A Japánban Skywave néven ismert zseniális robogócsalád 1998 óta hódít és hosszantartó sikerének legelső számú titka nem más mint a kényelme. Egy Burgmanon ülve az ember úgy érzi, nem motorozik, nem robogózik, hanem egy kényelmes karosszéken suhan az út felett, miközben lábai alatt valami kellemesen duruzsol. Az elmúlt évtizedekben aztán egyre több konkurencia érkezett. Szinte minden fontos gyártó belátta, szükség van a palettáján egy olyan robogóra, amely a kényelmet keresőket célozza meg, amely nem klasszikus értelemben vett motorozási, hanem utazási élményt nyújt egy elérhető árú kétkerekűn.
Képre kattintva galéria nyílik!
A nagy Burgmanok mellé jócskán fel is sorakoztak a hasonló minőségű konkurensek. Viszont maradt a Burgman családnak egy olyan tagja, amely máig se nagyon talált sem kihívóra, sem legyőzőre. Sokan csak "ázsiai burgmannak" nevezik, az utóbbi években már hazánkban is elérhető UH 125 kódjelű kisburgmant. Amelynek legfőbb jellemzője, hogy mikrofogyasztás, kategóriájának élenjáró menetteljesítményei mellett szintén törekszik arra a bizonyos fotel minőségre. Kényelmes lábhelyei, jól formázott ülése és nagyszerű szélvédelme méltóvá teszi a Burgman névre. Ára pedig elérhetővé, lényegében bárki számára. Ma Magyarországon a Suzuki kínálatában az említett 125-ös és a folyamatosan tökéletesített nagytestvér, a 400-as található meg. Míg az előbbi ideális, optimális és racionális városi, elővárosi közlekedési eszköz egy személyre, de rövidebb utakra akár egy utas elszállítására is. Utóbbi a Burgman 400 gyakorlatilag mindenre tökéletes. Aki szereti az erőt maga alatt, városi közlekedéshez sem kényelmetlenül nagy méretű, de menetteljesítménye, futóműve és kényelme akár egy külföldi túrához is elegendő muníciót biztosít.
A Burgman már régóta több mint egy típus. Lényegében a Suzuki egyik legsikeresebb almárkája, amelynek neve a világon bárhol, bárkinél rögtön ugyanazt a képzetet társítja. Letisztult, kényelmes, megbízható. A Burgmannak nem csak a múltja de valószínúleg a jövője is izgalmas lesz, vélhetően nem véletlen, hogy a Suzuki innovatív hibrid és hidrogén hajtásláncainak tesztelését is Burgman testben végzi.