ICDP
Fentiek ismeretében nem is meglepő, hogy a márkafüggetlen javítói hálózatok nagy fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években. Minden országban megjelentek független hálózatok, illetve a nagyobb nevek már regionális, sőt európai szintű jelenlétet is kiépítettek. A gyors növekedéshez persze nem elég a megengedő európai szabályozás, de a piaci szereplők tényleges igénye is szükséges. A tulajdonosok szempontjából nézve elsősorban a valós vagy vélt árelőny a meghatározó. Akár magánszemélyekről, akár cégekről vagy flottakezelőkről van szó, mindenkinek számítanak az autózással kapcsolatos költségek mérséklése, a karbantartási és javítási munkákra fordított összegek csökkentése.
Ezen a fesőti szépségű helyen, a Wroxall Abbey Solihull-ban tartotta az ICDP a nyári szakmai találkozóját
A márkaszervizek mellett felhozott érvek között elsősorban az szerepel, hogy leghamarabb ők jutnak hozzá azokhoz a szakmai ismeretekhez és képzésekhez, amelyek az egyre összetettebb autók javításához szükségesek. Az is igaz, hogy az autók nagy részéhez, illetve karbantartási munkák többségéhez megfelelő egy jól képzett szakember és egy általános diagnosztikai műszer. Az ICDP véleménye szerint a márkafüggetlen javítói hálózatok további terjedése a fejlettebb európai országokban is bizonyos és még inkább erőteljes lesz azokban az országokban (Dél-Európa és Közép-Kelet Európa), ahol a pénzügyi szempontok jobban előtérben vannak. Abban azonban mindenki egyetértett, hogy akár márkaszerviz, akár független javító, valójában azok tudnak hosszú távon is sikeresek lenni, akik elnyerik az ügyfelek bizalmát és megfelelő árszínvonal mellett folyamatosan magas minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani.
Márkaszervizbe vigyem javíttatni? Nagy dilemma, de kétségtelen, hogy a márkaszervizeknek számos előnyük van
Ahogy arról korábban már írtunk, az Autós Nagykoalíció idén lépett be az egyik legrangosabb európai autós szakértő szervezet az ICDP tagjai közé. Az Autós Nagykoalíció számára így elérhetővé válnak a legfrissebb trendekről készülő elemzések. Az ICDP szakértői személyesen vannak jelen a legnagyobb európai piacokon, ahol saját irodákat üzemeltetnek, de emellett szoros kapcsolatokat ápolnak minden EU ország autós szervezeteivel. Az együttműködő tagok között ugyanúgy találunk gépjármű gyártókat, mint márkakereskedői szervezeteket, de nem maradnak ki a sorból a beszállítók (alkatrészek, kenőanyag gyártók, stb.) sem. Továbbra is jellemző, hogy az autós szakmára jellemző trendek a fejlettebb és nagyobb piacokon jelentkeznek először és onnan terjednek lépésről lépésre a többi Európai országra. Az ICDP közvetítésével elsősorban ezeket a fő trendeket ismerhetjük meg, de betekintést kaphatunk meghatározó globális folyamatokba is.
(Markó Zoltán tollából)