Kína

A Mondeo élt és élni fog, de csak Kínában

2025.12.17.

A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső modell távozott az öreg kontinensről, hogy újra és újra életre kelljen de távolabbi égtájakon, jelesül Kínában.

A Modeo első generációja 1993-ban mutatkozott be, a Sierra utódjaként, és a Ford „világautó” koncepcióját testesítette meg. Az évek során a Mondeo számos technológiai újítást hozott, és meghatározó szereplője volt a flottapiacnak is. Észak-Amerikában Fusion néven futott, 2005-től kezdve, és a hibrid hajtáslánc bevezetésével a környezetbarát trendekhez is igazodott. A SUV-ok és crossoverek térnyerése azonban fokozatosan háttérbe szorította a klasszikus szedánokat, ami végül a gyártás leállításához vezetett: Európában 2022 áprilisában gördült le az utolsó Mondeo a valenciai gyártósorról, míg az amerikai Fusion 2020 nyarán búcsúzott.

A történet azonban ezzel nem ért véget. A Mondeo ma már kizárólag Kínában készül, a Changan Ford gyártósorain új életre kelt. Az új modell új változata a minap debütált, néhány nappal a bemutatkozása után a Kantoni Autószalonon.

A három éve gyártott „kínai” Mondeo minden elemében az ottani piacra szabottan kelt új életre. A frissített változat külső dizájnja alacsonyabb, szélesebb kiállást kapott, a tetővonal fastback stílusban fut végig, a rejtett ajtókilincsek és a fekete díszítőelemek pedig modern, sportos karaktert adnak az autónak. Hátul a Ford jellegzetes háromcsíkos lámpagrafikája megmaradt némi átdolgozásban.

Az igazi forradalom azonban az utastérben történt. A műszerfalon egy 1,1 méter széles, 27 colos 4K kijelző húzódik végig, amely a legújabb SYNC+ intelligens rendszert futtatja, Qualcomm 8155 chipre építve. A rendszer integrálja  navigációt, támogatja a vezeték nélküli Apple CarPlay-t, és olyan extrákat kínál, mint a yacht-stílusú lebegő középkonzol vagy a 540 fokos panorámakamera. A belső tér tágasabb lett, közel egyméteres hátsó lábtérrel, nagyobb tárolókapacitással és panorámatetővel, amely csaknem egy négyzetmétert fed le.

A motorháztető alatt a Ford 2,0 literes EcoBoost erőforrása dolgozik, amely 261 lóerőt és 408 Nm nyomatékot kínál, nyolcfokozatú automata váltóval párosítva. Bár korábban volt hibrid opció, az új modell kifejezetten a 2.0T motorra épít, ami a márka pozicionálását erősíti a hagyományos hajtásláncú középkategóriás autók között.

A kínai gyártású Mondeo nemcsak belföldön, hanem egyes nemzetközi piacokon is elérhető, például a Közel-Keleten, ahol Ford Taurus néven forgalmazzák. Ez a modell tehát nem csupán egy autó, hanem egy korszakváltás jelképe: miközben Európában és Amerikában a szedánok háttérbe szorultak, Kínában a technológiai fejlesztések révén új életre kelnek. A decemberi premier egyértelműen jelzi, hogy a Ford nem mondott le a klasszikus formáról – csak új helyszínt és új közönséget talált hozzá.

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....