Mercedes

Mercedes AMG-vel csapattuk - maradhat 610 lóerő?

2017.07.23.

Dream Cars Roadshow címmel hirdetett a egy nem mindennapi programot a Pappas Auto, a héten Szegeden vendégeskedett a turné, óriási érdeklődéssel kísérve. Aki későn ébredt a regisztrációval, könnyen lemaradhatott egy-egy csúcsmodellről, ha van értelme egyáltalán a mezőnyből bármelyik autót is kiemelni. Kategóriájukban ott vannak a topon ezek a Mercedes AMG modellek.

A túljelentkezés miatt fél órás etapokat terveztek egy-egy autóval a szervezők, a mi étlapunk következőképpen festett péntek délelőtt 09.00 és 10.30 óra között: E 43 AMG, GLA 45 AMG és C 43 AMG. Meg is dicsérte az egyik csinos hosztesz hölgy a választást, bár azt tudni kell, hogy a túra csúcsmodellje időközben elkelt, arra már nem lehetett jelentkezni. A legerősebb autóra meg már nem volt szabad hely…



A képre kattinva galéria nyílik

Sokak szerint az E-osztály az igazi Mercedes, sokak szerint a fehér szín áll legjobban a márkának – ezt a kettőt ötvözte első próbaautónk, az E 43 AMG. A szervezők ezúttal nem tettek a kesztyűtartóba ajánlatot, amin egy csomó számot olvashattunk volna, lökettétfogat, teljesítmény, forgatónyomaték, 100-as gyorsulás – és persze ár. A kísérők elsődleges feladata is a rend betartása és az elszabadulni készülő indulatok féken tartása volt – nem tudták fejből az összes autó legfontosabb számait. Így jobbára utólag derült ki, mi is volt a fenekem alatt.

Viszonylag kötött útvonal volt az ajánlott, a szegedi, Vásárhelyi Pál utcai szalonból ki a Bajai útra, el a Repülőtér mellett, majd az első körforgalom után balra, ki a Röszkei útig, ahogy egy ugyancsak körforgalmi kereszteződés játszotta a visszafordító szerepét. A rendelkezésre álló fél órának bő fele volt a gyors rész, mert ki kellett menni a városból és vissza kellett érni – késni a más időkeretének rovására nem nagyon illett.



Kifelé mehetett a Comfort-, vagy az ECO-beállítás, a gyors részeken a Sport, illetve a Sport plusz. Utóbbi természetesen belenyúlt a motorvezérlésbe, az automata váltóba és rendesen felkeményítette a felfüggesztést is. Durva gyorsulás, meggyőző kipufogóhang az egyenesben, szelíd és kevésbé szelíd gumihang és bolondbiztos úttartás az erőltetett tempójú körforgalomban.

Ezt a a hangját és látványát tekintve meglehetősen figyelemfelkeltő néhány kört minden kipróbált autóval abszolváltam és valamennyi modell nagyon stabilan viselkedett. Talán túl hamar is beavatkozott, letiltott a rendszer – jobb a békesség –, és az autók vezetését átvette a számítógép, a lehetséges nyomatéknak a töredékét engedve a kerekekre, szépen dolgozott a menetstabilizáló elektronika. Ez csak személyes vélemény, de volt már néhány autó a fenekem alatt, ami nem vette vissza ilyen hamar a teljesítményt. Természetesen semmilyen elektronikát nem kapcsoltam ki, ahhoz túl fenyegetően állt a betontömb, a körforgalom negyedik, lezárt kijáratában.



És nézzünk néhány számot is. Az E 43 4MATIC esetében a Mercedes-AMG mérnökei a 3-literes V6-os Biturbo erőforrás teljesítményét két nagyobb turbófeltöltővel, valamint némi szoftveres programozással 34 lóerővel, 401 lóerőre fokozták. A tekintélyes 520 Nm-es maximális forgatónyomaték már 2500/perces fordulatszámtól rendelkezésre állt. Az E 43 4MATIC mindössze 4,6 másodperc alatt képes teljesíteni a 0-100 km/h-s gyorsulást, végsebességét pedig természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Induló ára 24 millió forint.

Ha az első modellt – utólag – a nyugodt erő jellemezte, a másodikat, a GLA 45 AMG-t szerethető méregzsáknak nevezném. Ehhez a 381 lóerő elegendő is, minden a sportosságról szólt. Az integrált fejtámlával és 4 irányban állítható deréktámasszal rendelkező sportülések fűthetők, a multifunkciós kormány és a műszerfal mellett a váltókar és az ajtó-középborítások tónusa is illeszkedik egymáshoz.



Az AMG Exkluzív-csomagban a RED CUT fekete bőr kárpitozástól, piros díszítővarrásokkal és a szőnyegekig minden nagyon a helyén van. De az ARTICO műbőr/mikroszálas DINAMICA kárpitozású sportülések és nemesacél hatású pedálok is gondoskodnak a sportos megjelenésről. Nem beszélve a külsőről. Már szemből is meggyőző, de a hátsó kialakítás már tényleg a sport plusz jegyében született és messze nem csupán látványelem a tetőspoiler és a diffúzor.

A leültetett futómű és a sport-direktkormányzás növelték a vezetési élményt – az autó tényleg nagyon ment. A gyorsulási adatot nem sikerült megtalálni hozzá a Pappas honlapján – érzetre fürgébb volt, mint az E 43 –, de az indulóárat igen: 17 millió forint. Az általunk próbált autó árcéduláján 22 millió szerepelt. Az autó különösen népszerű volt a fiatalok körében, így üres időpont hiányában én egy kicsit rövidebbre vettem a saját próbautat – fürgébben fotóztam – a következő is néhány perccel később indult. Ezzel a megoldással sikerült egy plusz gyors kört beiktatni a péntek délelőttbe.



A képre kattinva videó indul

A kabrió életérzés és még inkább az, ha az teljes nevén a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet. Szép idő volt, de egy tempó felett már komoly frizuraátalakítást végzett a menetszél. Ennek ellenére csak álló helyzetben próbáltuk ki a vászontető automata, csendes és gyors felrakását, illetve eltüntetését a csomagtartóba – így nem autóztunk. Az élményt alapjaiban meghatározta a 367 lóerős 3-literes V6-os Biturbo erőforrás, a gyorsan kapcsoló 9G-TRONIC automataváltó, valamint az összkerékhajtás. (És ez még nem a tető, 510 lóerővel is kérhető a modell, de azt úgy hívják, hogy C 63 S.)

Az általunk próbált 28,7 millió forintos modell igazi csajozós autó, de ezzel a teljesítménnyel, menetdinamikával, úttartással könnyen elérhetjük az ellenkező hatást is. A vezetőülésben még csak hagyján, de a jobb egyben – meg merem kockáztatni – a hölgyek nagyobb részének inkább rémálom, ha ebből a Mercedesből a sofőr kiautózza a határait.



A képre kattinva videó indul

Nekem persze inkább álom volt a 3 modell és a másfél óra, amit teljesen váratlanul sikerült egy desszerttel megkoronázni. Egy potenciális és nagyon meghódítandó vevő kísérő nélkül is megkapta a megjáratható modellek legerősebbikét. Ő egyébként egy szűk 40 milliós sportautóval érkezett, nem akarták megsérteni, így a régi, gazdasági újságírós ismeretségnek köszönhetően én ülhettem a jobb egybe és fél úton cseréltünk. Ami jelzőt eddig nem használtam el, azon már nincs mit tartogatni. A Mercedes E 63 S AMG az eddigi legkisebb hengerűrtartalmú csúcs E-osztály, hiszen az elődjében használt 5461 köbcentis, kétturbós V8-as motor helyett kisebb, 3982 köbcentis, száraz karteres, nyolchengeres dolgozik az autó orrában.



Az E63 AMG alapban egy 571 lóerős motorral kapható, a 612 lovas verzió a neve mögé írt S betűről ismerhető fel – és ilyen volt a mi autónk hátulján is. A két kettős megfúvású (twin-scroll) turbót a kompakt hengersorok közé zsúfolták be, hogy minden beférjen a motortérbe. – A rövid gázutak miatt így sokkal gyorsabbak a gázreakciók, mintha a feltöltőket a hengersorok külső oldalára helyezték volna – írja a szaksajtó és mi elhisszük és hát elég gyorsak voltak a gázreakciók.

Álló helyzetből csupán 3,4 másodpercre van szükség a százas tempóhoz, a maximális 850 newtonméteres nyomaték már 2500-as fordulatszámtól elérhető. Az autó ára 37 millióról indul, az általunk próbáltra nem találtunk pontos adatot.



A képre kattinva galéria nyílik

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....