Mesél a szakértő – Érvényes hibrid garanciával | Autoszektor
használt autó vásárlás

Mesél a szakértő – Érvényes hibrid garanciával

2021.07.18.

Most akkor van gari, vagy nincs gari?

Mit lehet vizsgálni egy 3 éves Toyotán. Egy olyan márkánál, ami kimutatottan az egyik legmegbízhatóbb autó? Hát műszakilag nem sokat, de az adminisztráció sem utolsó szempont.

Szinte tökéletes állapot

A 38 ezer kilométer futott Toyota Yaris Hybrid teljes körű vásárlás előtti átvizsgálását egy hölgy rendelte meg nálunk. Sokan kérdezik már megrendelés előtt elöljáróban, hogy foglalkozunk-e egyáltalán hibrid, vagy teljesen elektromos autós átvizsgálásával. A válasz természetesen igen.

A hibridek már tizenéve velünk vannak, szép kis szolgáltatás lenne a miénk, ha ezekkel nem tudnánk, vagy nem akarnánk foglalkozni. A hibrid hajtásláncos autók csak a hibrid részben és a nagyfeszültségű akkumulátorban különböznek a hagyományos autóktól, de ezek is remekül diagnosztizálhatók.

A vezérlőegységek minden apró hibát letárolnak, úgyhogy ha korábban hibát regisztrált az autó, akkor az kiolvasható. A nagy feszültségű akkumulátorok minden egyes cellájáról tudható az aktuális feszültség és a belső ellenállás is, ezek alapján, ha valamelyik kilóg a sorból, akkor tudható, hogy az aksi esetleg nincs a legjobb állapotban. (Ez nagyon ritka.)

Aki arra kíváncsi, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor erdeteti névleges kapacitásából mennyi maradt, azt viszont el szomorítanunk. Ez a mérés a legtöbb autónál célműszert és megbontást igényel, ezért csak márkaszervizek tudják elvégezni a mérést.

A Yaris diagnosztikai lekérdezése – ahogy mondani szoktuk – tiszta volt, a néhány eltárolt kommunikációs hiba törlés után nem tért vissza. A lekérdezett futásteljesítmény a műszerfalról leolvashatónak megfelel.

Csak kisebb külsérelmi nyomok, semmi előzménykár

A Yaris első lökhárítóján kavicsnyomok, egy kisebb meghúzás és a jobboldali ködfényszóró keretének nem megfelelő rögzítése szúrt szemet. A hátsó vészhárítón, csak a figyelmetlen rakodás okozott kisebb fénysérüléseket.

A jobb hátsó sárvédőn, a kerékjárati ívben volt egy rányitásos deformáció, de ez sem volt nagyobb kiterjedésű egy tízforintosnál. A jobb első küszöb ajtó által takart része enyhén deformált, horpadt volt, de még mindig jobb látni egy ilyet, mint mérni egy 500-as réteget javítás után.

Amúgy a rétegek rendben voltak. A kocsin körben 110-150 között mutatott a rétegmérő, ami abszolút gyári kivitelűnek mondható.

Mi van akkor, ha baj lesz akkumulátorral?

A Yaris hirdetésében kerek perec le van írva, hogy „Érvényes hibrid garanciával rendelkezik.”. Ha rákeresünk a Toyota hibrid garancia kifejezésre a neten, akkor azonnal látjuk, hogy a gyártó 3 év, vagy 100.000 km garanciát vállal.

Persze ez csak akkor érvényes, ha a kocsira előírt minden időszakos karbantartást időben és arra feljogosított szervizben el is végeznek az autón. A Yarishoz tartozott egy szervizkönyv, de abban csak egy bejegyzés volt, ez a 15 ezres szerviz igazolása volt, de az is egy éven túl lett elvégeztetve.

A Toyotánál elektroikus nyilvántartású a szervizkönyv amelyet csak a tulajdonos kérhet le, nem tudom, hogy ez miért nem tették meg, abban esetleg találhatók további bejegyzések is.

A hirdetés szövege szerint munkalapok és számlák (is) igazolják a karbantartást, kérdés, hogy egy esetleges garanciális ügy esetén ezek közül melyiket fogadja el a Toyota.

És kérdés az is, hogy ha 3 évig él a garancia, akkor az áprilisban három éves elmúlt autóra hogy van még mindig jótállás? Persze talán lehet ezt valahogyan hosszabbítani, de az információk után mi nem tudtuk arról tájékoztatni az ügyfelet, hogy bármi probléma esetén ott van az érvényes szavatosság.

Csak egy kulcs

Két gyári kulcsot akkor írunk be a szemlelapra, ha a saját szemünkkel látjuk őket és ki is tudjuk próbálni. Ehhez csak egy kulcs volt, ami problémát jelenthet ha elhagyjuk, vagy bezárjuk. De nem csak ez az egyetlen gond vele, hanem az is, hogy a lopás esetén a biztosító nem fog fizetni, sőt, előre ki is zárja azt a biztosításból, hiszen megvan az elvi lehetősége, hogy a kocsit a saját kulcsával lopják el.

Viszonylag új autó lévén a pótlást illene a márkaszervizben intézni, de ennek ára biztos, hogy egy szabad szemmel is jól látható összeg lenne, ennyit pedig nem lehet alkudni a kocsi árából.

Furcsa sérülés

A bal első ajtó fix üvegrészének keretén nagyon furcsa sérülések voltak láthatók. Mintha korábban már feszegették volna, és közben megsértették volna a műanyagot.

Ezen kívül a tetőantenna hiányát sikerült még regisztrálni, de azért az egy pótolható hiányosság.

Hiába a fiatal kor és a kevés kilométer

Bár műszakilag nem nagyon volt mibe belekötni a Toyota Yaris-on, mégis a garancia kérdésessége és a kulcs hiánya két olyan körülmény, ami mellett nem lehet elmenni.

Végül ügyfelünk nem is szerette volna felvállalni ezeket a kockázatokat, úgyhogy tovább állt és néztünk neki egy másik Yarist, ami sokkal meggyőzőbb volt nekünk is, neki is.

Ő lett a befutó!

Nem csak az autót magát kell átnézni

Egy vásárlás előtti használt autó átvizsgálás akkor teljes, ha ahhoz járul némi tanácsadás is. Például az adott technológia kockázatainak ismertetése, a várható ráfordítások esedékességének és költségének jelzése, vagy – mint most is – az adminisztratív információk elemzése.

Hagyományos péntek déli élő bejelentkezésünkben erről az autóról is volt szó korábban Facebook oldalunkon, amit érdemes „bekövetni”.

Ha Te is használt autó vásárlás előtt állsz, tudunk segíteni!

További autós tartalmakért kövesd az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
Ha a BMW vagy éppen a Chevrolet márkákra gondolunk, azonnal autók jutnak eszünkbe, pedig számos....
2021.09.17
- Újraindít járatokat Budapestről a londoni Gatwick repülőtérre, Oslóba és Odesszába, Debrecenből....
2021.09.17
- Csehországban  éves összehasonlításban 12,3 százalékkal 147 ezer 659-re nőtt az új....
2021.09.17
Visszatért pénteken a Földre a kínai űrállomás előkészítésén dolgozó három kínai űrhajós, aki három....
2021.09.17
Moszkva polgármestere azt javasolta, hogy kobozzák el a hatóságok a módosított hangfogójú,....
2021.09.17
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták Egyházaskozár és Bikal között. ..
2021.09.17
A legnépszerűbb európai Lexus-ként ismert, és szegmense egyik legkelendőbb modelljének számító UX....
2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....