Volskwagen

Slágergyanús - Volkswagen ID.4

2021.12.02.

A Volkswagen az ID.4-től várt igazán sokat, ami érthető is, elektromos is, SUV is, nem lehet vele mellélőni. Az első tag a modellcsaládból nem is jelent meg a világ minden részén, az ID.3 féle hatchback modellek nálunk, Európában népszerűek igazán, máshol nem igazán rúghat labdága. Az ID.4 viszont nagy sláger lesz a következő években, annyi biztos.

Az elektromos autók régóta várt nagy újítás az közlekedésben. Előtte valamiért mindenki ugyanúgy épített autókat és ritkák voltak (különösen a német autókban) az innovatív megoldások. A Volkswagen esetében nagy segítség az MEB platform, amire az elektromos autóikat építik, ugyanis rengeteg helyet szabadít fel a beltérben. Az ID.4 is azt az érzetet kelti, hogy az autó nagyobb belül, mint kívül, pedig csak jó az elrendezése.

Az MEB platform hozadéka az is, hogy a Volkswagen csoport új elektromos modelljei kissé furcsának, "kövérnek" néznek ki első látásra. Ennek ellenére sokaknak nagyon tetszik ez a formavilág, ami az ID.4 esetében egy családi autó és egy SUV szerelemgyereke.

Szintén az MEB platformnak köszönhető, hogy az autó többféle akkumulátorral elérhető, a mi tesztautónk a 82 kWh-s verzió volt, ami nagyjából 520 kilométert tud. Egy hét alatt egyszer kellett tölteni, ami egy megfelelő töltővel akár fél óra alatt is letudható.

Az autó eleje kifejezetten jól néz ki, a fehér autónak főleg jól áll az egyszerű, fekete fehér VW embléma és a lámpákat összekotő fehér csík is pontosan odaillik. Szintén ajánlott a kétszínű fényezés, sokkal sportosabbnak tűnik az autó a fekete tetővel a fehér fényezés felett.

A Volkswagen esetében rég láttunk ilyesmit, de vannak benne a használhatóságot szolgáló újítások. Olyan elv lehet ez, hogy ha magát az autót máshogy építjük, miért ne változtathatnánk máshol is? Így lett kivehető a pohártartó, vagy a középső tárolónál áthelyezhetőek az elválasztók.

Apró dolgok, amik nagyon hasznosak. Szintén érdekes újítás az ülések mellé helyezett egy-egy kisebb kartámasz a nagy középső helyett. Ez valahol jó, mert ha van utastárs, neki is biztosan van kartámasza, de valahogy kényelmesebbnek tűnik a hagyományos megoldás.

Mindemellett a legkényelmesebb és remélhetőleg egyre több gyártó által használt újdonság az a Start/Stop gomb feleslegessége. Itt még van ilyen gombunk, de valódi funkciója nem feltétlenül. Az autó a fékre lépve beindul, P állásba kapcsolva pedig az infotainment képernyő “viszontlátásra” felirata is jelzi, hogy itt már nincs további teendő, ki lehet szállni, az autót bezárni, nincs mit leállítani.

Sokféle elektromos autót kipróbáltunk már, de talán az ID.4 esetében lehetett először azt érezni, hogy valóban kihasználták az új technológiák adta lehetőségeket. Az autó gázelvételre könnyen felveszi a forgalom sebességét, a hátsó kerék hajtásnak köszönhetően pedig sokkal jobban elfordíthatóak az első kerekek, így mindössze 10 méteres a fordulóköre. Nem sokkal az ID.4 teszt előtt járt nálunk a hátsókerék-kormányzással megáldott S-osztály és az első élesebb kanyarnál meg is néztük, hogy mitől fordul ez is ilyen tökéletesen. 

A BMW által bevezetett és azóta egyre több gyártó által átvett kormány mellé helyezett váltót könnyű megszokni, adja magát a használata. Előre fordítjuk, ha előre mennénk, hátra, ha tolatnánk. Mindennek ilyen érthetően kéne működnie.

Szintén kifejezetten hasznos a szélvédő alatt futó ledcsík, ami a navigáció használatakor mozgásával jelzi, hogy merre kellene kanyarodni éppen. Kár, hogy egyelőre nem kötötték össze például a Waze navigációs rendszerrel, úgy lenne az igazi, de így is hasznos és dizájnelemként sem utolsó.

A műszerfal a más elektromos autóknál is látott kicsi képernyő, ami bőven elég is, minden információt látunk rajta, amire szükség lehet. Többféle nézetből választhatunk és használata közben elgondolkozik az ember, hogy minek is a hagyományos nagy műszerfal.

Valódi gombból kifejezetten kevés van az autón, de ez többnyire nem is hiányzik. 

Egy időben az volt a mondás, hogy a túl sok gomb elveszi az ember figyelmét az útról, itt ilyen probléma nincs, bár kérdéses, hogy az infotainment képernyő nyomkodása mennyivel kevésbé figyelemigényes, mint egy-egy gomb megnyomása.

A legproblémásabb megoldás minden bizonnyal a hátsó ablak vezetőülésről történő lehúzása. Csak 2 ablakállíító billentyű van az ajtóban 4 helyett, és egy “rear” gombot kell megnyomni, ha le akarjuk húzni a hátsó ablakokat. Persze, spóroltak két gombot, de hogy ezt az ember hogyan oldja meg anélkül, hogy ne tekintsen le balra maga mellé, az kérdéses.

Ezzel együtt is nehéz rosszat mondani az autóról. Sokaknak nem jön be ez a fajta minimalista belső, ami valahol érhető és tényleg meg kell szokni. Sokszor mintha egy-egy funkció nem is lenne benne, pedig ott van az, csak az infotainment egy-egy menüjének mélyén kell keresni. 

A tesztautó 17,4 millió forintos listaára elektromos autókat vizsgálva nem különösebben eget rengető. A már előre borítékolható népszerűség meg is érkezett, idén áprilisban ez volt a legtöbb példányban értékesített elektromos autó és azóta is rendre előkelő helyeken szerepel a ranglistákon. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.22
A Tokiói Autószalonon mutatták be a vadonatúj, csak Japánban, 500 darabos limitált sorozatszámban....
2022.01.22
Repülő MACA száll versenybe az Airspeeder ellen, miközben nem repül az Airline Car. ..
2022.01.22
Noha sok helyen elolvadt a hó, Gyermely és Szomor között például nem lehet közlekedni – írta a....
2022.01.22
Most egy minimális jövedelemmel rendelkező autókedvelő is megengedheti magának, hogy beszerezzen....
2022.01.22
A Volvo Cars az autógyártók közül elsőként csatlakozik a Google Assistant háztartási eszközöket....
2022.01.22
Családi hétüléses még nem volt ennyire korszakos, mint a Peugeot 5008, ráadásul egy olyan finom....
2022.01.22
A BMW 8,4 százalékkal növelte értékesítését a globális válság ellenére 2021-ben, és nem tart attól....
2022.01.22
A svájci hatóságok által körözött Volkswagent foglaltak le a Csanádpalota autópálya....
2022.01.22
Végre részleteiben is megmutatta magát a Peugeot új versenyautója a 9x8, melyet különleges....
2022.01.22
A 3-as vonal Kőbánya-Kispest "kihúzó" szakaszán, utasok által nem használt területen péntek éjjel....