közösségi közlekedés

Tizenkilenc új Volvo autóbusz fiatalítja a szegedi járműparkot

2023.06.24.

Nemcsak a május elsejétől használható vármegye- és országbérlet hozott jelentős változást Csongrád-Csanád vármegye közösségi közlekedésében, hanem az a 19 Volvo B6SC-8900 típusú új autóbusz is, amelyek a térségben álltak forgalomba május közepén. A nettó 1,6 milliárd forint értékű fejlesztésnek köszönhetően a helyközi járműpark 9 százaléka megújult, a buszok átlagéletkora 12,7-ről 10,8 évre csökkent.

 

A Volánbusz immár öt éve tartó jármű-fiatalítási programja keretében eddig 99 új autóbusz érkezett Csongrád-Csanád vármegye 300 darabos járműállományába. A flotta most újabb 19 korszerű, dízelüzemű, a legmodernebb Euro6 környezetvédelmi besorolású motorral hajtott autóbusszal frissült, így a Volánbusz a MÁV–Volán-csoport jármű-fiatalítási programjában 2018 óta a vármegye állományának már csaknem 40 százalékát lecserélte.

A 19 darab hosszított, nagy befogadóképességű, szóló kivitelű Volvo B6SC-8900 típusú jármű Szeged, Hódmezővásárhely, Makó és Szentes vonzáskörzetében, a vármegye területének jelentős részén közlekedik, illetve összeköti Szegedet Bács-Kiskun vármegye nagyobb településeivel, illetve Debrecennel, de eljut a Dunántúlra és a Balaton térségébe is, siófoki és veszprémi célállomással. Az érintett autóbuszvonalakon éves szinten mintegy 7 millió utazásról gondoskodik a Volánbusz.

A járműveket bemutató sajtótájékoztatón dr. Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára elmondta: „Minisztériumunk célja a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése. Az ehhez szükséges lépések egyike a járműfiatalítási program folytatása, melynek keretében most 19 új autóbuszt adhattunk át Csongrád-Csanád vármegyében. Már az ország minden járásában találkozhatnak az utasok a program részeként forgalomba állított új járművekkel, melyek magas színvonalon elégítik ki az utazási igényeket, és az utasok, járművezetők biztonságát is szolgálják.”

Mihálffy Béla, a vármegye 2. számú választókörzetének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „Nagy öröm számomra egy olyan beruházás, amely a lakosság életminőségét jelentős mértékben növeli. Az év elején új, környezetbarát autóbuszok álltak forgalomba Szegeden, most pedig 13 új jármű érkezett a vármegyeszékhely vonzáskörzetébe, a Szeged és a Homokhátság között ingázók utazásának megkönnyítésére. Bízom benne, hogy a kényelmes, nagy befogadóképességű autóbuszok sokak mindennapjait könnyítik meg.”

Kruchina Vince, a Volánbusz vezérigazgatója elmondta: „Társaságunk célja továbbra is az, hogy a járműpark folyamatos megújításával még vonzóbbá tegye a közösségi közlekedést az egyénivel szemben. Csongrád-Csanád vármegyében is folyamatos a flotta megújítása, csak az elmúlt két évben hét MAN Lion’s City GL A23, tizenkilenc Credobus Econell 12, egy Volvo 8900 és hat Credobus Inovell 12 típusú autóbusz állt forgalomba a vármegye helyközi vonalain, míg Szeged helyi közlekedésében február óta tíz gázüzemű MAN Lion’s City 12 G típusú jármű korszerűsíti a  járműállományt, amelyeket hamarosan további 8– elektromos meghajtású, különösen környezetkímélő autóbusz követ.”

A nem túl feszes sajtóeseményen arra is volt idő, hogy a társaság vezérigazgatója hosszan beszélgessen az buszsofőrökkel. És ez láthatóan nem előre leszervezett program volt, hanem úgy alakult, hogy volt rá idő. És hallhatóan sem volt protokollos, a Volánbusz első embere kihasználta, hogy első kézből kaphat információkat, és a sofőrök is "mondták a magukét".

A sajtótájékoztatót egy próbaút követte, ezen az újságírók és a fotósok már csak „nyomokban” vettek részt, a képviselő, az államtitkár és a vezérigazgató azonban végig beszélgette. Az eredetileg tervezettnél nagyobbra és hosszabbra sikerült a kör, így viszont megtapasztalhattuk, hogy ez már egy 21. századi jármű, ami többet tud annál, hogy eljusson A-ból B-be. Kényelmes, alig érezni, hogy mikor vált fel az automata – ez utóbbit a sofőr is kiemelte.

A MÁV–Volán-csoport jármű-fiatalítási programjában – az eddig lezárt beszerzéseknek köszönhetően – 2290 új és újszerű autóbusz érkezett a Volánbuszhoz, és a vállalat további 210 járműre rendelkezik aláírt beszerzési megállapodással. Folyamatosan megújuló és korszerűsödő járműállományával a társaság 2022-ben csaknem 540 millió utazást bonyolított le országszerte, míg Csongrád-Csanád vármegyében 550 autóbusz-vezetővel több mint 54 millió utazásról gondoskodott 36 helyi és 87 helyközi autóbuszvonalon.

A 2022-ben eredményesen zárult közbeszerzési eljárás eredményeként összesen 50 darab Volvo B6SC-8900 típusú autóbusz érkezett a Volánbusz flottájába. Csongrád-Csanád mellett Baranya, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém, Zala, Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyék helyközi autóbuszvonalain is találkozhatnak velük az utasok. Az alacsony belépésű, akadálymentes kialakítású buszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, USB-töltőpontokkal, valamint fedélzeti kamerarendszerrel is rendelkeznek. Az új járművek nettó 1 milliárd 600 millió forintba kerültek, a környezetvédelmi besorolásuk Euro6-os.

Bővebbben a Volvo 8900-ról

Az alacsonypadlós háromtengelyes hosszúsága 13,7/14,7 méter, szélesség      2,55, magassága 3,30 méter, a megengedett össztömeg 24 750 kiló. A Volvo D8K, hathengeres, soros dízelmotor: 280, 320 vagy 350 lóerős. A sebességváltó Volvo I-Shift automatizált fokozatváltási rendszer; vagy ZF vagy Voith automatikus sebességváltó – valamennyi rendelhető integrált retarderrel. A kipufogórendszer úgynevezett egydobozos kialakítású, átlagos körülmények között járművezetői beavatkozás nélkül automatikusan regenerálódik DPF.

Volvo autóbuszban elektronikusan vezérelt tárcsafékek (EBS) dolgoznak. A légkondicionáló rendszer    28 vagy 38 kW teljesítményű, különálló zónával a járművezető és az utasok számára. Erre a modellre mondják, hogy a gépjárművezetők autóbusza: a kormánykerék, a műszerfal és az ülés is állítható, így szinte minden sofőr könnyen megtalálhatja az ideális vezetési pozíciót.

És ha már Volvo, próbál minél zöldebb lenni. A karosszéria és a tető alumíniumból készült, amely 90 százalékban újrahasznosítható. Ez a felépítés csökkenti a tömeget, az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..