kecskeméti Mercedes

Mérnökhallgatókat díjaztak a Mercedes-Benz gyárban

2019.04.16.

A kecskeméti autógyár és a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara második alkalommal hirdette meg közös mérnökversenyét. A három hétig tartó verseny célja az volt, hogy a hallgatók gyakorlati megoldásokat dolgozzanak ki a Mercedes-Benz gyár mérnökei által kijelölt műszaki kihívásokra. Munkájukat a gyár szakmai mentorai támogatták.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara között stratégiai együttműködés zajlik az oktatás és a képzés területén. A két intézmény egyik közös célkitűzése, hogy a jelenlegi és a jövőbeli generációk számára népszerűsítse a mérnökszakmát, amely a magyar autóipar továbbfejlődése érdekében kulcskérdés. Tavaly közösen hívták életre a kecskeméti mérnökversenyt, amelyet idén is megszerveztek. Ennek keretében a hallgatók ötleteket, esetleges megoldási elképzeléseket dolgoztak ki a Mercedes-Benz gyár mérnökei által kijelölt műszaki kihívásokra, 3-5 fős csapatokban. Az idei verseny különlegessége, hogy női induló is erősítette a mezőnyt, bizonyítva rátermettségét és példát mutatva a mérnökszakma iránt érdeklődő fiatal lányoknak.

A győztes Csillag-Delta csapat

„A Mercedes-Benz gyár olyan fiatalokkal képzeli el a jövőt, akik hisznek magukban és a tudásuk megállja a helyét a világ minden pontján. Mérnökversenyünk ismét bebizonyította, hogy a legjobb úton haladunk a képzésekkel és a csapatépítésben is, hiszen a kecskeméti hallgatók nem riadnak vissza a kihívásoktól, szeretnek versenyezni és jól tudnak csapatban dolgozni. Gratulálok minden résztvevőnek a színvonalas munkáért”– mondta Kovács Tamás, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. műszaki ügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

A verseny zárórendezvényén összesen hat csapat, mindannyian felsőbb éves mérnökhallgatók mutatták be az elmúlt hetek során kidolgozott eredményeiket. A műszaki kihívások mindegyike az autógyártással kapcsolatos aktuális műszaki, tervezési és programozási feladat volt. Ezek közé tartozott a gyárban működő robotkarok karbantartása során használható univerzális állványok tervezése, megoldás keresése a ragasztó-adagolók eltömődése miatt keletkező selejt minimalizálására, illetve egy ún. giroszkópos pályakövető berendezés tervezése. A csapatokat a verseny folyamán a megadott projektekhez hozzárendelt szakmai irányító, gyári mentorok és a GAMF felkészítő tanárai segítették. A hallgatók gyárlátogatáson is részt vettek, és a verseny végén egy prezentációban összefoglalva kellett bemutatniuk a megoldásukat a mentoraik, valamint egy szakmai zsűri előtt, amely a GAMF oktatóiból és a Mercedes-Benz gyár vezetőiből állt össze.

„Büszkék vagyunk hallgatóinkra, illetve a kiváló kapcsolatra, amit az évek alatt kialakítottunk a Mercedes-Benz kecskeméti gyárával. Ahogy Németországban, úgy Magyarországon is kiemelten fontos az együttműködés a felsőoktatás és a vállalatok között, hogy olyan képzéseket szervezzünk, amelyre valós piaci igény mutatkozik, s segíti a magyar gazdaság fejlődését” – emelte ki Finta Zita, a Neumann János Egyetem kancellárja.

A Mercedes-Benz gyár és a Neumann János Egyetem képviselői, a szakmai zsűri, a mentorok és az induló hat csapat tagjai

Az idei megmérettetés díjazottjait a Mercedes-Benz gyárban hirdették ki 2019. április 15-én, hétfőn. Az első három helyezett számára kiosztott pénzdíj mellett EFOTT-belépők és értékes Mercedes-Benz ajándékcsomagok találtak gazdára. A díjazott csapatok:

  • Az 1. helyet a Csillag-Delta csapat érte el, a giroszkópos pályakövető berendezéssel foglalkozó projektjével; csapattagok: Antal Gergő, Kamenár Dávid, Lajos Dávid, Martina Dániel
  • A 2. helyen a Benz-Boyz csapat végzett, amely robotkarok karbantartásával foglalkozó projektjét mutatta be; csapattagok: Balajti Szevér, Borbély Richárd, Hetei Martin Péter, Németh Bence, Somogyi Ákos
  • A Z-Gen nevű csapat a 3. helyet szerezte, az ő projektjük a ragasztó-adagolók eltömődése miatt keletkező selejt minimalizálásával foglalkozott; csapattagok: Kiss Norbert, Lakatos Ákos, Tajti Ferenc
  • Különdíjat kapott a verseny egyetlen női résztvevője, Tápai Dominika
  • A legjobb prezentáció különdíjával tüntette ki a zsűri Hetei Martin Pétert, aki a Benz-Boyz projektjét mutatta be.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....