Ingolstadt

Nyolc év alatt megduplázta árbevételét az Audi AG

2018.03.21.

Magyarországi telephelyünk alapításának 25. évfordulóját ünnepli, győri munkatársaink a negyedszázad alatt 33 millió belső égésű motort gyártottak, amire büszkék lehetünk. A következő 25 évben magyar munkatársaink biztosan legalább ennyi elektromos motort fognak gyártani – jelentette ki Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke Ingolstadtban, az autógyár éves sajtótájékoztatóján, amelyet éppen a magyar nemzeti ünnepen tartottak.

Rupert Stadler a nemzetközi sajtótájékoztatón.

A bajor városban méltatta a győri Audi 25 évét Peter Kössler, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke is, aki úgy fogalmazott, a győri Audi ma már megkerülhetetlen a konszern életében, amelynek történetét számottevően befolyásolta. A 33 millió motor és a több mint egymillió autó beszédes számok, amelyek mögött magyar kollégáik meggyőző tehetsége áll. Az idén megkezdődik a Q3 sorozatgyártása és szériában készülnek az e-motorok, amelyek azt bizonyítják, az Audi vezetése hosszú távon gondoskodik a gyárról.

Peter Kössler és Wendelin Göbel.

Győrben 2018 a jubileum és a változás éve – ezt már Wendelin Göbel, az Audi AG igazgatóságának személyügyekért felelős tagja jelentette ki Németországban, aki szerint sokféle rendezvénnyel készülnek a jubileumra. A változásra pedig képzésekkel készültek, így a sikertörténet folytatódik Győrben.

A nemzetközi sajtótájékoztatón a vállalat vezetői elmondták: sikeres évet zárt 2017-ben az anyavállalat. Árbevétele először haladta meg a hatvan milliárd eurót úgy, hogy nyolc év alatt megduplázta. Operatív eredménye 5.1 milliárd euró, adózás előtti nyeresége pedig 4.8 milliárd euró lett. Mindezt úgy tudta elérni az ingolstadti konszern, hogy világszerte közel 1.9 millió autót értékesített, 0.6 százalékkal többet, mint az előző évben.

Az éves sajtótájékoztatót a Museum Mobile-ben rendezték.

Így fogytak az egyes modellek, zárójelben változás a korábbi évhez képest:

Audi A1 95.725 (-16.4)

Audi Q2 93.483

Audi A3 321.934 ( - 13 )

Audi Q3 207.774 ( -10.5 )

Audi TT 23.899 ( -10.5 )

Audi A4 341.371 ( +1.3 )

Audi A5 106.824 ( +58.1 )

Audi Q5 281.854 ( +1.0 )

Audi A6 256.165 ( -6.3 )

Audi A7 18.641 ( -26.5 )

Audi Q7 106.004 ( +3.9 )

Audi A8 21.323 ( -12.6 )

Audi R8 3.068 ( +6.6 )

Lamborghini 3.815 (+10.4 )

Ducati motorkerékpár 55.871 ( +0.8 )

Olasz, ami német: Lamborghini és Ducati

Az Audi hatalmas összegeket invesztál a jövőbe, így az e-mobilitásba és az önvezető autókba. 2022-ig ez az összeg eléri a 40 milliárd eurót.

Csak az idén több mint 20 új modellt dobnak a piacra, jön az első elektromos autó, az Audi e-tron, amelynek ára 80 ezer eurótól indul. Csak Norvégiából 3700-an rendelték meg az idén gyártásba kerülő autót. Kész az Audi első önvezető autója az Aicon, ennek piacra kerülése előtt azonban még számos jogszabály megoldásra vár.

Audi e-tron és az igazgatóság.

Az Audi német dolgozói 4770 eurós nyereségrészesedést kapnak a tavalyi eredmény után. Győrben a bónusz a dolgozók havi fizetésének 1.3-szorosa.

Mi lesz a TT sorsa?

Kizárólag Győrben készül húsz éve az Audi TT, amelynek idén lesz egy facelift verziója. De vajon folytatódik-e a TT gyártás újabb generációval? – kérdeztük Peter Kösslert.

A folytatásról stratégiai egyeztetés van az Audi AG igazgatóságában, azt hiszem, most ezzel kapcsolatban csendre van szükségünk – kaptuk a választ a felügyelőbizottság elnökétől.

Győrt érintő változás az is, hogy 2019-től Ingolstadt és Győr együttműködésében készül a jelenleg Győrben készülő Audi A3-as. Vajon mi indokolja a változást? – tettük fel az újabb kérdést Peter Kösslernek.

Az idén elkezdődik Győrben a Q3 gyártása, mivel ez nagy sikernek igérkezik, reményeink szerint a járműgyártás teljes kapacitással fog működni, ez akár évi 180 ezer autót jelenthet, ezért lesz szükség arra, hogy Ingolstadt és Győr közösen ossza meg a feladatokat – fogalmazott Peter Kössler.

A győri Audi járműszereldéje: idén indul a Q3 gyártása.

Végül arról faggattuk a Győrben két éven át az ügyvezetés elnökeként dolgozó Kösslert, hogyan látja a dízelmotorok jövőjét?

Számításaink szerint 2025-ig motorjaink 25-35 százaléka lesz elektromos motor, addig és utána is szükség lesz belső égésű motorra, ezen belül pedig a dízelre – oszlatta el azokat a baljós jóslatokat, amelyek szerint a dízelnek nincs jövője.

A korábbi hagyományoktól eltérően az Audi Hungaria eredményeit nem Ingolstadtban, hanem már korábban Budapesten ismertették. Ebből kiderült, a győri Audi jó eredményekkel zárta a 2017-es üzleti évet: a vállalat a motorgyártás területén 1.965.165 (2016: 1 926 638, +1,9%) erőforrást gyártott. A járműgyártásban 105.491 autó (2016: 122 975, -16,5%) hagyta el a győri gyártócsarnokot. A prémiumgyártó 7.214 millió euró árbevételt ért el (2016: 7 136 millió euró, +1%). Az elmúlt év végén 12.307 munkatársat (2016: 11 631, +5,8%) foglalkoztatott az Audi Hungaria.

Bővebben a győri eredményekről ITT olvashat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....