WRC

Ogier simán nyerte a Monte-Carlo-ralit

2021.01.24.

Stílusosan kezdte utolsó szezonját a hétszeres világbajnok: az 50. vb-győzelmét szerezte meg, és a maximális 30 ponttal távozhatott a hazai versenyéről.

Sébastien Ogier a mostani Monte-győzelmével beállította honfitársa, Sébastien Loeb rekordját, aki szintén nyolc győzelemnél tart ezen a versenyen. Ogier szombaton szerezte vissza a vezetést, azután az előnyét fokozatosan növelte csapattársa, Elfyn Evans előtt, végül 32,6 másodperccel győzött. Még az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is megnyerte, így a 25 pontja mellé további 5-öt gyűjtött. Még édesebbé teszi a győzelmét, hogy ezzel az 50. sikerét érte el a világbajnokságon, továbbá az a tény is, hogy a verseny központja ezúttal a szülővárosa, Gap volt.

 

A hétszeres világbajnok több nehézséggel küszködött a versenyen, csütörtökön a Toyota Yaris WRC fékproblémái hátráltatták, szombaton pedig egy defekt és egy megpördülés miatt fél percet vesztett. De ismét bebizonyosodott, hogy ő a változó körülmények mestere, ugyanis száraz, nedves, jeges és havas szakaszokon is gyors tudott lenni. Jari-Matti Latvala csapatfőnöki karrierje is meseszerűen indult a Toyota kettős győzelmével.

„Tökéletesen kezdtük a szezont. Gyerekkoromban a versenyt nézve álmodtam arról, hogy egyszer raliversenyző leszek. Nem gondoltam volna, hogy nyolcszor meg tudom majd nyerni a Monte-Carlo-ralit. Ha csak egy rekordot tarthatnék meg, ez lenne az. Rengeteget jelent nekem, ezért voltam annyira meghatódva a dobogón állva, még a könnyeim is kis híján kicsordultak. A Yaris WRC fantasztikus volt egész hétvégén, remek érzés volt vezetni. Szerintem jó döntés hoztam, amikor elhatároztam, hogy maradok még egy évig. Vasárnap reggel hihetetlen volt az első szakasz: rengetegszer változtak a tapadási viszonyok, nem lehetett kitalálni, hogy mi lesz a következő kanyarban, még fekete jég is előfordult. A jégkémeink két órával azelőtt jártak itt, de akkor még semmi ilyet nem tapasztaltak, ezért meglepő volt ezzel szembesülni. Sosem könnyű beosztani az előnyt az élen haladva, de ezen a versenyen különösen nehéz, szerencsére nekünk viszont sikerült. Jari-Matti – örülök, hogy győzelemmel üdvözölhetlek csapatfőnökként” – nyilatkozta a célban a boldog győztes.

Elfyn Evans hiba nélkül teljesítette a versenyt, de nyers tempóban ezúttal nem volt válasza Ogier sebességére, többször érezte úgy utólag, hogy talán túl óvatosan hajtott pár helyen, mert nem hiányzott belőle az ehhez szükséges magabiztosság.

A tavalyi győztes Thierry Neuville a legjobb Hyundai-pilótaként a harmadik helyen zárt. A belgának ez volt az első versenye új navigátorával, Martijn Wydaeghe-val, és néhányszor látszott, hogy még nem tökéletes köztük az összhang. Akkor vette át a harmadik helyet Kalle Rovanperä-tól, amikor a fiatal finn vasárnap reggel defektet kapott a Toyotával.

Dani Sordo az ötödik helyen hozta be a másik Hyundai-t, a pontjaira nagy szüksége volt a csapatának, mert Ott Tänak szombaton kiesett. Sordo mellett utoljára navigált Carlos del Barrio, a következő versenyén új navigátorral fog menni. Kacuta Takamoto karrierje legjobb eredményét érte el az összetett hatodik hellyel, a Toyota fiatal tehetsége sok tapasztalatot gyűjtött élete első Montéjén.

WRC2 kategóriát fölényesen nyerte Andreas Mikkelsen egy Skoda Fabia R5-össel, olyan gyors volt, hogy még a nagy WRC-vel indult Gus Greensmith-t is maga mögé utasította.

A világbajnokság második versenye a február 26-28. között rendezendő finnországi Actic-rali lesz, amely a hóhiánnyal küzdő svéd verseny helyét vette át.

Végeredmény, Monte-Carlo-rali:

1

RC1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Toyota Gazoo Racing WRT

2h56m33.7s

2

RC1

Elfyn Evans, S.Martin

Toyota Gazoo Racing WRT

32.6s

3

RC1

Thierry Neuville, M.Wydaeghe

Hyundai Shell Mobis WRT

1m13.5s

4

RC1

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Toyota Gazoo Racing WRT

2m33.6s

5

RC1

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

3m14.2s

6

RC1

Takamoto Katsuta, D.Barritt

Toyota Gazoo Racing WRT

7m01.3s

7

WRC2

Andreas Mikkelsen, O.Floene

Toksport WRT

7m23.6s

8

RC1

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

8m21.1s

9

WRC2

Adrien Fourmaux, R.Jamoul

M-Sport Ford WRT

9m15.8s

10

WRC2

Eric Camilli, F-X.Buresi

Sports & You

10m36.0s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....