Toyota Motor Company

Merőben új üzemanyagokat és azokhoz illő motorokat fejleszt a Toyota

2024.05.29.

Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a jövő belső égésű motorját igyekszik létrehozni partnereivel karöltve, míg a másik célja az ezekben használatos, nettó zéró szénlábnyomú üzemanyagok megalkotása.

A Toyota Motor Corporation, az Idemitsu Kosan Co., Ltd és Eneos Corporation olajipari vállalatok, valamint a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. közös kutatásba kezdett, amelynek célja, hogy kidolgozzák különböző, szénsemleges módon előállítható e-üzemanyagok gyártásának és kereskedelmi bevezetésének a lehetőségeit.

A konzorcium reményei szerint már 2030 körül piaci forgalomba hozhatják a közös fejlesztés nyomán megvalósuló, hidrogénből és széndioxidból előállított szintetikus üzemanyagokat, illetve növényi alapú bioüzemanyagokat.

A Toyota régóta kritizálja az autóipar kizárólagos megközelítését. Míg számos gyártó teljes mértékben elveti a belső égésű motortechnológiát, és a jövőt kizárólag az akkumulátoros elektromos hajtási rendszerek mátrixában tudja elképzelni, a japán óriás a technológiák párhuzamos alkalmazásában látja az autóipari szénkibocsátás gyors és hatékony mérséklésének a kulcsát. Az együttműködés ezen szemlélet hosszú távú, gyakorlati megvalósítását segíti elő.

Az üzemanyagok előállításával párhuzamosan a Toyota Motor Corporation az azok felhasználására alkalmas erőforrások kifejlesztésével is foglalkozik. Ennek legújabb eszközeként együttműködési megállapodást írt alá a Subaru Corporation és a Mazda Motor Corporation vállalatokkal, hogy innovatív belső égésű erőforrásokat fejlesszenek ki.

Ezekkel szemben három alapvető követelményt támasztanak a partnerek. Egyrészt, hogy kompakt méretüknél fogva lehetővé tegyék a minél jobb helykihasználást, és szabad kezet adjanak a formatervezőknek az áramlástanilag optimalizált – és nem utolsósorban tetszetős – karosszériák kialakításához. Másrészt, hogy a jelenleginél is jobb hatásfokkal lehessen azokat alkalmazni villamosított hajtási rendszerekben, legyen szó full hibrid konfigurációról, mild hibrid egységekről, avagy hálózatról tölthető kiépítésekről (plug-in hibridek, illetve hatótávolság-növelő rendszerek). Végül pedig ezeket a motorokat a fent említett e-üzemanyagok, illetve a hidrogén használatára kívánják optimalizálva, ezzel mérsékelve tovább a mobilitás szénlábnyomát.

A három autógyártó hangsúlyozta, hogy a kutatási és fejlesztési célú együttműködés nem jelenti azt, hogy ugyanazon motorokat használnák a jövőben: mindhárom partner megőrzi a rájuk jellemző konfigurációkat, azaz a Subaru a boxermotorokat, a Mazda a bolygódugattyús erőforrást, a Toyota pedig a soros hengerelrendezésű motorokat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.19
Egy pozsonyi férfi csupán rövid távolságokra használja húszéves autóját, nemrégiben viszont....
2024.06.18
„Élvezd a kabriót, feel the sunshine!” ..
2024.06.18
- Már rendelhető az új Crafter modell, amelynek az első járművei már nyáron elérhetők lesznek a....
2024.06.18
Miért és hol jár büntetés a bevált szokásért?   ..
2024.06.18
Összeütközött négy személyautó az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalán, az M0-s autóúti....
2024.06.18
A Porsche bejelentette, hogy Szingapúr lesz a tizenegyedik Porsche Experience Center (PEC)....
2024.06.18
Figyelmeztető előrejelzést adott ki a hőség miatt Magyarország területére szerda éjfélig a....
2024.06.18
- A hungarikumok és a nemzeti értékek nem csupán az értékőrzés miatt fontosak számunkra. Ezek a....
2024.06.18
- Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromos autógyártó alig egy évvel első modellje piacra....
2024.06.18
- Kedden este indul Budapestről Splitbe az idei első Adria InterCity. Augusztus második feléig....