autógyár

Merész lépéssel vágná meg gyárai szén-dioxid-kibocsátását a Mazda

2025.10.05.

A Mazda frissítette karbonsemlegességi ütemtervét, és 2030-ra köztes célt tűzött ki a hazai üzemeire és irodáira vonatkozóan, amelyek a vállalat teljes szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 75%-áért felelősek. Ez a döntés része annak a törekvésnek, hogy a Mazda 2035-re világszerte minden gyártóüzemét karbonsemlegessé tegye.

 

Az aktualizált ütemtervben a Mazda új, köztes CO₂-csökkentési célt tűzött ki a 2030-as pénzügyi évre: a kibocsátást legalább 46%-kal kívánja mérsékelni a 2013-as szinthez képest, ami összhangban áll Japán országos vállalásával.

Az új terv részeként a vállalat gáz-kogenerációs rendszert tervez bevezetni, amelyet cseppfolyósított földgázból származó vezetékes földgáz üzemeltet. A már bizonyított energiatermelési technológiára épülő rendszer lehetőséget ad arra, hogy a Mazda fokozatosan, kisebb műszaki módosításokkal hidrogénre váltson – amely kulcsszerepet tölt be a karbonsemleges működés megvalósításában. A vállalat így a társadalomban szélesebb körben elérhető karbonsemleges üzemanyagok terjedésével párhuzamosan kívánja előmozdítani a dekarbonizációt.

A továbbiakban a Mazda a Kawasaki Heavy Industries, Ltd. vállalattal közösen dolgozik a rendszer specifikációinak kidolgozásán, különös figyelmet fordítva a magas energiahatékonyság elérésére és az optimális gyártási folyamatokhoz igazított energiagazdálkodásra. Emellett helyi energiaipari partnereivel – a Hiroshima Gas Co., Ltd. és a Chugoku Electric Power Co., Inc. vállalatokkal – együttműködve támogatja az átállás sikeres megvalósítását.

A Mazda célja, hogy 2050-ig a teljes ellátási láncát karbonsemlegessé tegye. A terv három pillérre épül: az energiahatékonyság növelésére, a megújuló energiaforrások alkalmazására és a karbonsemleges üzemanyagok használatára. Ezekkel a lépésekkel a Mazda a partnereivel és a helyi közösségekkel együttműködve, elkötelezetten járul hozzá egy fenntartható és virágzó társadalom megteremtéséhez.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
A versenyautók és motorok iránti rajongás hozott össze egy ifjú olasz párt, akik az Imola....
2025.11.07
Az új generációs Toyota RAV4 nem csak az ergonómia, a vezetési élmény, a helykínálat és a biztonság....
2025.11.07
A BMW legendás kétüléses sportautója, a Z4 hamarosan végleg eltűnik a kínálatból. A modell gyártása....
2025.11.07
Az első három helyen a Toyota versenyzői állnak a márka hazai versenyén, ahol a kanyargós, erdei....
2025.11.07
A Magna International Inc. kanadai székhelyű, több mint 65 éves múlttal rendelkező vállalat, amely....
2025.11.07
Ahogy az önvezető autók megjelennek az utcáinkon, már nem a technológia működése a kérdés, hanem az....
2025.11.07
A CUPRA megint átszakítja a teljesítmény és design gátjait legikonikusabb hagyományos hajtású....
2025.11.07
A Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) idén a szokásosnál korábban, november elején megkezdte a 2026-os....
2025.11.07
A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások....
2025.11.07
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság prevenciós munkatársai közlekedési....