Eszak-Amerikai piac
A Consumer Reports elöljáróban megjegyzi, hogy a Toyota és a Honda egyaránt nagy utasterű, nagyon kényelmes és sokoldalú – ahogy azt egy patinás márka nagy hagyományokkal rendelkező szabadidőjármű-családjától el is várnánk. Mindkét modell kérhető első- vagy összkerékhajtással, a leendő felhasználó igényei, kedve szerint.
Kinézet és komfort - A CR-V és a RAV4 nagyon hasonló járművek. Hasonlóak a méreteik, a gyorsulási és üzemanyag-fogyasztási adataik, hasonlóan rövid fékúton állnak meg. Nemrég mindkét modell frissítésen esett át, ám itt már érezhetők a különbségek: míg a Toyota kényelmesebb lett, a Honda inkább keményebb, ráadásul zajosabb is az utastere. Míg a Honda már alacsonyabb felszereltségi szinttől kínál állítható deréktámaszú vezetőülést (legalábbis az amerikai piacon), a Toyota kiegyenlít könnyebben, ösztönösebben kezelhető multimédiás rendszerével.
Biztonság - Az amerikai IIHS közlekedés-biztonsági intézet tesztjein mindkét modell elnyerte a TOP Safety Pick (azaz biztonsági szempontból kiemelten jó választás) címet. A Toyotánál azonban gazdagabb az aktív biztonsági csomag: míg a CR-V-nél kimerülnek a lehetőségek a városi aktív fékrendszerrel, a Toyota ezen kívül sávban tartó automatikát, távolságifény-vezérlést és adaptív sebességszabályzót is kínál.
Meghajtás, árak és felszereltség - A RAV4 háromféle, benzines, dízel és hybrid hajtáslánccal érhető el, míg a Hondánál hiányzik a hybrid opció. Mi több, a RAV4 Hybrid hatalmas előnye, hogy a hátsó tengelyt villanymotorral hajtja meg, így nincs szükség osztóműre, sem kardántengelyre, ez pedig azt jelenti, hogy alacsonyabb a tömeg, nincs fogyasztásnövekedés, olcsóbb a gyártás és jelentősen alacsonyabb a szervizelési költség.
Megbízhatóság és általános értékelés - Megbízhatóság szempontjából a Consumer Reports a RAV4-nek 80/100 pontot adományozott (ez a kategória legjobb értéke), míg a Honda 70/100 pontot ért el. Ha minden egyéb tulajdonságot és paramétert figyelembe veszünk, valamivel szorosabbá válik a verseny: a Toyota 79, míg a Honda 72 pontot kapott. A RAV4 ezzel az amerikai piac második, az utóbbi a nyolcadik legjobb ajánlata a családi szabadidőjárművek között.
Felmerülhet a kérdés, hogy mégis miért pont ezt a két típust hasonlította össze a Consumer Reports? Mert – ahogy ezt eredeti írásukban kifejtették – habár az észak-amerikai piacon számtalan szabadidőjármű kapható, a fogyasztók túlnyomórészt erről a két típusról kérdezik a szakértők véleményét, más modellekkel csak elvétve foglalkoznak. Ha így van, ezek közül kell ajánlani – és ebben az esetben a két jó közül a Consumer Reports a Toyota RAV4-et ajánlja.