Németország
Fotó: VW
A németországi járműpark folyamatosan növekszik. 2025. január 1-jén a Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) 61 097 943 regisztrált gépjárművet tartott nyilván. Ez 0,7 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt, amikor 60 680 636 jármű volt. Az autósűrűség is ismét fél százalékkal nőtt.
Kevesebb kereskedelmi tulajdonos, az autók öregszenek
Jelenleg 49 339 166 személygépkocsit tartanak nyilván ebben az országban – ezek több mint 88 százaléka magántulajdonban van. A céges forgalomban bejegyzett személygépkocsik száma viszont -0,1 százalékkal 5,7 millió körülire (11,6%) csökkent. Az autók kora ismét jelentősen növekszik. Egy Németországban regisztrált autó átlagosan 10,6 éves. Tavaly ez a szám 10,3 év volt. Az old timer rendszámú és anélküli veterán autók száma +4,9 százalékkal 888 355 járműre nőtt.
A VW Group erős, és egyre prémiumabb
A Volkswagen csoport márkái láthatóan továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. A VW 0,4 százalékkal tudta növelni előnyét a portfólióban. Eközben Németországban minden ötödik autó VW (20,8 százalék). A német márkák közül a Mercedes (9,6%/+0,4%), az Opel (7,9%/-2,2%), a BMW (7,0%/+0,7%), a Ford (6,7%/-2,3%) és az Audi (6,7%/+0,2%) következik. A német márkák közül azonban a legnagyobb növekedést a Porsche (+3,9%/0,8%) és a Mini (+2,3%/1,2%) érte el.
Autógyártás Wolfsburgban. Fotó: VW
Az importmárkák közül 5,6 százalékos részesedéssel (+3,9%) a Skoda volt a legnagyobb forgalmú márka, ezt követi a Renault és a Seat 3,3 százalékos részesedéssel (-2,1, illetve +6,4 százalék). 488 járművel (2024. január 1.: 105) a Lucid jelentette a legnagyobb növekedést (+364,8%) az importmárkák közül.
Az elektromos autók száma nő, a belsőégésű motorok száma csökken
Az alternatív meghajtások számának jelentős növekedése látható. A hibridek aránya +22,2 százalékkal 3 556 956 darabra emelkedett. Ez 7,2 százalékos piaci részesedést jelent. Ez 967 423 plug-in hibridet tartalmaz (+4,9%). Az elektromos járművek (BEV) 17,2 százalékos növekedést mutattak, 1 651 643 meglévő járművel és 3,3 százalékos részesedéssel.
A Mercedes is erős a saját hazájában. Fotó: Daimler
A dízel (-2,2%/28,0%) és a benzines (-1,0%/60,6%) autók száma viszont csökkent. Körülbelül 43,8 millió autót hajtanak meg ezekkel a fosszilis üzemanyagokkal. 73 123 földgázüzemű személygépkocsit (-5,6%) 0,1 százalékos, cseppfolyósgáz-üzemű személygépkocsit (-4,4%) 0,6 százalékos részesedéssel regisztráltak. A hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás járművek száma -14,8 százalékkal 1802 autóra csökkent.
Kompakt osztály erős, egyre több SUV
A -1,2 százalékos visszaesés ellenére továbbra is a kompakt osztály maradt a legerősebb szegmens a portfólióban 22,8 százalékos részesedéssel, ezt követik a kisautók 17,4 százalékos részesedéssel (-1,2 százalék). A legnagyobb mértékben a SUV-szegmensben nőtt a regisztrált autók száma +9,9 százalékkal, ezt követik a lakóautók +8,1 százalékkal, a terepjárók +3,6 százalékkal.
Észak-Rajna-Vesztfália és Bajorország az élen
A legtöbb autót továbbra is a legnépesebb Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartományban tartják nyilván (10 630 608 autó). A második helyen Bajorország áll 8 413 688 autóval, Mecklenburg-Elő-Pomeránia és Saar-vidék viszont közel egymillió regisztrált autóval rendelkezik.