Mercedes

Nagy premierek nyomában: hatvan éve debütált a 220 SE Coupé

2021.03.22.

Az elmaradt Genfi Autószalon apropóján idézte fel a Mercedes a svájci seregszemle emlékezetes pillanatait.

A nagy múlttal rendelkező Genfi Autószalon neve mindig is szoros összefüggésben állt a Mercedes-Benz jeles premierjeivel. Már 60 éve történt, hogy a 220 SE Coupé (W 111) nyugodt eleganciája lenyűgözte a publikumot. 30 évvel ezelőtt a legújabb S-osztályra szegeződtek a tekintetek Genfben. Sorolhatjuk a népszerű T-Modellek érkezését is: 1996-ban a C-osztály kínálata gazdagodott sportos kombi variánssal (S 202), és ugyanebben az évben mutatkozott be az E-osztály T-Modell (S 210), amely páratlanul nagy helykínálatot kínált.

Mercedes-Benz 220 SE Coupé (W 111): 1961-ben mutatkozott be a Mercedes-Benz történelmének egyik legelegánsabb Coupé modellje a Genfi-tó partján. A kétajtós luxusautó – és az ugyanazon év őszén bemutatkozott Cabriolet – tizenegy éven át készült különböző motor- és váltóvariánsokkal. A műszakilag a szedán alapjaira épülő modell vele azonos megjelöléssel (W 111) készült. A változatlan méretek négy tágas ülőhelyet és hatalmas csomagtartót biztosítottak, azonban a Coupé karosszériája 80 milliméterrel alacsonyabb volt, mint a Limuziné, így jóformán csak a hűtőrács és az első fényszórók voltak azonosak. A hathengeres motor 2,2 literes hengerűrtartalomból csalogatott elő 120 lóerőt. A Coupé és a Cabriolet modellek mindmáig lenyűgöző formában vannak: különösen a későbbi, V8-as motorral ellátott kivitelek népszerűek a gyűjtők körében.

S-osztály (W 140): az 1991-ben bemutatott Mercedes-Benz zászlóshajó számos innovációval lépett a porondra, a biztonságtól kezdve a kényelmi rendszereken át a tartósság területéig. Többek között a menetkényelem is jelentősen javult a korábbi 126-os sorozathoz képest. A vállalat elsőként helyezett tizenkettő hengeres motort személyautóba: az így létrejövő 600 SE és 600 SEL modellek 408 lóerőt kínáltak. Az 1995-ös modellfrissítés során a W 140-ben mutatkozott be az ESP elektronikus menetstabilizáló, valamint 1996-ban érkezett a fékasszisztens (BAS). A modellt egészen 1998 szeptemberéig gyártották, mára pedig különösen népszerű youngtimer vált belőle. Az első járművek 2021-től a történelmi kulturális örökség részét képezik, így jogosultak veterán rendszámra.

A kompakt kategória kombija: az 1996-os Genfi Autószalonon pontosan 25 évvel ezelőtt ilyenkor mutatta be a Mercedes-Benz a C-osztály első T-Modell változatát. Három évvel a Limuzin (W 202) 1993-as premierje után bővült ki a modellpaletta a sportosan kompakt mindentudóval (S 202). A csomagtartó mérete a maga 465-1510 literjével a kategória legjobb értékét tudhatta magának. A Limuzinhoz hasonlóan a T-Modell is CLASSIC, ELEGANCE, ESPRIT és SPORT felszereltségi kivitelekben volt elérhető. A vásárlók először három benzines és kétféle dízelmotor közül választhattak. A modellfrissítéssel a Mercedes-Benz alaposan modernizálta a Limuzin és a T-Modell megjelenését, illetve új motorváltozatok is érkeztek. Így például a C 43 AMG (1997-től) és a C 55 AMG (1998) a kínálat csúcsmodelljeként futott be. A C 43 AMG T-Modell a Formula 1-es futamok hivatalos orvosi autója is volt.

Nála nagyobb teret már csak az E-osztály kombi kínál. Pontosabban T-Modell. „T”, mint turizmus vagy transzport, de akár trendteremtő is lehetne. Már a 123-as és a 124-es sorozatok T-Modell variánsai is kivételes helykínálattal rendelkeztek, de az 1996-os Genfi Autószalonon bemutatott 210-es generáció rajtuk is túlmutatott. A karakteres négyfényszórós modellben akár elképesztő 1975 literes tér állt rendelkezésre – a kategória legjobb értéke. Az automatikus szintszabályozás alapfelszereltség volt. És már akkor elérhető volt a hétüléses kivitel a menetiránynak háttal elhelyezett hátsó ülésekkel. A teljesítményskála 95 lóerőtől egészen 279 lóerőig nyújtózott, de – mint mindig – Affalterbach-ban erre is rátettek egy lapáttal: a 347 lóerős E 50 AMG T-modellként is elérhető volt.

Salon international de lʼauto de Genève: a hagyományosan az év első nagy autókiállításának számító rendezvény nagy múltra tekint vissza. Az elsőt a svájci Automobil Club 1905. április 29-én még egy 1200 négyzetméteres választóteremben tartotta. A stuttgarti Mercedes-Benz anyavállalat elsőként 1926-ban vett részt az autószalonon. Az évente visszatérő rendezvény kiállítótere folyamatosan növekedett, de a világ más autószalonjaihoz képest a svájci esemény mindig kompakt maradt – és hű a genfi székhelyhez. 2020-ben és 2021-ben az exkluzív seregszemle a pandémiás helyzet miatt elmaradt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....