koncepció
A kőolajtól, vagy az elektromosságtól való függetlenséget Paulo Italiani szerint csak a nap és szél energia adhatja meg, ezért egy nap és szélenergia által meghajtott autót tervezett.Az olasz tervező úgy véli, hogy az energiaválság már a közeljövőben átalakítja az autózással kapcsolatos elképzeléseinket. A fosszilis energiaforrások kimerülnek, az elektromos meghajtás pedig azt jelenti, hogy az autók idejük nagy részében az elektromos hálózatokra lesznek kötve, az autózás szabadságát, élvezetét így csak a vitorlás hajók szárazföldi megfelelői adhatják vissza.
A VW RESeT ezt a filozófiát testesíti meg, miközben megpróbálja a VW design nyelvezetét követni. Italiani szerint így a hatékonyságot a központba állító VW UP és a vezetés élményét hangsúlyozó VW Scirocco után a következő lépés a német autógyár számára egy csúcsminőségű anyagokat használó szél és napenergia hajtású jármű a RESeT lenne.
A RESeT a különleges szupravezető technológiának, az alacsony súrlódású Maglev kerekeinek és motorrendszerének köszönhetően minimális energiát igényelne.
A kerekei például gyakorlatilag lebegnének a belső kerékjárati ív mellett. A szélvédőre és az ablakokra átlátszó napelemek kerülnének, melyek a fényáteresztő képességük megváltoztatása révén képesek lennének növelni az energia felvétel hatékonyságát.
Ezenkívül az oldalablakokként funkcionáló napelemeket akárcsak egy rovar szárnyát ki is lehetne nyitni, míg a tetőre egy vitorla is kerülne a szélenergia még jobb hasznosítása érdekében, ilyenkor pedig a sportos kupénk gyakorlatilag kabrióként funkcionálna, miközben szabadon suhannánk a széllel.