autóipar

Termelési rekordot állított fel a ŠKODA AUTO

2020.01.30.

A ŠKODA AUTO a vállalat eddigi történelme során 2019-ben gyártott első ízben több mint 900 ezer gépkocsit Mladá Boleslav és Kvasiny csehországi termelési helyszínein.

A ŠKODA AUTO 2019-ben összesen mintegy 590 ezer gépkocsit gyártott Mladá Boleslav-i főüzemében. Egyedül a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban készült itt, és október végén már a „bestseller” negyedik generációjának gyártása vehette kezdetét. További modellsorozatokként a FABIA, a SCALA, a KAMIQ és a KAROQ család tagjai gördülhettek le a vállalat székhelyén a szerelőszalagról, de a cseh autógyártó 570 ezer motort, illetve összesen ugyancsak 570 ezer MQ 200 és MQ 100 típusú sebességváltót, valamint 4000 akkumulátort és több mint 2 312 000 tengelyt is készített Mladá Boleslavban. Mindemellett a 2019. augusztusban üzembe helyezett új fényezőüzemben évente akár 168 ezer karosszéria nyerheti el színét, a vállalat székhelyén rendelkezésre álló fényezőkapacitás ezzel éves szinten összesen 812 ezer darabra bővült. A ŠKODA AUTO 219,6 millió eurót invesztált az új létesítménybe – amely a maga nemében az egyik legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő Európában – és több mint 650 új munkahelyet teremtett.

Kvasiny gyára több mint 85 éves történelme legnagyobb szabású korszerűsítésén és bővítésén esett át. A ŠKODA jelenleg a KODIAQ nagyméretű szabadidő-autót, a KAROQ kompakt szabadidő-autót és a SUPERB zászlóshajót gyártja itt, a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV modellváltozatot is beleértve. A vállalat történelmének első villamosított, sorozatgyártású modellje ugyanazon a szerelősoron készül, mint a kizárólag belső égésű motorral hajtott SUPERB gépkocsik, a gyártási folyamat szükséges módosításaira pedig összesen mintegy 12 millió eurót fordított a ŠKODA. A SUPERB iV gyártása 2019. szeptemberben vette kezdetét.

A ŠKODA harmadik csehországi termelési helyszíne Vrchlabíban működik. A gyár tavaly ünnepelte 1864-es megnyitásának 155. évfordulóját, és 1946 óta a ŠKODA AUTO tulajdona. A márka eleinte gépkocsikat készített itt, majd 2012-ben széles körű átalakítás keretében a legkorszerűbb főegységgyárrá építette át e létesítményt. 2019-ben összesen mintegy ezer dolgozó nagyjából 556 ezer DQ 200 típusú kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót állított itt elő, amelyeket egyaránt építik a ŠKODA, valamint a Volkswagen Csoport más márkáinak modelljeibe.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.29
A General Motors lett az első hagyományos autógyártó, aki engedélyt kapott a szigorú California....
2020.03.29
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Már az olcsó benzin sem öröm. ..
2020.03.29
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter megállapodott Richard Sulík szlovák gazdasági....
2020.03.29
Ismeretlen embert gázolt a Kaposvárról Budapestre tartó Zselic IC Szabadegyházánál, emiatt több....
2020.03.29
A NASA az Egyesült Államok első kereskedelmi szolgáltatóját, a SpaceX-et választotta ki arra a....
2020.03.29
Enyhítettek a közlekedési korlátozásokon a közép-kínai Vuhanban a hét végén, miután az új....
2020.03.29
Khodeli Nodar Grúziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.03.29
Nem kell kimozdulni ahhoz, hogy a biztonságos közlekedéshez szükséges készségeket és ismereteket....
2020.03.29
A NASA bemutatta az első képeket a teljesen elektromos, X-57 Maxwell névre hallgató repülőjéről,....
2020.03.29
Tavaly meghirdetett stratégiája részeként jelentős akvizícióról határozott az AutoWallis Nyrt.....