autonóm járművek

Önvezető taxik és buszok inváziója jön az egész országban

2023.09.26.

Az autonóm járművek hada hamarosan már a szomszédban cirkál.

 

Miközben a robotaxik – a lakosságot megosztván és sokakból komoly ellenérzést kiváltván ugyan, de mégiscsak – meghódítják San Franciscót, számos márka dolgozik azon, hogy már nagyobb járműveket, például buszokat, teherautókat fejlesszenek autonóm vezetésére alkalmas modellekké.

Például Franciaországban a Vinci Autoroutes csoport bejelentette, hogy érkeznek az autonóm reptéri buszok (shuttles), melyek, a világon először már autópályán (az A10-esen) fognak közlekedni, várhatóan 2026-tól.

Aztán itt van a Volkswagen, az ID.Buzz projektjével: 2025-ben egy olyan furgonnal járja majd a német utakat, amely eléri a 4. szintű autonómiát. Ez az utolsó előtti szint, egy nagyon magas lépcsőfok: a teljesen automatizált vezetés ellenőrzött környezetben, például városban vagy autópályán.

Eközben a Schaeffler Technologies Münchenben bejelentette, hogy dolgozik az önvezető elektromos buszán, amelyet 2025-től tesztelnek majd.

A MOIA pedig az autómegosztás új rendszerét dolgozza ki: a cél, hogy akár öt, egymást nem ismerő személy is bepattanhasson egy taxiba, ha ugyanabba az irányba szeretnének utazni. Ez azt jelenti, hogy kevesebb autó lenne az utakon és javulna az életminőség városokban.

A Volkswagen a MOIA-val közösen új prototípusokat tesztel Hamburgban, amelyek a mesterséges intelligencián alapulnak. Az Argo AI megkezdte a német városok feltérképezését és ha ez befejeződik, indulhat az utasok nélküli autonóm vezetés tesztelése.

Nyilvánvalóan újfajta technológiákat kell bevezetni: mindenekelőtt a szenzoroknak érzékelniük kell az autóban tartózkodó embereket, hogy a biztonsági intézkedéseknek megfelelő módon és létszámban utaznak-e. Aztán ott a külső biztonsági rész: a Buzz-t például 6 érzékelővel, 14 kamerával és 11 radarral szerelik fel. Mindezek az érzékelők és kamerák akár 400 méterről is képesek lesznek megkülönböztetni a környezetüket.

Az autonóm vezetés persze elég sok problémát rejt magában, mint például mindezen biztonsági rendszerek költségeit és a karbantartást, amelyet egy robot nem tud elvégezni; azonban érdekes megoldások várnak még megvalósításra, különösen a városi mobilitás fenntarthatóbbá és egyszerűbbé tételére. (És a közvélemény elfogadása is érzékeny pont lehet még... - a szerk.)

Forrás: autoappassionati.it

Fotók: bizjournals.com, iot-automotive.news, moia.io, v2c2.at

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.04
A csökkenő infláció, az iskolakezdés meghozta az étvágyat a luxusautók iránt. Hiába az egyre romló....
2023.12.04
A vasúti fékrendszereket fejlesztő és gyártó Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.....
2023.12.04
A Stellantis luxus márkája nem csak, hogy Európában, de a tengerentúlon is hódítani akar,....
2023.12.04
Dr. Borsos Attilát, a győri Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának....
2023.12.04
A kontinens kis- és középvállalkozásainak 44%-a már alkalmaz vagy éppen bevezetni tervez különböző....
2023.12.04
Kevés, ám annál jelentősebb változtatással újult meg a 2024-es modellévre a Lexus akkumulátoros....
2023.12.04
Az innovációs és szállásépületek után elkészült a Széchenyi István Egyetem Tudományos és Innovációs....
2023.12.04
Attól függően, hogy honnan kapja a híreket, a Tesla kilátásai a "a dicsőséges napoknak vége" és "az....
2023.12.04
A Bridgestone Tatabánya nem elégszik meg a hagyományos módszerekkel, a közlekedésbiztonsági nap, a....
2023.12.04
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Csizmadia Éva jogász, az Üzemgazdasági....