orosz gépjárműpiac

Oroszország jelentősen csökkenti az importált járművekre kivetett vámokat

2019.09.01.

A Kereskedelmi Világszervezettel (WTO) kötött megállapodások keretében Oroszország néhány napon belül jelentősen csökkenti a gépjármű-behozatali vámokat. Ez lesz az utolsó etapja Moszkva vállalásainak – írja a moszkvai Izvesztyija.

Az új, illetve a használt járművekre a behozatali vámok jelenlegi mértéke 17%, illetve 22%. Az adótételeket azonban szeptember 1-jén tovább csökkentik, összhangban azokkal a kötelezettségekkel, amelyeket Oroszország vállalt a WTO-hoz való csatlakozás során. Az orosz Gazdaságfejlesztési Minisztérium az Izvesztyija című lapnak elmondta: az új gépjárművek vámtétele 15% -ra, a használtaké 17% -ra mérséklődik. A csökkentés csak a személygépkocsikra érvényes, mivel a teherautókra vonatkozó átmeneti időszak - a WTO-val szemben vállalt kötelezettségeivel összhangban - már 2017-ben lezárult. A tehergépkocsik vámtétele jelenleg a 0-15% közötti sávban mozog.

Oroszország 2012-ben lépett be a WTO-ba. A Kereskedelmi Világszervezetet azzal a céllal hozták létre, hogy az országok közötti vámkorlátozások mérséklésével hozzájáruljon a versenyképes iparágak kialakulásához. Az orosz kormány már a csatlakozás évében jelentősen csökkentette azokat a védővámokat, amelyeket a 2009-es válság idején vezetett be a hazai gépjárműgyártók megóvása érdekében. A 7 évnél nem idősebb autóknál 30-ról 25 százalékra, az ennél idősebb járművek esetében 35-ről 25 százalékra a behozatali terhek. A lépést 2017-ben és 2018-ban további vámcsökkentés követte. Az említett 2012-es időszakban a behozott autók aránya a teljes oroszországi gépjármű-értékesítésben elérte a 48 százalékot. E külföldi gépjárművek aránya azóta fokozatosan zsugorodott, és mára 15% alá került.

A mostani vámcsökkentő intézkedés csak a belső égésű motorral felszerelt autókra vonatkozik, és nem érinti az elektromos járműveket. Annak ellenére, hogy az orosz kormány az elektromos járművek elterjesztését prioritásként jelölte meg. Moszkvának nem áll szándékában támogatni az elektromos járművek behozatalát. A kormány azonban – legalábbis deklarációk szintjén – kész támogatni az alternatív meghajtású autók hazai sorozatgyártását. (Jelenleg nincs ilyen.) A moszkvai Ipari és Kereskedelmi Minisztérium közölte: az elektromos járművekre kivetett vámok most is minimum szinten állnak, arányuk 15%.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....