Genfi Autószalon
Tanulmányként egy éve, a Genfi Autószalonon volt látható az Opel Adam Rocks, és olyan lelkes fogadtatásra talált, hogy az Opel vezetése a megvalósítása mellett döntött. A Genfben idén látható szériaautó már nyáron kapható lesz. A 3,74 méteres mini-SUV fényezetlen, körkörös karosszériaburkolatával és 15 milliméteres futómű-emelésével egy mini terepjáró benyomását kelti, de mivel összkerékhajtás nincs hozzá, terepen nem jut olyan messzire, mint egyetlen vetélytársa, a Fiat Panda 4x4. Sok alkatrészét módosították a normál Adamhoz képest, például a lengéscsillapítókat, a rugókat, a hátsó felfüggesztést és a kormányművet is.
Szériában 17‑, opcióként 18 colos könnyűfém kerekek járnak hozzá, amelyek egy ilyen kis autón nagyon látványosak. Ezüst első-hátsó alvázvédő-lemez és markáns, krómozott kipufogóvég teszi teljessé a képet. Széria vászon-harmonikateteje a mennyezet első részén található gomb megnyomására öt másodperc alatt hátrasiklik a C-oszlop elé, így közel olyan szabadságérzetet ad, mintha egy kabrióban ülne az ember. Háromféle tetőszín, a fekete, s sötétbarna (Sweet Coffee) és a világosbarna (Light Oak) választható, ezek kombinálhatók a fém tetőrész lehetséges színeivel. A tető három rétege - amelyek közül a középső neoprénből készül - optimális zajszigetelő, időjárásálló és hosszú élettartamú.
A Rocks-ban mutatkozik be az Adam teljesen új motornemzedéke, az egyliteres, Szentgotthárdon készülő turbós benzinmotor. Az erőforrás teljesítménye 115 lóerő, tekintélyes, 166 Nm-es nyomatékát már alacsony fordulatszámon leadja, és a szabványos mérési ciklus szerint csupán 4,3 litert fogyaszt. Korábban megírtuk, hogy a motornak lesz egy olcsóbb, 90 lóerős változata is. Az új motorhoz egy szintén új manuális, hatfokozatú sebességváltót kapcsolnak. Választható még az Adam motorkínálatából a régebbi négyhengeres, 1,2 literes (70 lóerő), illetve 1,4 literes (87 vagy 100 lóerő) szívómotor.
Az árak tavaszi nyilvánosságra hozását követően már meg lehet majd rendelni az autót, de a sorozatgyártást csak augusztusban kezdi az eisenachi gyár.