FIAT
Alig másfél éve újult meg a Fiat haszonjármű-palettáján a Doblo és a Ducato közötti rést kitömő Fiat Talento, de már a végét járja, a tesztelt személyszállító verzióban itthon nem is kapható, pedig a nagycsaládos kedvezmény járna rá. A Renault úgy döntött, hogy befejezi a közös együttműködést a furgonok terén a Fiat Chryslerrel, mivel az 2020 végén, 2021 elején egyesült legfontosabb riválisával, a PSA-val és létrehozta a Stellantis nagyvállalatot. Mindezt még a nász előtt, tavaly októberben jelentette be Clotilde Delbos, a Renault vezérigazgató-helyettese a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva.
Sajnálom, mert a franciaországi Sandouville-ben, a Renault Trafic-kal és a Nissan NV300-zal egy soron gyártott Talento kiváló csapatszállító. Ha Magyarországon keveset látunk belőlük az főként azért van, mert itthon népszerűbb a Vivaro, igaz, annak legfrissebb változata már kisebb és a PSA márkái mellett Toyota emblémával is készül.
A Talentóba nehézkes a beszállás, hiányoznak a kapaszkodók, főleg a feleségem panaszkodott, akinek nincs hegymászó OKJ-s vizsgája. A kulcs nélküli nyitás és indítás hasznos, de a kártyakulcsnak a vezető közelében kell lennie, ha csak lezserül hátra dobjuk a kabátunkat, benne a kulccsal, a Talento nem indul. A parkolásban nagy segítség a tolatóradar és a hátsó kamera, a héthüvelykes érintőképernyős információs és navigációs egységen fut az Apple CarPlay (és állítólag az Android Auto is), így a már megszokott alkalmazásainkat sem kell nélkülöznünk (Waze, Spotify).
A tesztelt nyújtott verzió hossza 5399 milliméter, szélessége 1956 milliméter (tükrökkel 2283 milliméter), magassága 1971 milliméter, tengelytávja 3498 milliméter, a csomagtartó mérete 9 személlyel 1,8 köbméter (VDA-módszerrel mérve, kalaptartóig), legutolsó ismert ára bruttó 10,5 millió forint. A csomagtartóba simán befér állítva egy bicikli, ha pedig hokis táskákban mérjük az űrtartalmát, nyolcat is benyel, azaz egy foghíjas hokicsapat - kapus nélkül - utazhat benne. A kerékdobok közötti távolság 1268 milliméter, amúgy a csomagtartó szélessége 1662 milliméteres. Ha vesszük a fáradtságot és kiszereljük a harmadik sor üléseit, 4 köbméteres rakteret kapunk. Fontos megjegyezni, hogy nagyon alacsonyan van a raktér küszöb, a földtől csupán 552 milliméter. A kilencszemélyes Talento EcoJet145 menetkész tömege 1976 kilogramm, teherbírása a vezetővel együtt 1094 kilogramm, a jármű össztömege 3070 kilogramm. A 180 fokban is kitárható, osztott kétszárnyú ajtaja kevesebb helyet igényel a csapóajtónál és a zárt ajtórész mögött feltornyozhatjuk a holmikat.
A helykínálat és a fejtér a második és a harmadik sorban is bőséges, a beszállás leghátra csakis az egyik oldalról lehetséges, az oldalajtók kilincseit csak nagy rántással lehet nyitásra bírni, ami kissé komikus tánccal jár minden egyes alkalommal.
A cikk folytatása a www.jarmuipar.hu szakmai portálon olvasható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!