audi hungaria

Orbán Viktor jelenlétében megkezdődött az új Audi Q3 sorozatgyártása Győrben

2025.07.10.

Néhány hónappal ezelőtt gördült le a gyártósorról az egymilliomodik jármű, a júniusi világpremier után pedig július 10-én a harmadik generáció sorozatgyártása kezdődött meg Győrben. Az eseményen részt vett és beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök, aki szóba hozta a focit is.

Új generáció, új korszak, Győrből a világnak – kezdte beszédét elsőként Les Zoltán, a győri Audi járműgyártásáért felelős igazgatósági tagja. – Az új autó több mint egy termék. A saját gyermekünk.

Les Zoltán felidézte, hogy 2018 óta Győrben több mint 1 millió Audi Q3-ast gyártottak, amely a világ több mint száz országába jutott el. A győri Audi a konszern egyetlen több márkás gyártóbázisa, itt készül a Cupra Terramar is.

A képen az új Q3 bal oldalán jobbról balra: Márczis Cintia, a vállalat munkavállalója, Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, és Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. A gépjármű jobb oldalán balról jobbra Les Zoltán, az Audi Hungaria igazgatóságának járműgyártásért felelős tagja, Lázár János, építési- és közlekedési miniszter, Péter Szilvia és Petrovicz Attila, a vállalat munkavállalói. 

A járműgyár maximális kapacitással működik – jelentette ki Les Zoltán eloszlatva azokat a kételyeket, hogy miért kezdődik meg hamarosan Ingolstadtban is a Q3 új generációjának gyártása.

Michael Breme, a győri Audi igazgatóságának elnöke úgy vélekedett, lenyűgöző termék született. Nem véletlen, hogy a világban eddig több mint 2 millió Q3-as talált vevőre, amelynek a felét Győrben gyártották.

Mi vagyunk a világ legnagyobb motorgyára, a motorok is Győrben készülnek – fogalmazott Breme, aki szerint az új Q3-as több mint autó, digitális útitárs. Majd arról beszélt, hogy a győri Audi járműgyártó kapacitása 185 ezer autó évente, amelyet teljesen ki fognak használni. Ezzel ő is cáfolta azokat a magyar sajtóban keringő információkat, hogy Győr rovására kezdik el Ingolstadtban, az Audi központjában a Q3-as gyártását. Mi több, a karosszériaelemek is Győrben készülnek, innen szállítják ki  Bajorországba.

Ezt követően Orbán Viktor miniszterelnök szólalt fel. Elmondta, az Audi vezetőivel megbeszélést folytatott a sorozatgyártás megindítása előtt, ezért az előre megírt beszédét inkább leadja a brigádnaplónak.

Amikor Breme urat kinevezték Győrbe az Audi élére, tudtuk, hogy jó kezekbe kerül a gyár, ismertünk ugyanis egy világbajnok német labdarúgót, igaz, ő  h betűvel írja a nevét – jelezte Orbán Viktor, hogy jól cseng hazánkban a Breme vagy éppen a Brehme név.

A miniszterelnök kifejtette: a gyár a magyar munkások és mérnökök nélkül nem tudna világszínvonalon működni, ezért az Audi számunkra szívügy.

A kormányfő hangsúlyozta: amikor három és fél évtizede, a rendszerváltás után kérdéses volt, hogy az ország be tud-e kapcsolódni a modern nyugati gazdasági rendszerekbe, és világos volt, hogy ehhez külföldi befektetők technológiájára van szükség, "az Audi volt az első nyugat-európai autógyár, amelyik azt mondta, hogy jövünk, hiszünk bennetek, látjuk Magyarországban a jövőt, sikeresek leszünk, itt, veletek együtt meg fogjuk csinálni".

A kormányfő rámutatott: az, hogy mi lesz az európai autógyártással, nem egy elvont gazdaságpolitikai kérdés, hanem egy húsbavágó, keményebb kérdés 160 ezer magyar családnak, akiknek a sorsa, kenyere az autógyártáshoz kapcsolódik.

Orbán Viktor kiemelte: látva az európai autóipar és az egész globális autópiac helyzetét, a leginkább versenyre épülő szakma most már nem az országot irányító politikusoké, hanem az autógyártóké.

A legélesebb verseny ma az egész világon az autógyártásban van - rögzítette. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezt a versenyt nemcsak megnyerni lehet, hanem el is lehet veszíteni. Az Audinak is szüksége lesz minden tudására, hogy megőrizze a VW-konszernen belül a helyét, ahogy a Volkswagennek is, hogy megőrizze a helyét a világ autógyártásában - húzta alá.

Súlyos kihívások előtt állunk - mondta, a legnehezebbek között megjelölve a háborút, a növekvő energiaárakat és Brüsszelt. Utóbbit sajátos módon nem autógyár-vezérigazgatók irányítják, hanem bürokraták, akiknek fogalmuk sincs arról, min múlik egy autógyár versenyképessége. Új versenytársként beszélt Kínáról, és úgy fogalmazott: ez egy komoly verseny, és nagy kihívás.

Orbán Viktor azt mondta, az Audi új modelljének ünneplése egyúttal jó alkalom arra, hogy megerősítsük az önbizalmunkat. Ilyen kihívások mellett nagyon nehéz talpon maradni és megőrizni a pozíciónkat. Ez az új modell önbizalmat és talán önbecsülést is ad mindannyiunknak, Magyarországnak biztosan, és remélhetőleg az Audinak is, hogy képes állni ezt a versenyt.

A köszöntők után a meghívott vendégek az Audi vezetőivel elindították a gyártást, a színpadra gurult az első jármű egy zsályazöld színű Q3-as.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....