General Motors
A General Motors korábbi célkitűzése szerint az Opel és Vauxhall márkákat magába foglaló európai divízió 2016-ra profitábilis működést kell produkáljon, ugyanis legutóbb 1999-ben könyvelhettek el nettó nyereséget az öreg kontinensen zajló működésükből. Egy Auto Bildnek adott interjúban Neumann így nyilatkozott: „a fordulat nehéz lesz, de eltökélten dolgozunk az áttörésen. Ennek érdekében több területen alkalmaztunk költségcsökkentést, valamint az új Astra tavaly októberi piaci bevezetése révén biztató jeleket kaptunk arra vonatkozólag, hogy elérjük a kitűzött célt.”
Karl-Thomas Neumann, GM Europe ügyvezető a 2015-ös Frankfurti Autókiállításon tartott új Astra premierjén
A folytatásból az is kiderült, hogy a vásárlók által egyre több opciós tétel megrendelésének köszönhetően mindkét márka nagyobb haszonnal értékesít az Uniós piacokon. „Korábban e téren hátrányban voltunk a riválisainkkal szemben” – nyilatkozta az ügyvezető. Az elmúlt hónapokban regisztrált veszteség hátterében az oroszországi piacon elszenvedett kereskedelmi visszaesés áll, mely terület a harmadik legnagyobb felvevő piacot jelenti a GM Europe számára.
A General Motors szerint az európai divizió üzemi eredménye (EBIT) 2015 harmadik negyedévében 200 millió dolláros veszteséget produkált szemben az előző évi 400 milliós hiánnyal. Ez a mérleg visszaesést jelent, hiszen a második negyedéves jelentésben 0.0-ás EBIT-ről adott számot a GM. Arra a kérdésre, hogy 2015-ben sikerült-e nyereséget termelnie a cégnek, Neumann válasza egy határozott nem volt, sőt! Neumann azt is elmondta, hogy volt olyan negyedév, amikor a „fekete sávot súrolták” a mutatók, ugyanakkor jelentős veszteségcsökkentést sikerült elérnünk a maradék ¾ év során.
Forrás: autonews.com