BMW i modellek

Tető nélkül: új BMW i8 Roadster és Coupé

2017.11.30.

A világ legnagyobb példányszámban értékesített plug-in hibrid sportautójának megújulásával a BMW i8 páratlan sikertörténetében újabb lebilincselő fejezet veszi kezdetét: a 2014-ben bemutatott progresszív négykerekű palettájára az új BMW i8 Roadster is megérkezett.

Elektromosan működtethető vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra, megnyitva az utat a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenziója felé.

Miként az új BMW i8 Coupé, úgy az új BMW i8 Roadster is a BMW i divízió jövőbe mutató LifeDrive járműstruktúrájára épül, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból készült utascella egyedülálló kettősét rejti. Mindkét újdonságban a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, egy jelentős mértékben megnövelt cellakapacitású és energiatárolású, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral, valamint egy minden korábbinál erőteljesebb elektromos motorral. A végeredmény érezhetően dinamikusabb menetteljesítmény, még tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztás és még nagyobb elektromos hatótávolság.

A karosszéria kidolgozása, vonalvezetése és arányai a sportautók új korszakának hajnalát idézik, amelyet az új BMW i8 Coupé élsportra edzett 2+2 üléses atlétaként, az új BMW i8 Roadster pedig a szabadság kétüléses szimbólumaként hoz el a jelenbe. A két modell C-oszlopain a „Coupe”, illetve a „Roadster” feliratok olvashatók, miközben a karosszéria mostantól akár E-Copper rézmetál vagy Donington Grey fémmetál árnyalatban is ragyoghat.

A tisztán elektromos meghajtás intenzitását a BMW i8 számára kifejlesztett lítium-ion akkumulátor új változata fokozza. A nagyfeszültségű egység az alumínium alváz közepén kapott helyet, cellakapacitása 20-ról 34 Amperórára, míg bruttó energiatárolási képessége 7,1-ről 11,6 kilowattórára emelkedett (nettó 9,4 kilowattóra). Mindez azt jelenti, hogy az elektromos motor számára minden korábbinál több energia áll rendelkezésére, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal / 12 lóerővel 105 kW-ra / 143 lóerőre nőtt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....