elektromos autók

Peugeot 308 - újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

2021.04.28.

A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további izgalmas, részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.

A 2021-es év eddigi legfontosabb alsó-középkategóriás újdonsága a harmadik generációs Peugeot 308, annak a modellnek az utódja, amely elsőként kapta meg a Peugeot ultramodern, moduláris EMP2 padlólemezét, és ezzel párhuzamosan elsőként alkalmazta a márka berkein belül ma már általános, de az autóiparban még mindig szenzációszámba menő iCockpit ergonómiai koncepciót. 
 
A friss modell izgalmas újdonsága (az új logó háttereként szolgáló extravagáns, óriási hűtőmaszk mellett), hogy a benzin- és dízelmotorokon kívül hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal – pontosabban hajtásláncokkal – is kapható lesz. 
 
Az új generációs 308 piaci megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a Peugeot flotta villamosítása: a hétszemélyes 5008 szabadidőjármű kivételével 2021-ben a márka minden személy- és könnyű haszonjárműve elérhető lesz hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) hajtáslánccal. 
 
Az alsó-középkategóriás ferdehátú modell bevezetésekor kétféle plug-in hibrid hajtásláncot kínál majd: az egyik a közép- és felső-középkategóriás modellekből ismert, 225 lóerős konfiguráció, a másik pedig egy költséghatékonyabb, 180 lóerőre hangolt variáns. A két rendszer ugyanazt a 110 lóerős villanymotort, ugyanazt a 12,4 kWh kapacitású akkumulátort, és ugyanazt a nyolcfokozatú automata sebességváltót alkalmazza;  különbség csupán az (egyébként szintén azonos) 1,6 literes turbómotor teljesítményében (150 vagy 180 LE) mutatkozik.
 
Ezzel villamosítás szempontjából egy csapásra a szegmens élmezőnyébe ugrott a Peugeot 308, a történetnek azonban ezzel még nincs vége: brit újságíróknak adott interjújában ugyanis Jérôme Micheron, a Peugeot termékekért felelős alelnöke elmondta, hogy a vállalatnak további elektromos tervei vannak a 308-assal: „Már beütemeztük egy mild hibrid változat bevezetését, és tervbe vettünk egy tisztán elektromos modellvariánst is.” – közölte a szakember, utalva arra, hogy a vállalatnak a gyorsan változó piaci kereslet előtt kell járnia. 
 
Habár a belső égésű – különösen a dízel üzemű – motorok iránti kereslet folyamatosan csökken Európában, összességében továbbra is ezek teszik ki az eladások nagy részét. 
 
A károsanyag-kibocsátást elleni küzdelemben hatékony eszköz a mild (vagyis lágy) hibrid technológia, amely a tradicionális belső égésű erőforrások működését pont a legrosszabb hatásfokú üzemi tartományokban tudja megtámogatni, valamint hatékony fékenergia-visszanyerést és start-stop funkciót megvalósítva képes csökkenteni a típusok átlagos üzemanyag-fogyasztását és emisszióját. 
 
A pontos részletek még nem állnak rendelkezésre, de várhatóan az új Peugeot 308 bevezetéskori motorkínálatából az 1,2 literes 110 vagy 130 lóerős, többszörös Év Motorja díjjal kitüntetett PureTech motorcsalád új variánsára épülhet a kisteljesítményű villanymotorral dolgozó mild hibrid erőforrás. Mivel egy eleve kiemelkedően hatékony erőforrásra épül, az új hajtás kifejezetten takarékos és alacsony emissziójú üzemet ígér.
 
A Peugeot 308 alapját adó, modernizált EMP2 padlólemezt eleve úgy fejlesztették, hogy a belső égésű, vegyes üzemű (benzin-elektromos), valamint a tisztán elektromos hajtásláncokat is egyaránt kiszolgálja. 
 
A tisztán elektromos üzemű 308 a hírek szerint első körben a kisebb, 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja meg, ami az előzetes számítások szerint a 136 lóerős motorral társítva 375 kilométeres hatótávolságot jelenthet, mivel az új 308 tervezésekor kiemelt figyelmet kapott a hetékonyság és az aerodinamika.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....