Suzuki Wagon R

Az 1993-as Tokiói Autószalonon bemutatkozó első generációs Wagon R 1640 mm magas volt, 255 mm-rel magasabb, mint az ugyanabban az időben forgalmazott japán belpiacos Suzuki Alto, viszont ahhoz hasonlóan – a Kei osztály előírásainak megfelelően – a szélessége nem haladta meg az 1,4 métert, a hossza pedig a 3,3 métert. A doboz formájú (a Suzuki szerint minikombi), ezért remek helykihasználású Wagon R ugyanazokat a 660 köbcentis háromhengeres motorokat használta, mint az Alto és más Suzuki kei autók. Mivel az alacsony gyártási költségek szem előtt tartásával fejlesztették ki, alkatrészei 70 százaléka az Altóból származott.
Kevesen tudják, hogy a későbbi Hyundai Velosterhez hasonlóan eredetileg két ajtóval a bal oldalon és egyetlen ajtóval a jobb oldalon gyártották. 1996 augusztusában vált elérhetővé a praktikusabb, szimmetrikus, ötajtós kialakítás, amely hamarosan kiszorította a korábbi karosszériastílust. A Wagon R váratlanul elsöprő sikert aratott, az első generációból 900 ezer darab kelt el a japán piacon – alkalmanként még a Toyota Corolláét is meghaladta az iránta mutatott kereslet.

A különböző Wagon R generációkat Japán mellett Indiában, Magyarországon, Indonéziában és más régiókban is gyártották, és folyamatosan fejlesztették őket, hogy megfeleljenek a helyi igényeknek. Esztergomban 1999 és 2008 között gyártották 1,3-as Swift motorral a megnövelt méretű változatot Wagon R+, később Opel Agila néven is. Már a hatodik generációjánál tart a típus, amely 2003 óta a legnagyobb darabszámban eladott kei autó a hazájában. Mivel a hatodik generáció 2017 óta piacon van, hamarosan modellváltás várható.
A Wagon R sorozatot eddig több mint 75 országban és régióban értékesítették világszerte, beleértve Japánt, Indiát és Európát is. Indiában alacsony költséggel fenntartható CNG-s változatot, Japánban pedig a tolóajtókkal felszerelt változatot (Wagon R Smile) is kínál a Suzuki belőle. A Wagon R-nek 17 évre volt szüksége az első ötmillió példány értékesítéséhez, a második ötmillió már 15 év alatt is összejött.

„Szeretnénk kifejezni őszinte hálánkat a termékünket használó számos vásárlónak. A Wagon R-t mini kombiként az innovációjáért és a nagyfokú praktikumáért ismerték el, és így nem csak vállalatunk, hanem a miniautó-kategória egyik vezető modelljévé is vált. A Suzuki csapata továbbra is az értékesítési területen élő ügyfelek igényeire szabott termékeket fejleszt, és a mindennapi közlekedés támogatása érdekében fog dolgozni nap mint nap” – nyilatkozta Szuzuki Tosihiro elnök a típusról.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

