Peugeot

Nemzetközi és elektromos vonalon erősített 2023-ban a Peugeot

2024.02.28.

Meghatározó események követték egymást a Peugeot életében 2023-ban. Miközben Európában a tőle megszokott, erős teljesítménnyel igyekszik visszaszerezni korábbi pozícióit a márka, egyre nagyobb súlyt képviselnek eladásaiban a nemzetközi piacok, új típusaival pedig eddig megközelíthetetlen szegmensek felé nyit a gyártó.

Világszerte 1 124 268 könnyű gépjárművet – személyautót és kisáruszállítót – értékesített 2023-ban a Peugeot. Habár ez az érték még mindig csak közelíti a 2020-as eladásokat, hatalmas előrelépést jelent az egész autóipar számára súlyos megtorpanást hozó 2022-es évhez képest, amikor is a hirtelen megugró üzemanyag- és energiaárak mellett félvezetőhiány is sújtotta az autógyártást. A 2022-höz viszonyított, egy év alatt elért 6 százalékos növekedés önmagában is ígéretes – meghaladja például a 2020/2021 közötti fellendülés mértékét –, ám ennél is fontosabb talán, hogy a Peugeot eladásain belül egyre nagyobb arányban képviseltetik magukat az Európán kívüli piacok.

Míg 2020-ban a márka teljes forgalmának 18,2 százalékát tették ki ezek a régiók, ez az arány azóta folyamatosan emelkedik: 2021-ben 23,7%, 2022-ban 27,4%, 2023-ban pedig már 28,2% volt – négy év alatt pontosan 10 százalékponttal emelkedett a nemzetközi piacok súlya! A márka erősödő globalizációja egyrészt csökkenti a márka függését az európai kereslet ingadozásaitól, másrészt javítja a kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységek költséghatékonyságát. A közel-keleti és észak-afrikai piacokon 3,3, Latin-Amerikában 2,8 százalékos piaci részesedéssel bír a márka. Törökországban és Brazíliában a legjobb tíz között szerepel a Peugeot, Argentínában a Peugeot 208 az egész piac második legkeresettebb típusa, míg Chilében a Peugeot 308 a legnépszerűbb alsó-középkategóriás ferdehátú modell.

Európa jelenleg az eladások 72,2 százalékáért felel, ezért ma még az itt elért eredmények határozzák meg a vállalat teljesítményét. A 2022-es általános nehézségek után csak szépíteni tudott a Peugeot, és bár 6%-kal növelte eladásait, 2021-hez viszonyítva még mindig alacsonyabb az értékesítés volumene.

Ezzel együtt jelentős sikereket könyvelhetett el a márka, hiszen két olyan szegmensben is abszolút első helyen áll a Peugeot, amelyek hosszú távon kiemelkedő növekedési potenciállal bírnak. Az egyik a tisztán elektromos városi modellek (B és B-SUV) kategóriája, ahol a Peugeot e-208 és e-2008 uralja az eladásokat (az e-208 önmagában is a legkeresettebb modell a B-szegmensben).

A modellpáros sikeréhez feltétlenül hozzájárult, hogy a 2022-es modellév után 2023-ra ismét átdolgozta ezek hajtásláncát a Peugeot. A nagyobb motorteljesítményhez megnövelt hatótávolság társul; ezzel párhuzamosan általános modellfrissítésnek is alávetette városi típusait a Peugeot. A másik sikerpiac az akkumulátoros elektromos könnyű haszonjárműveké, ahol a Peugeot e-Partner, e-Expert és e-Boxer jár elöl jó példával. Itt 2024-ben további erősödésre lehet számítani, miután 2023 végén mindhárom modell fontos, a mindennapi használati értéket nagyban javító – a hajtásláncot, illetve a kezelőfelületet érintő – frissítésen esett át.

Ami a további sikermodelleket illeti, a Peugeot 208 (ICE és BEV együtt) Európa három legnépszerűbb kisautója közé tartozik, a Peugeot 2008 a harmadik legkeresettebb B-SUV a kontinensen. A Peugeot 308 PHEV és 408 PHEV a legkeresettebb alsó-középkategóriás plug-in hibrid modellek (az előbbi a ferdehátú, az utóbbi a szedán karosszériaváltozatok), a Peugeot Partner/Rifter modellpáros pedig Európa első számú kompakt furgonja, illetve modul egyterűje volt 2023-ban.

A Peugeot növekedésének két kulcsterülete – a nemzetközi piacok erősítésén túlmenően – az elektrifikáció további erősítése, valamint a prémium szegmensek felé való közeledés. Az előbbi terén kiemelkedően jól teljesít a márka, 2023 során Európában az eladott autók 18 százaléka (azaz minden tizenegy eladott autóból kettő) részben vagy teljesen villamosított hajtáslánccal került forgalomba.

Ami az érzékelhető és szolgáltatási minőség fokozását illeti, a Peugeot a 408 bevezetésével megtett, első lépés után tovább közeledik a prémiumrégiókhoz a harmadik generációs Peugeot e-3008 forgalomba hozatalával. Ez utóbbi arra a vadonatúj STLA Medium platformra épül, amely nem csak új generációs elektromos architektúrájával nyit új fejezetet a márka modelltörténetében, hanem a hozzá kapcsolódóan megvalósítható kommunikációs és biztonsági szolgáltatások, valamint fenntarthatósági fejlesztések terén is újraértelmezi az autóipari lehetőségeket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.21
A nyolcszoros világbajnok akkor állt az élre az utolsó napon, amikor mindkét versenytársa hibázott....
2024.04.21
Kölykök, szülők csodálták, amikor megjött, ma hűlt helye van, de nem azért mert mélyhűtött árukat....
2024.04.21
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Autó és a szép nők. ..
2024.04.21
Damiano, a világhírű Måneskin rockegyüttes frontembere ezúttal színészként jelenik meg a....
2024.04.21
A címvédő Michelisz Norbert a hetedik helyen zárt a vasárnapi második futamon a túraautósok....
2024.04.21
Pár hete adódott egy lehetőség, hogy kipróbálhassam milyen vezetni egy autóbuszt, persze csak zárt....
2024.04.21
- Folytatódnak a budapesti Liszt Ferenc-repülőtér megközelíthetőségét is érintő útfelújítási munkák....
2024.04.21
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.04.21
Thierry Neuville vezet, de Elfyn Evans és Sébastien Ogier ott lohol a nyomában. A belga 108 km....
2024.04.21
Elfogatóparancsot adtak ki a Ferihegyi úton történt közlekedési baleset feltételezett okozója ellen....