Toyota Motor Company

Merőben új üzemanyagokat és azokhoz illő motorokat fejleszt a Toyota

2024.05.29.

Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a jövő belső égésű motorját igyekszik létrehozni partnereivel karöltve, míg a másik célja az ezekben használatos, nettó zéró szénlábnyomú üzemanyagok megalkotása.

A Toyota Motor Corporation, az Idemitsu Kosan Co., Ltd és Eneos Corporation olajipari vállalatok, valamint a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. közös kutatásba kezdett, amelynek célja, hogy kidolgozzák különböző, szénsemleges módon előállítható e-üzemanyagok gyártásának és kereskedelmi bevezetésének a lehetőségeit.

A konzorcium reményei szerint már 2030 körül piaci forgalomba hozhatják a közös fejlesztés nyomán megvalósuló, hidrogénből és széndioxidból előállított szintetikus üzemanyagokat, illetve növényi alapú bioüzemanyagokat.

A Toyota régóta kritizálja az autóipar kizárólagos megközelítését. Míg számos gyártó teljes mértékben elveti a belső égésű motortechnológiát, és a jövőt kizárólag az akkumulátoros elektromos hajtási rendszerek mátrixában tudja elképzelni, a japán óriás a technológiák párhuzamos alkalmazásában látja az autóipari szénkibocsátás gyors és hatékony mérséklésének a kulcsát. Az együttműködés ezen szemlélet hosszú távú, gyakorlati megvalósítását segíti elő.

Az üzemanyagok előállításával párhuzamosan a Toyota Motor Corporation az azok felhasználására alkalmas erőforrások kifejlesztésével is foglalkozik. Ennek legújabb eszközeként együttműködési megállapodást írt alá a Subaru Corporation és a Mazda Motor Corporation vállalatokkal, hogy innovatív belső égésű erőforrásokat fejlesszenek ki.

Ezekkel szemben három alapvető követelményt támasztanak a partnerek. Egyrészt, hogy kompakt méretüknél fogva lehetővé tegyék a minél jobb helykihasználást, és szabad kezet adjanak a formatervezőknek az áramlástanilag optimalizált – és nem utolsósorban tetszetős – karosszériák kialakításához. Másrészt, hogy a jelenleginél is jobb hatásfokkal lehessen azokat alkalmazni villamosított hajtási rendszerekben, legyen szó full hibrid konfigurációról, mild hibrid egységekről, avagy hálózatról tölthető kiépítésekről (plug-in hibridek, illetve hatótávolság-növelő rendszerek). Végül pedig ezeket a motorokat a fent említett e-üzemanyagok, illetve a hidrogén használatára kívánják optimalizálva, ezzel mérsékelve tovább a mobilitás szénlábnyomát.

A három autógyártó hangsúlyozta, hogy a kutatási és fejlesztési célú együttműködés nem jelenti azt, hogy ugyanazon motorokat használnák a jövőben: mindhárom partner megőrzi a rájuk jellemző konfigurációkat, azaz a Subaru a boxermotorokat, a Mazda a bolygódugattyús erőforrást, a Toyota pedig a soros hengerelrendezésű motorokat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....