Hyundai Bayon

Mindent a szemnek – Hyundai Bayon 1.0T Prime teszt

2021.09.30.

Házon belül teremtett konkurenciát a márka.

Új modellként mutatkozott be nemrégiben a Hyundai Bayon. A kocsi elvileg B kategóriás crossover, de nekem elég sokáig kellett nézegetnem, hogy belelássam a SUV-ba hajló arányokat és főleg méreteket.

Azok, akik látták az autót többen azon az állásponton voltak, hogy a Hyundai a saját magának teremtett konkurenciát. Nvezetesen az i20-tól fog vásárlókat lopni az új Bayon.

Pedig nagyon jó nézegetni

Sokszor előfordul, hogy egy-egy autón úgy kell keresni fotózáskor a jól mutató nézetet, vagy részleteket, de a Bayonnál sikerült elérniük, hogy bárhonnan nézzük, jól mutat. Elölről az ötletes felső csíklámpák húzzák szélesre a látványt, az alattuk elhelyezkedő főfényszórók (LED) pedig tovább növelik a stabilitás érzetét.

Oldalnézetből, ha sokáig vizsgáljuk felsejlenek a crossoveres jegyek, jóindulattal a hasmagasság is nagyobb a klasszikus autókénál és a magasra húzott far is a SUV-ok felé tolja. De csak kicsit, nekem még mindig simán a Golf-kategória érzet a mérvadó.

Hátul a csomagtér ajtó fekete betételeme okoz olyan optikai csalódást, mintha magas lenne az autó. A hátsó szélvédő és ez az elem pedig egy kicsúcsosodó övvonalban találkozik, amit még egy díszlámpával is megspékeltek. Azért dísz, mert úgy néz ki mintha lámpa lenne, de nem világít.

A crossoverek kötelező tartozékai, a körbe műanyagozás sem maradhatott el. A sárvédőívek és küszöbök is kaptak a burkolatokból, de a hátsó vészhárító legnagyobb része is fényezetlen fekete műanyag.

Három henger, 100 lóerő

Talán (több szempontból is) jobb lenne most 16 évesnek lenni. Akkor megszokott lenne, hogy nincsen „rendes” motor az autókban, pontosabban az számítana rendesnek, hogy egy ekkora autóba – meg még nagyobbakba is – egyliteres, háromhengeres motor van.

A motorválaszték azért nem ilyen kicsi, létezik az 1.2-es szívó benzines is, ennek az 1.0T-GDi-nek pedig van egy 120 lóerős változata, sőt, a turbós motorokat lehet 48V-os lágyhibrid rendszerrel is rendelni, bár a WLTP szerinti CO2 kibocsátási adatokat elnézve, nem sokkal csökkenti a fogyasztást.

A motor erejével én meg voltam elégedve. Még a két gyermek, két felnőtt képletű családommal is jó ütemben lehetett autózni. A többhengereseknél megszokott 6-700-as alapjárati fordulatszám kb. 950-re való emelése ellenére azért érződik a hengerhiány, kicsit remegős, de ez hamar múlik. A dinamikus autózáshoz ott a turbó, így még 4.000-ig sem kell elforgatni, hogy értékelhető gyorsulást produkáljon.

A fogyasztásra visszatérve: nekem egy 18 km-es külvárosba vezető úton sikerült bőven 6 liter alá vinnem az étvágyát, de a fedélzeti számítógép kereken 7 literes fogyasztást mutatott 100 km-re. Lehet a tesztelő kollégák nem „hypermilerkedtek”…

Kézi váltó

Főleg tesztautókban nem divat már a kézi váltó, ez a példány mégis a hatsebességes manuális váltóval érkezett. Sajnos itt gyenge pontként kell szerepeltetni, mert a kulissza bár egyértelmű pozíciókat határoz meg, mégis a váltókar olyan érzettel ugrik a helyére, mintha 10 éves technika lenne alattunk.

A váltássegítő a 3. fokozatig majdhogynem korán kéri a felváltást, onnantól meg pont jól. Érdekes. Mint ahogyan az is, hogy a 6. fokozatot a városban soha nem kérte. Még 75 km/h-nál is jó volt neki az ötödik – és nekem is.

A start stop rendszer nem akarja állandóan leállítani a motort, amikor viszont megteszi, feltűnően sokszor fordult elő, hogy „aláváltottam” és a műszerfal serényen arra utasított, hogy kapcsoljak vissza üresbe a motor újraindításához. Ezt egyik tesztem során sem tapasztam a kéziváltós autóknál.

A Hyundai a duplakuplungos váltók terén is hagyott a rendszerben szerintem, de szívesen kipróbálnám, hogy a 2018-as i30 Fastback óta sikerült-e javítaniuk valamit az automataváltón.

Minimalista a beltér

A Bayon utastere a külsejével ellentétben nem durran nagyot. A Prime felszereltség részeként kapunk ugyan nagyobb érintőképernyőt és kagylósabb üléseket, de az anyagválasztás eléggé lehúzza az összképet. Kopogós műanyagok a műszerfalon, egyszerű gombok és kapcsolók, valamit a „fémhatású” belső kilincsek nem adnak hozzá sokat a komfortérzethez.

Cserébe a nagyképernyő felbontása, grafikája jó, és néhány ötletes megoldás tolja a mutatót felfelé. Ilyen például, hogy kikapcsolt audioval is aktív, de csak az utcahálózatot és a jelenlegi pozíciókat mutató térképet vetít a képernyő. A műszeregység digitális, az analóg órák megjelenítése példás, részletgazdag és a mutatók mozgatása egyálalán nem akadozik.

Javít a minőségérzeten továbbá az igényes klímapanel és különlegességet kölcsönöznek a beltérnek az alumínium pedálbetétek.

USB csatlakozóból elöl kettő, hátul egy található. Előbbiek egyike töltésre, míg a másik az AndroidAuto, illetve AppleCarPlay fogadására szolgál. Az AndroidAuto csak kábellel működik. Cserébe a központi műszeregységen az AA-ból vett adatok is megjelennek, például a TuneIn-el hallgatott rádió neve.

A Drive Mode kapcsolót – megmondom őszintén – ki sem próbáltam, úgyhogy nem tudom, mire jó. Egyszerűen fel sem merült az igény, hogy esetleg morcosabb is lehet az 1.0T-GDi.

A 411 literes csomagtérrel lehet azért játszani. Van hozzá egy kétlapú merev padló, amit igény esetén be lehet süllyeszteni, én ebben a pozícióban használtam. Haladóknak, ha nagyon nem férnek be a csomagok ajánlom, hogy a defektjavító szettet ötletesebben elhelyezve használják ki a csomagtartó fenéklemezét is pakolásra, mert így ránézésre még van plusz 30 liternyi felhasználható űrtartalom.

Félő, hogy házon belülről vonz majd vevőket

Kinek kell az i20, ha itt a sokkal jobban kinéző Bayon? Jó kérdés, de tényleg lehet attól tartani, hogy a divatosabb modell nem kívülről fog vásárlókat vonzani a márkához.

A Bayon tesztautó ára 7,2 millió forint most a konfigurátorban, ami, elnézve az újautó árak alakulását, nem is tűnik annyira vészesnek. Ez persze megkíván némi kompromisszumkészséget, de tény, hogy ez az autó igenis használható és egy német gyártó versenytárs pár fokkal jobb komfortjáért lehet nem érdemes kuporgatni az árkülönbségre.

További autós tartalmakért kövess minket a Facebook-on is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....