BMW Group

Nem ez a BMW lesz a driftkirály, de tud valamit, amit a többi bajor modell biztosan nem

2021.06.19.

374 lóerő és a kipufogón csak víz jön ki: megkezdődött a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt i Hydrogen NEXT prototípusok közúti tesztelése.

A BMW Group megkezdte Európa útjain a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók tesztelését. A BMW i Hydrogen NEXT prototípusaiban azt vizsgálják a mérnökök, hogy a széndioxid-kibocsátás nélkül működő hajtáslánc, a típus-specifikus futómű-technológia és a vezérlőelektronika valós körülmények között mennyire hatékonyan képes együttműködni. A BMW i Hydrogen NEXT egy tisztán elektromos meghajtású autó, amely üzemanyagcelláiban hidrogénből állítja elő a működéséhez szükséges energiát. A napokban indult, átfogó tesztprogram tapasztalatai és eredményei utat mutatnak a BMW Group tervezőmérnökeinek eme hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiával szerelt kisszéria gyártása felé, amely a BMW X5 műszaki alapjain 2022 második felében kezdődhet meg.

„A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiák egyik vonzó opciója lehet – kiváltképp a magasabb járműkategóriákban” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Kutatás-fejlesztési tevékenységeink terén ezért is kiemelten fontos mérföldkő a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók közúti tesztelése” – tette hozzá.

Akárcsak a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtartálya, úgy a BMW i Hydrogen NEXT hidrogéntartálya is három-négy perc alatt feltölthető annyi üzemanyaggal, amennyi mindenféle időjárási körülmények közepette több száz kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. A közúti tesztelés középpontjában a hatékonyság, a biztonság, a kényelem és a megbízhatóság áll – és természetesen a vezetés élménye

A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcellái a Toyota Motor Corporation oldalán gyümölcsöző technológiafejlesztési együttműködés eredményei. Az egyes cellák a Toyotától érkeznek, a cellák speciális rögzítőkötegei és a teljes hajtáslánc-technológia azonban eredeti BMW Group-fejlesztés. A 2013-ban indított partnerség célja, hogy optimalizálja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát és skálázhatóságát, illetve, hogy a szakmai ismeretek megosztásával mindezt a két vállalat saját modelljeiben is hatékonyan kamatoztassa. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely megegyezik a BMW modellekben használt jelenlegi legerősebb soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítményével – ezzel is garantálva a márkára jellemző menetdinamikát és vezetési élményt.

Az elektromos motor fölé beépített nagyfeszültségű akkumulátorba a hajtáslánc képes a „vitorlázó funkció” és a fékezés során felszabaduló energiákat is visszatáplálni. Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot. A hidrogén és az oxigén tökéletesen kontrollált reakciójából előállított energia egyetlen mellékterméke a víz.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.26
Halálos baleset történt a 47-es főúton vasárnap este, emiatt teljes az útlezárás az algyői Tisza-....
2021.09.26
Most nem elektromos hajtásra átalakított Trabantokról beszélek, hanem Kelet-Európa emblematikus....
2021.09.26
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Szolgálati jármű ..
2021.09.26
Gyakran panaszkodunk, hogy milyen drágák lettek az új autók, ugyanakkor érdemes megvizsgálni, hogy....
2021.09.26
Három személyautó ütközött össze, többen megsérültek - írja a police.hu. ..
2021.09.26
A címvédő és hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a vasárnapi....
2021.09.26
Az Alföld méltatlanul alábecsült régiónak számít a hazai kirándulóhelyek palettáján. Sokan azt....
2021.09.26
A tübingeni hatóságok 30 euróról 120 euróra akarják emelni a nehéz járművek éves parkolási díját. A....
2021.09.26
Az USA Michigan államának gazdaságfejlesztési minisztériuma bejelentette, hogy projektet indít egy....
2021.09.26
Hová lehet fekvőrendőrt telepíteni, és milyen szabályai vannak? Az autósok nem szeretik, és vannak....