Németország

A német kormány elképesztő összeget szán a hidrogénhajtás fejlesztésére

2021.05.01.

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter 575 milliárd forintnak megfelelő központi támogatási programmal kívánja felgyorsítani a technológia fejlesztését Németországban.

A projekt megvalósíthatósági tanulmánya a következő hónapokban készül el a miniszter tájékoztatása szerint. A projekt irányítására "háromjegyű milliós" beruházási összeggel létesítenek ITZ innovációs és technológiai központot (Innovations- und Technologiezentrum Wasserstofftechnologie), amelynek helyszínére a kiválasztás utolsó körében három pályázó esélyes: a szászországi Chemnitz, a bajorországi Pfeffenhausen és Duisburg Észak-Rajna-Vesztfáliában.

Chemnitzben jelenleg a járműtechnológiában alkalmazható üzemanyagcellák fejlesztése van folyamatban, Pfefferhausenben a hidrogén-cseppfolyósító technológiai fejlesztésen van a kutatási hangsúly, Duisburgban pedig az üzemanyagcellás meghajtási láncok fejlesztését végzik közúti és kötöttpályás, valamint vízi és légiközlekedési alkalmazási területekhez. Összesen 15 pályázat érkezett az ITZ központ létesítésére.

Scheuer megerősítette ugyanakkor, hogy nem kizárólag az akkumulátor hajtásos elektromos autókban látja a jövő közlekedési eszközét, hanem a hidrogénüzemű üzemanyagcellás, valamint a szintetikus üzemanyaggal hajtott belsőégésű motoros járművekben is. A minisztériumnak 1,6 milliárd eurós (575 milliárd forintos) keret áll a rendelkezésére a hidrogénhajtású technológiai fejlesztések finanszírozására - mondta.

A fejlesztés magas költségeit ért kritikákról szólva a miniszter megjegyezte, hogy a hidrogénhajtás fejlesztése nem "hab a tortán" az energiapolitikai váltásban, hanem sokkal inkább alapkutatásnak tekintendő. Idézte egyúttal a kormány gazdasági tanácsadói körét alkotó "Bölcsek" tanácsa egyik tagját, Veronika Grimm professzort is, aki szintén fontosnak tartja többféle lehetséges technológia egyidejű fejlesztését. Az akkumulátoros és az üzemanyagcellás meghajtás ugyanis nem vagy-vagy viszonyban van egymással, és amelyik jelenleg kevésbé hatékonynak tűnik annak a jövőben más téren lehetnek előnyei - mondta.

Az autóipar már hosszabb ideje foglalkozik az üzemanyagcellás fejlesztésekkel, és újabban már az árammal vízből és szén-dioxidból előállított szintetikus üzemanyagok fejlesztésével is. A szintetikus üzemanyagokat természetesen ökológiai megfontolásból megújuló forrásból származó elektromos árammal állítanák elő. A szintetikus üzemanyagok így lehetővé tennék a belsőégésű motorok további használatát fosszilis energiahordozók nélkül. Ami nem lényegtelen szempont már csak azért sem, mert Németországban sok ezer munkahely függ a belsőégésű motorok ipari hátterétől.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....