Mercedes-Benz

Egy előnye már biztosan volt annak, hogy a Mercedes ekkora képernyőket telepített a prémium modelljeik kabinjába: így monitorozni tudták a felhasználók szokásait, az itt felgyülemlett adatokat pedig most a saját termékeik fejlesztésére és a felhasználói élmény javítására tudják fordítani. A sors fintora, hogy a digitális képernyők felhasználási szokásaiból kinyert adatok alapján, bizonyos alapvető funkciók hatékonyabban működtethetőek fizikai gombokról. Erről Magnus Östberg, a Mercedes-Benz szoftverfőnöke beszélt az Autocarnak a Müncheni Autószalonon.

Östberg szerint az a terv, hogy a már gyártásban lévő autók is megkaphatják hamarosan az új kormányukat, amiket több a tekerő, a kapcsoló és a gomb. Így próbálják kompenzálni, hogy mostanra a legtöbb funkció a képernyőkre költözött, ez pedig bizonyos népcsoportok számára nem a preferált mód. Az adatokból arra jutottak, hogy míg ázsiában jobban kedvelik a digitális gombokat és a hangvezérlést, addig Európában inkább a fizikai gombokat keresik a vásárlók. Ezt úgy hidalnák át, hogy a különböző földrészek más-más kormányt kapnának, az adott preferencia szerint. Ugyanakkor az általánosan igaz, hogy a gyakran használt funkciók kezelésére hatékonyabb megoldás egy fizikai gomb.

A Mercedes vezető formatervezője, Gordon Wagner azt is hozzátette, hogy „elértek egy pontot, amin túl már nem lehetnek érdemben nagyobbak a kijelzők.” A most leleplezett új GLC szinte S-osztály szintű felszereltséggel bír, a hatalmas kijelzők pedig hozzájárulnak a luxus hangulathoz. „De mindig tudunk jobbak lenni, ne aggódj.” – tette hozzá. Wagner szerint sok múlik mostantól a szoftveren, és nem csak az építési minőségen. Illetve, bár ez egyértelmű, a nagyobb modellekben több a lehetőségük variálni a fizikai gombokkal és a kijelzőkkel is, míg megtalálják a tökéletes kompromisszumot.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!