tesztautó

Suzuki SX4 S-Cross hybrid: egy ismerős idegen

2020.07.28.

Amikor megtudtam, hogy lehetőségem lesz tesztelni a Suzuki új hybrid, S-Cross modelljét, nagyot dobbant a szívem. Ugyanis sok éven keresztül egy Suzuki Vitara volt a céges autóm, ami nyilván más típus, ám beülve az alig pár ezer kilométert futott S-Cross tesztautóba, rögtön egyfajta bizalom alakult ki köztem és az autó között. Rögtön tudtam, hogy jóbarátok leszünk egymással, a vezetési élmény pedig mindezt alá is támasztotta.

 

Technikai részletek

A Suzuki 2020-ban debütált, 48 voltos mild hibrid rendszerrel ellátott és összkerekes SX4 S-Cross modelljét kaptam kéz alá. Az 1,4 literes turbómotorral felszerelt autó 129 lóerőre képes, 6 sebességes manuál váltós, ami kiegyensúlyozott vezetést tett lehetővé városban, főúton és autópályán egyaránt. Hibrid mivoltának köszönhetően az auó környezetkímélő, hiszen a generátor-önindító egység besegít a hajtásba, így kevesebb a CO2 kibocsátást eredményez. Felhasználói szemmel én a technológiai újítást inkább a fogyasztásban érzékeltem, ugyanis vegyes útviszonyok (város, autópálya) között is egy tank benzinnel, jó 650 km-t sikerült megtennem. Az autó 4,3 méter hosszú, össztömege 1785 kg és 10,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Annak ellenére, hogy nem sportautóként teszteltem, a gyorsulására nem volt panaszom. A sport üzemmódot bekapcsolva akkor lódult meg, amikor kellett, ha pedig Auto fokozatban használtam, egy sebesség visszaváltással pillanatok alatt meg tudtam előzni az előttem araszoló autót.

Külső és formavilág

Nőként rajongok a robosztusabb autókért és pláne azokért, amelyekben van egy kis pimaszság. A Suzuki crossoverével rögtön cinkosan össze is kacsintottunk, ahogy találkozott a pillantásunk, és ugyanezt tették a napraforgók is a hűtőráccsal. Tetszett a szürke színvilág a króm részletekkel, amelyekbe a lámpák formavilága is jól illeszkedik. Az autó elölről kimondottan marcona benyomást kelt, hátulról és oldalról viszont már inkább egy konszolidált kisautóra emlékeztet. Bárhonnan is szemléltem, arra a következtetésre jutottam, hogy jól össze van rakva és tetszik. Se nem túl sok, se nem túl kevés. Női szemmel pont jó.  

Belső részletek és praktikumok

A Suzuki SX4 S-Cross belső tere jól átgondolt és kialakított, látszik, hogy nem egy kezdő, hanem bejáratott modellről van szó. Mind vezető, mint utas szempontból tágas a tér a lábnak elől és hátul is, az utastér pedig a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlának köszönhetően többféleképpen is variálható. A 430 literes csomagtartó sok mindent benyel, a helyet pedig az ülések ledöntésével és kalaptartó kivételével tovább növelhetjük. Ideális lehet akár egy több fős család részére is, ugyanis a csomagtérbe a gyerekbiciklitől kezdve a bőröndön át a bevásárlókosárig minden befér. Vezetőként, amit külön értékeltem az autóban, az a felhasználóbarát és érintőkijelzős középső panel, amelyre Car Play üzemmódban a telefont könnyen rá tudtam csatlakoztatni és ez már csak a navigáció miatt is hasznos volt. Sok autóban kispórolják az első ülések közötti könyöktámaszt, ami nekem vesszőparipám, hogy legyen. Szerencsére az S-Crossban volt, amit nemcsak arra használtam, hogy előre- vagy hátra tolva megpihentettem rajta a könyökömet vezetés közben, hanem a felhajtható részébe olyan dolgokat tettem, amik jó ha kéznél vannak egy autóban, de nem feltétlen szem előtt (pl.: lakáskulcs, autó papírok).  A kétoldali klíma, ülésfűtés olyan extrák, amiket szóló vezetőként és nyáron annyira nem használtam ki, ellenben a kamerás tolatóradar egy olyan szuper találmány, hogy imába foglalom a nevét, bárki is találta ki.

Vezetési élmény

A már bevezetőben részletezett Suzuki ismeretségnek köszönhetően nem értek meglepetések vezetés közben. Végig az az érzésem volt, hogy jó kezekben vagyok, stabilan veszi be az autó a 71-es főút és Káli-medence kanyarjait. Az összkerekes és visszagurulás gátló funkció a Badacsonyban és a Szent György hegyen nagyon jó szolgálatot tett, csakúgy mint az SUV és a magasabb alváz kialakítás. Pár helyen a navigáció elég durva hegyi és kátyús utakra vitt rá és egy kevésbé összeszokott autóval valószínűleg a szívbaj kerülgetett volna, hogyan fogok én visszatolatni a földúton lefelé a hegyről. Úgyhogy piros pont, hogy a rossz terepviszonyokon rendkívül jól vizsgázott az autó, rendesen tapadtak a kerekek, végig biztonságban éreztem magam. Ám nemcsak itt, hanem sima utakon élmény volt vele a vezetés. Az adaptív tempomat és radaros vészfékasszisztens tette a dolgát, ez utóbbi néha túlságosan is, ám azt mondom, hogy az elővigyázatosság sosem árt, hiszen a biztonságos célba érésnél fontosabb dolog nem lehet.



Öt hely a Káli-medence környékén, amit látnod kell:

  1. Salföldi pálos kolostor, amit a mező és kijelölt parkoló széléig autóval, utána pedig az erdő mélyén gyalogosan közelíthetünk meg.

  2. Hegyestű bazaltoszlopok: a szerpentines, felfelé vezető úton nem árt, ha kéznél van egy jó autó. A geológiai tanösvény könnyen bejárható és a kilátás is pazar a Balatonra a szikla tetejéről.

  3. Köveskál: nemcsak a kulináris élvezetek és a híres túrógombóc miatt éri meg kitérőt tenni ezen a településen, hanem a kőtenger miatt is, ami Köveskál és Szentbékkálla határán húzódik.

  4. Dörgicse: bájos házaival, romtemplomaival és levendula mezőivel a hely azonnal a nyugalom szigete érzést kelti minden látogatóban. Tökéletes hely az elvonulásra és a lecsendesedésre.

  5. Badacsony: ha balatoni panorámás magaslati helyre vágyunk és mindezt egy finom pohár bor mellett tennénk - természetesen utána már nem autóba ülve-, általában Badacsony neve merül fel először. A Kisfaludy Ház, Laposa Birtok és Málik Pince csak néhány a sok lehetőség közül, ízlésünk és pénztárcánk szerint kedvünkre válogathatunk a jobbnál jobb helyek közül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.24
Németország Szövetségi Kormánya kritikus régiónak nyilvánította Győr-Moson-Sopron megyét a....
2020.09.23
Előrebocsátom, sosem vezettem korábban Skodát, a családban nem volt senkinek. A volt munkahelyemen....
2020.09.23
Kutasi Károly Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.23
Gigantikus nagyságrendű kormányzati megrendelést kapott az AvtoVAZ. Az orosz hatóságok 15 ezer....
2020.09.23
Hernád térségében több gépjármű ütközött egymásnak, az érintett útszakaszon a mentés és a....
2020.09.23
- Vitaindító dokumentumot készített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budapesti aktív és....
2020.09.23
- A budapesti hajózás kétszáz évére emlékezik a Közlekedési Múzeum, a Vigadó tér közelében álló....
2020.09.23
A Renault sportos és dinamikus SUV kupéja különböző vezetéstámogató technológiákkal gazdagon....
2020.09.23
Tehergépkocsival letért az úttestről, miközben jelzőtáblának hajtott, majd egy beton kocsibejárónak....
2020.09.23
Folytatjuk hazai körképünket a járműjavító vállalkozásokról ..