Skoda Superb Combi

Próbaút nagypályás Skodákkal: a hibrid Superbbel és a Kodiaq RS-sel

2025.09.22.

Extravagáns Skodákat hozott a szeptemberben a napfény városába hat napra a Porsche Szeged. Portálunk az Enyaq 85, a tölthető hibrid Superb kombi és a Kodiaq RS modelleket vitte el próbaútra – ezúttal az utóbbi két modellt vesszük górcső alá.

130 éves lett idén a márka, a Skoda ezt Magyarországon is megünnepli. Egy különleges roadshow-t indítottak hazánkban, ennek első állomása még májusban Érd volt, a 17. pedig Szeged, a roadshow december elején zárul a fővárosban. Először az elektromos Enyaq 85 modellt vihettem el próbaútra, erről itt olvashat bővebben.

Másodszorra a Skoda Superb kombiba ülhettem be, annak is a tölthető hibrid változatába. Első pillantásra örömmel nyugtáztam a régi tekerőket, az én generációmnak nem áll úgy a kezére a menüből, érintőképernyőn állítható klíma, mint ahogy a okostelefonon felnőtt fiatalabbaknak. A második pillantásra is nagyon rendben volt a Superb, a Laurin & Klement felszereltségi szint természetesen nagyon elegáns.

Hely van benne bőséggel, van nagy autó, nagyobb autó és a Superb kombi. Tavaly nyáron próbáltam már ezt a karosszériaváltozatot, ami a kisebbik dízelmotorral volt felszerelve. Jóval korábban, bő öt éve limuzinban találkoztam már a Superb tölthető hibridjével is. – Az autó WLTP ciklusban akár 55 kilométert is képes elektromos módban megtenni, minden károsanyag-kibocsátás nélkül – írtam akkoriban némi lelkesedéssel.

A negyedik generációs Superb tölthető hibridjében az 1.5 TSI és az elektromos motor együttes teljesítménye 150 kW (204 lóerő). A PHEV több mint 120 kilométeres teljesen elektromos hatótávolságot kínál, és akkumulátora DC gyorstöltőállomásokon mindössze 26 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető fel. (Egy fali készülék vagy egy 11 kW-os AC pont segítségével 2,5 óra alatt teljesen feltölthető 0-ról 100%-ra.) Ezzel Szeged környékén, de akár a budapesti agglomerációban is tartósan elektromos autóként is funkcionálhat a Superb, gazdaságosságát pedig a házi napelem tovább javítja. Menet közben az akkumulátor természetesen folyamatosan töltődik a regeneratív fékezéssel.

Nekem is a töltőről vették le a Superbet a szegedi próbaútra, hogy legyen benne némi elektromos „nafta” is a gyorskörre. A nagyfeszültségű akkumulátor bruttó kapacitása 25,7 kWh, négy modulból áll, és a hátsó ülések alatt helyezkedik el. A váltóba egy háromfázisú állandó mágneses szinkron elektromos motor van beépítve, melyet egy tengelykapcsoló választ el a belső égésű erőforrástól. E-módban az elektromos motor önmagában 85 kW maximális teljesítményt és 330 Nm nyomatékot biztosít. Egyébként ez szolgál a belsőégésű motor indítására is, így helyettesíti a hagyományos generátort.

Más világ volt a Škoda Kodiaq RS, az immár második generáció nagyobb teljesítményű, és bőségesebb a felszereltség. (A normál Kodiaqot kollégám szűk egy éve tesztelte.) Az új RS még sportosabb lett, köszönhetően a kifinomult formatervnek és a műszaki fejlesztéseknek. A 195 kW (265 LE) teljesítményt a 2.0 TSI EVO benzinmotor biztosítja – ez 15 kW-tal több, mint amit elődje tudott. Összkerékhajtással és DSG automata sebességváltóval mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.

Az általános kezelhetőség is jobb lett, köszönhetően az új Kodiaq RS progresszív kormányzásának és a fejlett DCC+ adaptív futóműnek. A Sport üzemmód mellett a vezető számos más felfüggesztési és kezelhetőségi beállítás közül is választhat: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual és Snow. Ezen felül az autó még egy speciális Off-Road üzemmóddal is rendelkezik. Szimpatikus, hogy a víz- mellett az olajhőmérsékletről is tájékoztat a digitális műszerfal.

A sportos külső jegyében a második generációs Kodiaq RS-en is megtalálhatóak a jellegzetes fényes fekete RS-elemek, mint például a hűtőrács kerete, a külső tükörborítók, az ablakkeretek felső része, a tetősínek és a D-oszlopot takaró karosszériaelemek. A vadonatúj első lökhárító részletei és az ötödik ajtón található Škoda felirat is fényes fekete. Az RS változat exkluzív keréktárcsákkal büszkélkedhet: a 20 colos Elias felnik alapfelszereltségként járnak, szintén fényes fekete fényezéssel. A féknyergek természetesen kontrasztosan piros színűek.

További sportos részletek közé tartozik a három küllős multifunkciós kormánykerék – szintén piros varrással –, az acél pedálfelületek és a fekete tetőkárpit. Az RS logó büszkén jelenik meg az autó belsejében is, például az infotainment kijelzőn. A második generációs Kodiaq RS-nél a 10 colos virtuális műszerfal alap, míg az infotainment-kijelző 13 colos. A sportülések elektromos vezérlésűek, fűtés és memóriafunkciókkal, a szellőzés pedig az RS Suite ülésekhez jár.

A vezetési élmény garantált és ebből csak kicsit vesz el az Enyaqnál már említett túlbiztosítás. Egy gyakorlottabb sofőrt zavarhat a műszerfalon felvillanó piros piktogram és a megszólaló hangjelzés, ami túl hamar figyelmeztet például arra, hogy a rendszer szerint közel került a Kodiaq az előtte haladó autóhoz. Miközben igazából nincs semmi rendkívüli, a vezető kontrolláltnak érzi az autót. Pozitívum ugyanakkor, hogy a Superbhez hasonlóan itt is a régi, jól ismert és használható tekerőgombokkal vezérelhető például a klíma.

A jót nem mérik olcsón, az általunk próbált összkerekes, DSG váltós, csúcsfelszereltségű autó ára 27 millió forint felett van, a kényelmi és biztonsági extrákat három és fél A4-es oldalon keresztül részletezi a kesztyűtartóba tett tájékoztató. Csak egy példa: vannak kisebb lakások, amelyek ablakfelülete szerényebb felületű, mint a Kodiaq óriási tetőablaka… Enyhítő körülmény gazdasági vonalon, hogy az általunk próbált autó bruttó hirdetési ára „csak” 22,5 millió forint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Az autókban számos olyan apró funkció rejlik, amelyek a kényelmet és a biztonságot szolgálják,....
2025.12.28
A CUPRA újra a határokat feszegeti a nagy teljesítményű design világában: visszatér a legendás,....
2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....