Olaszország

Milánó és Torino utcai forgalmában tesztelik az elektromos rollereket

2019.08.20.

Elsőként a két tartományi főváros csatlakozott az olasz kormány elektromos mikromobilitási programjához, amelynek célja, hogy kidolgozzák a kis méretű, egyéni elektromos közlekedési eszközökre vonatkozó általános szabályokat – írja az alvolante.it olasz autós szakportál.

Milánóban és Torinóban megkezdődtek az elektromos mikromobilitási tesztek, miután július 27-én hatályba lépett a kísérleti időszakra vonatkozó olasz kormányhatározat. A projekt célja a jelenlegi kaotikus helyzet kiküszöbölése. Az elektromos rollerek, a segwayek, hoverboardok és monowheelek is elárasztották a városok utcáit.  A KRESZ-re fittyet hányva cikáznak az utakon, eluralják a járdákat, veszélyt jelentve a gyalogosokra. 
 
 
A kis méretű, egyszemélyes elektromos közlekedési eszközök használatát a kormányrendelet azokban a városokban teszi lehetővé, amelyek csatlakoznak a kormány kétéves kísérleti programjához. Ennek egyik feltétele, hogy az egy- és kétkerekű elektromos kisjárművek csak meghatározott utakon és a szabályok szigorú betartásával közlekedhetnek. A szabálysértőkre 26-102 euró közötti büntetés vár. A kétéves tesztidőszak tapasztalatait összesítve a kormány dönt majd arról, hogyan tovább. 
 
 
Az elektromos rollerek és „rokonaik” tesztelésére vonatkozó rendelet szabályai összetettek és részletezőek. Az egyszemélyes elektromos közlekedési eszközeit mindenki használhatja nappal és jó időjárás esetén. Ám a naplemente után fél órától napfelkelte előtt  fél óráig tartó időszakban, illetve kedvezőtlen időjárási körülmények között csak olyan eszközök közlekedhetnek, amelyek fel vannak szerelve első és hátsó fényekkel, illetve reflektorral. 
 
 
Az eszközöket csak felnőttkorúak, illetve olyan 14 és 18 év közötti fiatalok vezethetik, akik megszerezték a jogosítványt kismotor/moped  használatához. Utasokat nem szállíthatnak, és tilos minden „trükközés, hirtelen manőver vagy mutatványt, valamint a gyalogosokat akadályozó magatartás".
 
 
Az elektromos mikrojárművek közlekedhetnek a gyalogosok számára kijelölt helyeken, járdákon, kerékpárutakon, illetve a főutak mellett e célra kialakított sávokon.  Mozoghatnak  a 30 kilométeres zónákban, továbbá mindenütt, ahol a megengedett legnagyobb sebesség nem több 30 km/h-nál. A járművek sebességük nem haladhatja meg a 20km/h-t, amit le kell csökkenteniük 6 km/h-ra, ha gyalogosok közelében haladnak el.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.03
Három évig, 2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi....
2020.06.03
A német Benteler jó üzletet csinált 2010-ben, amikor adómegtakarítás címén Németországból....
2020.06.03
A Scania és Norvégia vezető élelmiszer-nagykereskedelmi vállalata, az ASKO régóta együttműködik....
2020.06.03
Gema Samudra Sutrisno Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.06.03
Fenntarthatatlanná válna a Nissan jelenléte Nagy-Britanniában, ha London és az Európai Unió nem jut....
2020.06.03
Ahogy arról reggel mi is beszámoltunk halálos közelekedési baleset történt az M3-on. Egy autó a....
2020.06.03
Ismét kényszerszabadságra küldi 1100 dolgozóját júniusban a francia Renault tulajdonában levő....
2020.06.03
Egyöntetű, precíz, cicomátlan, értéksugárzó – ilyen az új Opel Mokka! Világosan igazodik az Opel....
2020.06.03
Kicsi, mégis sok szempontból felnőttebb, mint a nagy testvérei. Ki gondolta volna, hogy majd egy....
2020.06.03
Ford ezentúl egy minden eddiginél hatékonyabb pollenszűrőt is kínál, ami védelmet nyújthat a....