ICDP

Most akkor lesz autó előfizetésünk, vagy megmarad úri hóbortnak?

2018.09.04.

Korábbi cikkünkben már bemutattuk az előfizetésen alapuló autóhasználat koncepcióját és néhány kezdeményezést górcső alá vettünk. A gyártók sorra próbálkoznak az ötlettel, egyelőre azonban inkább marketingfogásnak tűnik, ami igen kevesek számára elérhető. De van jövője is, vagy csak egy kevesek számára elérhető prémium szolgáltatás marad?

Vegyük át még egyszer, miről is van szó: A vásárló havonta befizet egy adott összeget, amiért évente meghatározott számú és típusú autót használhat. Az előnye, hogy többféle modellt kipróbálhatunk, családi nyaraláshoz SUV-t bérelhetünk, a hétköznapokon városi autót választhatunk, olykor pedig egy-egy igazán erős autót is használhatunk. Egyelőre elsősorban a vastagabb pénztárcával rendelkező rétegeket célozzák, forintra átszámítva valahol havonta 400.000 körül áll meg egy átlagos előfizetés.

Porsche

A koncepció friss, így jelenleg mondhatni a „radar alatt mozog”. Az ICDP felmérése szerint mindössze a vásárlók 15%-a tud a lehetőségről, ami végsősoron magyarázza az alacsony érdeklődést: A kutatás alapján mindössze a megkérdezettek 28%-a gondolkozik előfizetésen a következő 5 év során.

De mit várnak az érdeklődők? A havi díjért cserébe különböző márkák modelljeit akarják használni (a válaszadók 39%-a tartja ezt fontosnak), amiket gyakran, 3-4 hetente cserélhetnek. Érthető, hogy a legtöbben (47%) széles szegmensválasztékot akarnak, hiszen anélkül lényegét veszti az egész előfizetés. Emellett fontosnak tartják, hogy saját maguk dönthessenek arról, hogy mennyi ideig használnak egy autót, emellett pedig az egész ügyintézést online tartják ideálisnak.

Volvo

Az érdeklődők között egyébként számos vállalat/vállalkozás is megtalálható. Ugyanis a saját tulajdonú, vagy tartósan bérelt autókat kötelező szerepeltetni a mérlegben, viszont, ha 1-1 gépkocsit legfeljebb néhány hónapig használnak, jobban járhatnak a könyvelés szempontjából. Nem mellesleg az alkalmazottak elégedettségén minden bizonnyal nagyot doba, ha 1-2 havonta cserélhetnék autójukat. 

Bár egy-két prémium modelleket kínáló kereskedés is elindította saját szolgáltatását, elsősorban maguk a gyártók járnak az élen. Porsche Passport, Care by Volvo, Book by Cadillac, Carpe (Jaguar-Land Rover), Mercedes me Flexperience. Az összes ajánlat igen hasonló a modellválasztékot és a váltás gyakoriságát tekintve. A Flexperience a Mercedes második előfizetéses ajánlata, ami egyelőre tesztüzemmódban működik Németországban, a Lueg és Baresa kereskedőhálózattal együttműködésben.

A koncepciójuk kiforrottabbnak tűnik az eddigieknél: 12 hónapra 12 autó, 4 szegmensből, szerviz gumik, biztosítás az havi díjban és évente 36.000 kilométer a limit. Mindez teljesen online, akár applikáción keresztüli ügyintézéssel.

Ami igazán érdekes, hogy azon válaszadók közül, akik állításuk szerint tisztában vannak a saját autójuk összes költségével (amibe az árat is beleértjük), a többség szerint az előfizetés minden bizonnyal olcsóbb. Ez persze teljesen irreális, a fent említett áraknál mérföldekkel olcsóbb lízingkonstrukciók vannak a piacon. A legolcsóbb ismert előfizetés (Volvo XC40) havonta 600 eurót kóstál. Ráadásul, ha figyelembe vesszük, hogy ez esetben csak egyféle modellnek több változatát használhatjuk, nem is feltétlenül hasonlíthatjuk a többi konstrukcióhoz.

Az ICDP kutatói összességében úgy látják, hogy bár várhatóan rövid távon az érdeklődés növekedni fog, a vásárlók gondolkodásának átalakulása nélkül nem az előfizetés a jövő. Ráadásul az is kérdéses, hogy a gyártók a legideálisabb szolgáltatók. Talán egy-egy nagyobb autókölcsönző sikerre viheti az ötletet, de addig, az előfizetés megmarad úri hóbortnak. Végülis, annak elég jó.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....