Lexus

Takumi mesterpilóták csiszolták az új elektromos Lexust

2020.06.07.

Jövőre érkezik a Lexus UX kompakt crossover akumulátoros elektromos változata, az UX 300h modellhez hasonlóan az UX 300e ‘Lexus Electrified’ vezetési élményét is az európai utakon tökéletesítették a Takumi mesterpilóták. 

A Magyarországra jövő tavasszal érkező tisztán elektromos hajtású UX 300e modellben a Lexusok híres kifinomultsága és csendessége kihegyezett menetdinamikával és élvezetes vezethetőséggel párosu majd. A Takumi mesterpilótákkal mindvégig szorosan együttműködő mérnökcsapat egy sor olyan új technológiát fejlesztett ki, amelyek kifejezetten a különleges ‘Lexus Electrified’ vezetési élmény megteremtését szolgálják.
 
A Lexusnál az kaphatja meg a ‘Takumi’ címet, aki egy adott terület szakértőjeként legalább 60.000 órát töltött tudása gyarapításával és gyakorlással – ez pedig annyi idő, mintha valaki 30 éven át, évente 250 napon keresztül, napi 8 órában kizárólag ezzel foglalkozna. A Takumik megkérdőjelezhetetlen hozzáértése teszi lehetővé, hogy a Lexus mind a fejlesztésben, mind a gyártásban kifogástalan minőséget érhessen el.
 
Takashi Watanabe főmérnöknek volt egy listája arról, mit kell majd tudnia az UX 300e-nek, és ezen előkelő helyen szerepelt az ‘élvezetes’ szó – vagyis hogy a vezetési élmény egyszerre legyen dinamikus és hihetetlenül kifinomult. Ennek egyik alapja az autó alacsony tömegközéppontja, amiben sokat segített, hogy az akkumulátort a padló alá építették be, és az elektromotor is a gépház alsó részében kapott helyet, emellett pedig speciális erősítésekkel egészítették ki a már eleve kis tömegű UX-platformot (GA-C).
 
A Takumi mesterpilóták először Japán országútjain és tesztpályáin vezették az autót, utána viszont Európa útjain finomhangolták az UX 300e futóművét, hogy megtalálják az optimális kerékelmozdulási tartományokat, csillapítási erőket, és hogy kiküszöböljék a kényelmetlen bólintásokat. A tesztek eredményeként született meg az a különleges lengéscsillapító, ami lineáris kormányérzetet biztosít, és hatásosan küszöböli ki a nemkívánatos karosszériamozgásokat.
 
A mesterpilóták a Lexus teljes termékkínálatát – így a nagy teljesítményű modelleket is – tökéletesen ismerik, és szakértő véleményük alapján a mérnökök még szilárdabb bekötést tervezhettek a kormányműhöz, ami közvetlenebb és precízebb kormányérzetet biztosít. Az autó így hihetetlenül kezesen engedelmeskedik, amikor a vezető elfordítja a kormánykereket – ahogy az egy Lexustól elvárható.
 
A kifejezetten az új UX 300e modellhez kifejlesztett első-hátsó hűtött tárcsák tovább javítják a legelső, tisztán elektromos hajtású Lexus fékteljesítményét, a 17 és 18 colos egyedi gumiabroncsok pedig még inkább kiemelik az elektromos autózás minőségérzetét, csendességét és stabilitását.
 
A dinamikus városi forgalomra optimalizált UX 300e vadonatúj, tisztán elektromos hajtásláncának lelke egy nagy teljesítményű (150 kW, 204 DIN LE) elektromotor/generátor, ami 7,5 másodperc alatt erőlködés nélkül, zökkenőmentesen gyorsítja az autót 100 km/órára, majd pedig tovább, egészen a 160 km/órás végsebességig. A gyorsulás karakterisztikáját kifejezetten a városi közlekedéshez hangolták: kis gázadásnál (például az araszoló forgalomban) a sebesség pontos szabályozása a prioritás, közepes és nagy gázadásnál (például autópályára felhajtáskor) a folyamatos, erőteljes gyorsítás a legfontosabb. 
 
A Lexus mérnökei egy új, kompakt váltóművet is terveztek, hogy a vonóerő a lehető leghatékonyabban jusson el a kerekekhez. Az autó szupersima futását olyan megoldások garantálják, mint a fogaskerekek felületének polírozása, vagy a kenési rendszer tökéletesítése.
 
Az UX 300e új teljesítményszabályozó egysége (PCU) zökkenőmentes és készséges gázreakciókat kínál; a Lexus mérnökei rengeteget dolgoztak azon, hogy az autó akkor is egyenletesen gyorsítson, ha a vezető kicsit egyenetlenül nyomkodja a gázpedált. A kényelmesebb utazási érzet érdekében csökkentették a sebességingadozásokat, így az autó még a hepehupás útfelületeken is egyenletes sebességgel fut. A tervezők arra törekedtek, hogy az UX 300e ugyanolyan élvezetesen vezethető legyen a sűrű nagyvárosi utakon, mint a kanyargós hegyi szerpentineken, ezért a kormánykerék mögötti váltófülekkel négy fokozatban lassítható az autó.
 
Az UX 300e és vezetője között nagyon fontos kapcsolódási pont a gyönyörű kidolgozású fokozatválasztó kar. A hagyományos váltókart helyettesítő szerkezet tökéletesen belesimul a tenyérbe, és a Lexus legújabb ‘shift-by-wire’ technológiájával működik, így érintése és mozgása kifejezetten prémium érzetet kelt a hátramenet/üres/előremenet fokozatok kapcsolása közben. Ráadásul a kar kifejezetten rövid úton mozog, hogy a váltás még gyorsabb legyen. 
 
– Az UX 300e crossover vezetési élménye kifejezetten egyedi, mégis jellemző a Lexusokra – avat be Watanabe főmérnök. “Takumi mesterpilótáink több ezer órányi munkája olyan menetdinamikai eredményekben öltött testet, amelyek új szintet jelentenek a szegmensben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....