Peugeot

Peugeot 208 és Partner facelift magyarországi bemutató

2015.07.02.

Nemcsak új színekkel és felnikínálattal, hanem megújult stílussal és műszaki tartalommal hazánkban is bemutatkozott a népszerű hatchback és a strapabíró Peugeot Partner. A változásokat nem aprózták el holmi átrajzolt formákkal és új színekkel, hiszen a verseny egyre kiélezettebb mindkét modell szegmensében.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Az általános piaci eredmények valóban alátámasztják a bevezetőben említett szoros versenyt, ugyanakkor a Peugeot jó pozícióját is, tudtuk meg Bálint Zsófiától, aki márkaigazgatói tisztségében először állt az újságírók előtt. A márka piaci részesedése 3,6 százalékos volt 2014-ben, ehhez kapcsolódóan idén májusban már 4 százalékról kaptunk híreket a közelmúltban. A nagy áttörést viszont az jelentette, hogy ismét benne van a hazai top10-ben az oroszlános márka – hangzott el a folytatásban.

Változatlan külső-belső méretek mellett egy trendi, de egyúttal robosztusabb külsőt, Euro 6-os motorokat és fejlettebb fedélzeti szolgáltatásokat kínál az új 208-as. Képre kattintva a 208-as gyári képgalériája nyílik

A ferdehátú kompakt részleteinek taglalása előtt azonban arról is szó esett, hogy az európai piac második legfontosabb kategóriája a B szegmens. Nem véletlen, hogy több prémiumgyártó is beszállt ebbe a ringbe az utóbbi években, hiszen az eladások közel 30 százalékát a 208-cal azonos méretű autók adják a vén kontinensen. Ebben a környezetben a Peugeot úgy gondolta, hogy alig három évvel a modell premierje után időszerű lenne frissíteni az autó megjelenését és tudását azért, hogy több eséllyel tartsa meg a megszerzett pozíciót. A franciák válasza tehát a kategóriát érintő kihívásokra egy rövidebb modellciklus, valamint a műszaki és a minőségi színvonal emelése.

Jubileum közeleg! Az első generációs 208-ból közel egymillió darab került eddig legyártásra. A képen Bálint Zsófia a Peugeot Hungária márkaigazgatója

Az újdonság külső méreteit illetően nincs változás a 2012-ben debütált 208-hoz képest, hiszen akkortájt ért véget az a méretnövekedési tendencia, melynek következtében a kisautók már-már a kompaktok dimenzióit feszegették. Az elődmodell már akkor a méret- és súlycsökkenés úttörője volt, és ezúttal sem látták szükségesnek a Peugeot-nál, hogy ezen változtassanak. A vásárlók megfogását sokkal inkább a beltér praktikus helykihasználásában látták, ennek eredményeként a 208-as 4 méter alatti hosszúságával továbbra is a legkompaktabb térkínálatú autó.

Az üléstámlákban és az anyósülés előtti műszerfal mélyítésnek köszönhetően mindig is pazar volt a lábtere a 208-nak

Szemből egyértelmű a változás, hiszen tagoltabb vonalakat kapott a lökhárító, szélesebb lett a hűtőmaszk és kettős árnyalatú, 3D-s, LED-es fényszórók kaptak helyet az orr-részen. Oldalnézetből felismerni, hogy plasztikai műtéten átesett modellel állunk szemben, már nem annyira könnyű. Ebből a szögből az új, magasfényű vagy gyémánthatású, esetleg lézergravírozott mintájú felnik lehetnek segítségünkre a beazonosításnál, hátulról pedig a többi modellnél is alkalmazott oroszlán-karmolást idéző lámpák. A megjelenést érintő újdonságok között leginkább az ún. texturált fényezés lehet a legérdekesebb részlet, amely nem csupán egy szimpla matt fényezés, hanem egy normál színre felvitt matt lakréteget rejt. A felület az impresszív látvány mellett sokkal jobban ellenáll a mikro karcoknak, a gépi mosásnak és az UV sugárzásnak, mint a hagyományos fényezés és nem utolsó sorban a fiatalok által kedvelt egyediség is garantált általa.

Jelen pillanatban Ice Silver és Ice Grey árnyalatban rendelhető a matt fényezés

A beltérben változatlanul a magasra emelt műszeregység és a kicsi kormány viszi a prímet. Az i-Cockpit fantázianévre hallgató vezetőpozíció egyébként igencsak megosztja az autós társadalmat, mivel az ergonómiai faktora erősen alkat- és méretfüggő. A technológiai újdonságok sorában első helyen említendő az Active City Brake, mellyel a városi ráfutásos balesetek 70-80 százaléka megelőzhető, azonban itt csak 30 km/h-ás sebességig számíthatunk a rendszer asszisztenciájára. A jó hír azonban, hogy a velünk azonos irányba haladó járművek fényvisszaverő felületeit érzékelő rendszerrel már csak egy lépésre van a Peugeot a gyalogos felismeréstől. További újdonságai még a 208-nak a MirrorScreen rendszer, mellyel az okostelefonunk kijelzője az autó hét hüvelykes infotainment felületén is megjeleníthető, valamint a tolatókamerával kombinált parkolássegítő funkció.

Az új 208-as EuroNCap törészteszt eredménye ötcsillagos. A benzines, egyliteres, 68 lóerős PureTech kedvezményes induló ára 2 940 000 forint, a legolcsóbb dízel pedig 3 millió 650 ezer forintért vihető haza

A motorkínálatban immár csakis Euro 6-os aggregátok szerepelnek. A benzinesek belépője az egyliteres, 68 lóerős PureTech, amit az Év Motorja díjat bezsebelt 1.2 literes PureTech követ a sorban 82 és 110 lóerős teljesítménnyel, valamint a 208 lóerős 1.6 THP szerepel a kínálat csúcsán. Öngyulladósok esetében az 1,4 literes HDi-t kivették a kínálatból, helyette csakis 1.6 BlueHDi-k szerepelnek 75, 100 és 120 lóerős teljesítménnyel. Sebességváltók tekintetében manuális és elektronikusan vezérelt ötfokozatúval számolhatunk a konfiguráció során, vagy a jól bevált kézi hatossal, esetleg az AM6-os továbbfejlesztett verziójával, a japán Aisin-tól származó EAT6-tal. Az erőátviteli rendszert és az autó jól megkomponált mivoltát egy belchamp-i pályateszt során mutatta be a gyár, ahol egy 100 lóerős BlueHDi-vel 2 literes átlagfogyasztást produkált a csapat.

Az új Partner a 208-hoz hasonlóan nagyon jó reputációval rendelkezik a maga szegmensében, hiszen 1996 óta van jelen a piacon, és a Peugeot teljes haszongépjármű eladásainak egyharmadát az említett modell személy- és kisáruszállító kivitele képezi. A ráncfelvarrás itt is a 2014-ben megkezdett formanyelvhez igazodás zászlaja alatt zajlott, követve a meglévő modellek stílusjegyeit, mint például az 508-nál alkalmazott embléma és Peugeot felirat elhelyezkedését a hűtőrácson. Természetesen a fényszórók és a lökhárító védőelemei is áttervezésre kerültek annak érdekében, hogy morcosabb, robusztusabb megjelenést kapjon az egyébként igásló természetű családbarát és munkatárs jármű. A két darab raklap befogadására képes (1,62 m széles) raktér, valamint a kategória legnagyobb kerékjárati doblemezek közötti szélessége változatlanul selling pointja lehet a Partnernek, azonban nemcsak az áruszállítás praktikuma, hanem a sofőr munkaterének ötletes és komfortos megoldásai és a technikai újítások miatt is érdemes jobban górcső alá venni a jövevényt.

A gyári képgalériában megtekinthetők az utastér és a raktér részletei

Itt van például a Multiflex üléspad, aminek hajtogatása révén hosszú és/vagy magas tárgyak szállítása is lehetséges, mindemellett zárt tárolót, síkasztal felületet vagy akár 0,4 köbméter plusz raktérfogatot is nyerhetünk általa. A Tepee modelleknél pedig a Zenith panorámatető kínál egy kellemes esztétikai élményt a bent ülőknek és persze 94 literrel több tárolókapacitást is. A személyszállító változat csomagtere egyébként 674 literes, melyet a támlák síkba döntögetésével 3000 literesre bővíthetünk. A modell hajtásláncának jobb kihasználhatóságát a 15 cm-es hasmagasság, a Grip Control és a gyárilag szerelt Mud&Snow abroncsok segítik. A fedélzeti asszisztensek sorában természetesen itt is az Active City Brake funkció szerepel az első helyen, valamint az opcióként rendelhető tolatókamera, ahogy a 208-nál is. Végül, de nem utolsó sorban a kis hatchback-hez hasonlóan a Partner is megkapta a MirrorScreen funkciót és az Euro 6-os motorokat.

Mobil iroda a Multiflex üléspadból - a legolcsóbb zárt furgon 95 lóerős VTi motorral nettó 3 341 000 forintba kerül

A motorpalettát jelen pillanatban csakis 1.6 literes motorok alkotják, melyek közül a VTi benzinesek 98 és 120 lóerős változata áll rendelkezésre, miközben a BlueHDi család 75, 100 és 120 lóerős változata szerepel a listán. Várhatóan 2016-ban az 1,2-es, 110 lovas PureTech-el egészíti ki a gyár a fentieket. A sajtóanyag szerint a fejlesztések során a megbízhatóságra fektettek nagy hangsúlyt, ennek érdekében több mint 6 millió kilométert tettek meg a Partner és Partner Tepee-vel. A nyúzópróba során nagy terheléssel, nagy sebességgel végeztek teszteket szélsőséges körülmények között, ahol a hőmérő higanyszála 85 celsius fokig is felkúszott, majd klímaszobában mínusz 18 fokos hideg és 45 fokos forróság váltakozásával tették próbára az alkatrészek és az anyagok ellenállását. Hasonlóképp a futómű és a karosszéria deformálódását is speciális próbapadon tesztelték, a lehető legrosszabb útviszonyokat szimulálva a vizsgálat során.

A raktér mérete 3,7-4,1 köbméter kiviteltől függően, maximális terhelhetősége pedig 771 kg

A ráncfelvarrást azonban a vonzó külsővel lehet és kell elsősorban eladni, ezért szokás szerint a Partnernél is beszámolhatunk a színpaletta bővülésről és az új, opcióként rendelhető, 16 colos keréktárcsákról. Ennek részleteit érdemes a honlapon kikutatni, vagy megvárni az általunk szerzett benyomásokról készült beszámolót, ahol minden egyéb részletet kitárgyalunk.

Zenith panorámatető - Többek között ettől szép a Partner Tepee beltere

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
Júniusban kezdett magára találni a francia autópiac. Míg a tavaly júniusi autópiac 8,9 százalékos....
2020.08.15
Leállították a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, mivel a második....
2020.08.15
Az Egyesült Államokban társadalmi, történelmi és persze praktikus okokból mindmáig az egyik....
2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....
2020.08.15
„Ne ingereljétek a franciákat és óvakodjatok a görögöktől! Ők a leghajlamosabbak arra, hogy a volán....
2020.08.15
Óriási felháborodást okoztak Bécsben a kíváncsiskodók. Egy férfi életéért küzdöttek a mentők,....
2020.08.14
A bajor prémiumgyártó közútra viszi München külvárosában a prémium középkategória első ötajtós....
2020.08.14
Licensz már van, csak tankra várnak. ..
2020.08.14
A Tesla vezetési asszisztens rendszerét gyakran kritizálták a múltban és bírálják jelenleg is, de....
2020.08.14
Marko Ivic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....