Hyundai i30 N

N-Day - Hyundai i30 N élménynap

2019.11.15.

Az Euroringen hagyományteremtő „performance day-t” tartott i30 N tulajdonosok számára a Hyundai magyarországi importőre a Hyundai Holdig Hungary Kft. A modell sportváltozatának élménynapján a karmester természetesen Michelisz Norbert volt.

A dél-koreai autógyártó mondhatni új frontot nyitott a sporttagozatának megnyitásával. A márka részéről ez nemcsak egyfajta piaci trendkövetésnek tudható be, hanem egy presztízs lépés is, ami kétségkívül acélosíthatja az autógyártó tekintélyét. Egészen pontosan nem acélosíthatja, hanem acélosította, ugyanis az i30 N piacralépése igen rövid idő alatt bizonyított, amivel egyben kesztyűt dobott a kategória riválisainak is. Sikerét mi sem fémjelzi jobban, mint az, hogy a honi forgalmazóknál szűk másfél év alatt közel száz ilyen vehemensebb példány talált gazdára.

Az i30 N szériája már kétféle karosszéria változatban is megvásárolható, ugyanis az ötajtós mellett az év elején debütált egy csapotthátú fastback kivitel is kínálatában. Az i30 sportváltozatainak kétféle karosszéria variációja mellett kétféle teljesítményt is kínál a gyár. Az N széria belépő erőforrása 250 lóerő, aminek izomzatát a performance csomaggal további 25 lóerővel lehet növelni. A helyzet hazai unikuma, hogy piacra került egy „Michelisz Limited Edition változat” is. Ezek az egyedi i30 N-ek nem csak versenyzőhöz köthető optikai jegyekben térnek el a többi változattól, hanem egy speciális konfiguráció, amit a Hyundai márkanagykövete állított össze. Az egyedi csomag nem csak technikai elemeinek összeválogatásában különleges, hanem ár-értékarányban is kedvezőbb, mintha kiválasztott opciókat külön-külön rendelnénk meg bele.

Az i30 N tehát sikerpályára állt nem véletlen, az egyre növekvő rajongótábora sem, ami immáron nagycsaláddá vált, aminek első hivatalos eseményét az Euroringen rendezték meg importőr bábáskodás mellett. A rendezvényen - a vevőgondozás gesztusán túl – mindenkinek lehetősége volt megtapasztalnia az i30N valódi tudását, olyanokat is, aminek kipróbálását a hétköznapi közlekedés és forgalom nem tesz lehetővé.

Az Euroring aszfaltcsíkja csendes arcát mutatta ezen a délelőttön csak az őszi nap sugarai köröztek rajta magányosan. A pillanatnyi nihilt a meghívott vendégek konvoja törte meg, akik némi kipufogószerenád kíséretében autóikkal elfoglalták helyüket a versenypálya rajtrácsán. De bármennyire is viszketett a népek keze a kormányon, nem az időmérő kör következett, hanem egy össznépi pályabejárás. A mezőny tehát alapjáraton ketyegett végig Michelisz Norbert felvezetésével, amiben Norbi részéről jól tetten érhető volt némi edukációs jelleg is.

Most még nem a tempó volt az érdekes, hanem leginkább a közel húsz i30 N-nek a látványa. Ugyan a felvezető kör legfeljebb csak látens módon borzolhatta meg az alkalmi pilóták mellékveséit, antrénak mindenképpen jó volt. Legalábbis ez tükröződött a vendégek arcán, akik az üdvözlő kör után a boxutca előtti random park fermében deponálták le autóikat.

A találkozó hivatalos megnyitója ugyanis ekkor következett, ahol Ördög Ibolya a márka marketing és kommunikációs vezetője, Michelisz Norbert autóversenyző, a Hyundai márka nagykövete és Bári Dávid a M1RA csapat társalapítója köszöntötte a vendégeket. A házigazdák szinte azonnal túlléptek a protokollon, ami jól megágyazott a családias közvetlen hangulatnak. A középpontban természetesen az i30 N mellett a Norbi bajnoki kilátásairól is szó esett, aki töretlen lelkesedéssel és optimizmussal beszélt a még hátralévő versenyévadról. Pilótánk esélylatolgatása után pedig a nap hátralévő programjának ismertetése - amit Norbi megfűszerezett némi vezetéstechnikai instrukcióval is - szinte azonnal becsempészte a versenyhangulatot a résztvevők közé.

Bári Dávid, Ördög Ibolya, Michelisz Norbert

Végignézve az egybegyűlteken akár azt is gondolhattam volna, hogy egy szériakupa eligazításán vagyok, ugyanis annyi „csapatpólós” vendég volt, hogy ismeretlenül is lehetett tudni, hogy ki kivel van. El is gondolkoztatott a dolog a márkaindentitás kérdésén, ami itt és most jól megmutatkozott. Tudvalevőleg és általánosságban véve sem egyedi esetről beszélünk, hiszen óriási közösségeket kovácsolt már össze egy márka, vagy modell szeretete, imádata. Talán azért volt feltűnő, mert éppen egy Hyundairól volt szó. Noha a dél-koreai márka az európai autópiac egyre relevánsabb szereplőjévé válik mégsem arról híres, hogy modell-funok vegyék körbe – legalábbis eddig…

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....
2024.04.22
Az Automobili Lamborghini és a Babolat együttműködve exkluzív padel ütőket gyártanak kombinált....
2024.04.22
Két különálló, egymást mégis kiegészítő szemüveg-kollekcióval bővült a Ferrari-univerzum, melyek a....