piac

Óriási meglepetés az európai villanyautó-piacon

2021.09.25.
A negyedévvégi hajtásnak köszönhetően - hogy szép kerek legyen a profit - a Tesla Model 3 csúcsot döntött: minden ötödik elektromosautó-vásárló az amerikai modell mellett döntött júniusban. Nyugat-Európában.
 

 

A Tesla Model 3-ból 25 ezer 713-at vettek júniusban Nyugat-Európában. Ha a trend így folytatódik, a Tesla Model 3 lesz az egyik legnépszerűbb autó idén Európában. Az amerikai sikerszériája rosszul jön a Volkswagennek: a wolfsburgiak a tavaly szeptemberben bevezett ID.3 villanyautóval és idén érkezett nagyobb testvérével sem tudnak ilyen eladásokat elérni, sőt, a Tesla nyomába sem ér a Volkswagen. Iparági elemzők szerint (a Schmidt autóipari piackutató 18 nyugat-európai ország autóeladásait vizsgálta. Ezekben az országokban értékesítik az európai villanyautók 90 százalékát.
 
Magyarország nincs benne a vizsgálatban.) míg a Tesla Model 3-ból 65 ezer 976 példányt vettek az első félévben, addig az Év Zöldautója 2021 díjas ID.3-ból csak 30 ezer 292 autó fogyott. Tompítja a Volkswagen fájdalmát, hogy az új, Év Zöldautója 2022 díjra jelölt ID.4 kelendő, az első hat hónapban 24 ezer 204 ilyen villanyautót vettek. A nyugat-európai toplista harmadik helyére a Renault Zoe futott be (30 ezer 126 eladott autó), amelyről a napokban derült ki, hogy utód nélkül fut majd ki a piacról. 
 
 
Villanyautó-eladások Nyugat-Európában (2021. első félév)
1. Tesla Model 3 -- 65 976 autó
2. VW ID.3 -- 30 292 autó
3. Renault Zoe -- 30 126 autó
4. VW ID.4 -- 24 204 autó
5. Hyundai Kona EV -- 22 234 autó
6. Kia e-Niro -- 20 941 autó
7. Peugeot e-208 -- 20 194 autó
8. Fiat 500e -- 18 828 autó
9. VW e-Up -- 17 838 autó
10. Nissan Leaf -- 15 640 autó
Forrás: Schmidt Automotive Research/Automotive News
 
A régióban összesen 483 ezer 304 villanyautót értékesítettek, ami 124 százalékkal haladta meg a tavalyi első félév értékesítési számait. Konnektoros hibridekből 201 százalékkal többet, összesen 527 ezer 742-őt vettek. A piackutató egy kalap alá számolta a Volkswagennekkel a kínai SAIC által forgalmazott MG villanyautókat is, mivel a két vállalalt közös uniós emissziós csapatban játszik... A Volkswagen mindent megtesz, hogy csökkentse kibocsátását és elkerülje a horribilis büntetést. Az a tény, hogy az első félévben a VW ID.3 és ID.4 eladásai összesítve sem érték el a Tesla Model 3 értékesítési darabszámait azt mutatja a Schmidt összegzése szerint, hogy az ID.3 eladásai elérték a csúcsot, a német nagyvállalat várhatóan az újabb, fejlettebb modellekre tereli a fókuszt. A júniusi hajrában a Tesla 25 ezer 713 Model 3-ast adott el, míg a Renault 8202 Zoét, a Volkswagen pedig csak 6960 ID.3-ast és 6383 ID.4-est. 
 
Az első félévben a vizsgált 18 ország autópiacán a villamosított személy- és kishaszonjárművek 17,2 százalékot hasítottak ki az autópaci tortából. 8,2 százalékot tettek ki a villanyautók, 9 százalékot a konnektoros hibridek. A plug-in hibridek versenyében a Ford Kuga vezet Nyugat-Európában 5 százalékos piaci részesedéssel. A modellből az első félévben 26 ezer 259 fogyott, második legnépszerűbb PHEV-modell a Volvo XC40 (23 ezer 791 autó), harmadik a peugeot 3008 (20 ezer 751 autó), negyedik a BMW 330e (19 ezer 328 autó), ötödik a Renault Captur (16 ezer 477 autó). A Schmidt úgy véli, 2021-ben meghaladja a kétmilliót az akkumulátoros villanyautók és plug-in hibridek nyugat-európai értékesítése, amivel ez a hajtástípus a teljes piac 16,7 százalékát teszi ki (júniusban a Tesla eredményének köszönhetően a szegmens részesedése elérte a 20,1 százalékot). A piackutató szerint az EV-piac részesedése 2024-re eléri a 13 százalékot, 2022-re 10 százalékot jósol.
A vállalatcsoportok rangsorában vezet a Volkswagen (25,4 százalék piaci részesedéssel), a Stellantis (15,9 százalék részesedés) és a Tesla előtt (14 százalék). Negyedik a Renault-Nissan szövetség 12,4 százalék részedéssel. Németország maradt a legnagyobb EV-piac Európában, ahol az első félévben 148 ezer 716 villamosított autót adtak el, ami 10,7 százalékos piacrészt jelent. Nagy-Britanniában 73 ezer 894 ilyen autót adtak el (8,1 százalék piacrész), Franciaországban 72 ezer 512-őt (7,9 százalék piacrész), Norvégiában 48 ezer 59-et (57 százalék piacrész). 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....