AMG

Több mint 1000 lóerős lesz a Mercedes-AMG új szuper SUV-ja

2024.12.14.

Az elektromos luxusterepjárót a Lotus Eletre, a Tesla Model X és a következő Porsche Cayenne ellenfelének szánják.

A Mercedes-AMG készülő SUV-ja a márka legerősebb autóinak egyike lesz. A jelenleg elektromos GT SUV néven ismert crossover egyelőre csak prototípus formájában került az utakra, a sorozatgyártású változat 2027-ben kerülhet a kereskedésekbe. Ez az első SUV, amelyet az AMG sportrészleg az anyavállalattól, a Mercedes-Benz-től függetlenül fejleszt ki.

Az új villanyautó azon az AMG.EA architektúrán fog ülni, amelyet először a 2022-ben bemutatott Vision AMG koncepcióautó négyajtós szériaváltozatához használnak majd 2026-ban. Az AMG.EA 800 voltos és igen fejlett, lapos kialakítású axiális fluxusmotorokat tartalmaz iker- és hármas elrendezésben, a hajtáslánc várhatóan jóval 1000 lóerő feletti összteljesítményt kínál majd. A Mercedes-Benz tulajdonában lévő oxfordshire-i startup, a Yasa által kifejlesztett villanymotorok egyenként 487 lóerőt és 800 Nm-t képesek leadni.

Ahogy az várható, az AMG dedikált SUV-ja alapvetően aszfaltos használatra lesz hangolva, de a légrugók miatt változtatható hasmagasság-szabályozást is kínál majd, ami javítja a terepjáró-képességet. Ezenkívül így lehetővé válik a hasmagasság automatikus csökkentése nagyobb sebességnél az aerodinamikai hatékonyság javítása érdekében.

Ami a formatervet illeti, a prototípusok alapján kijelenthető, hogy a merész megjelenésű dizájn olyan elemeket tartalmaz majd, amelyek egyértelmű vizuális kapcsolatot teremtenek a szedán testvérével. A hosszú orr-részen az AMG Panamericana hűtőrácsának új értelmezése, valamint a háromágú csillagot ábrázoló, jellegzetes fényszórók is megjelennek majd. Méreteit tekintve az új modell a 4863 mm hosszú EQE SUV és az 5125 mm hosszú EQS SUV között helyezkedik majd el.

A szélesített kerékjárati ívek és széles hátsó vállak uralják az oldalvonalakat, míg a behúzható ajtókilincsek – ahogy az EQE SUV és az EQS SUV esetében is látható – csökkentik a légellenállást. Bár az AMG meglévő, belső égésű motorral szerelt szabadidő-autói SUV és SUV-kupé karosszériaváltozatban is készülnek, az új elektromos modell kizárólag hagyományos formában kerül forgalomba, a viszonylag függőleges hátsó ajtó egyensúlyt biztosít majd a gyáriak szerint a stílusos megjelenés és a tágas rakodótér között.

Belül a műszerfal és a kijelzők egyedi kialakítást kapnak, a képernyőkön az új AMG.OS operációs szoftver fog futni. Az AMG továbbra is szűkszavúan nyilatkozik az akkumulátor-technológiáról. A brit Autocar azonban úgy tudja, hogy egy új kémiai kombinációt vezetnek be, amely nagyobb hatékonyságot és hatótávolságot kínál, mint a meglévő lítium-nikkel-mangán-kobalt akkumulátor, amelyet a mai elektromos hajtású AMG modellek használnak.

Az új SUV-ot a készülő limuzinnal együtt a Mercedes Sindelfingenben található üzemében gyártják majd Németországban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.15
A spanyol gyártó eredményeire rányomta bélyegét az értékesítési összetétel, a CUPRA Tavascanra....
2025.11.15
Ahogy a járműgyártás és -export fellendül, Mexikó vasúthálózatának bővítik a kapacitásait. A....
2025.11.15
A kék szupersportautó sofőrje is hibázott, de nem akkorát, mint a mögötte érkező BMW-s. ..
2025.11.15
Egymilliárd forintból megújul a versenypályát övező 3365 méternyi út. ..
2025.11.15
Három ember életét vesztette, három pedig megsérült a svéd főváros központjában pénteken kora este....
2025.11.15
Az Autocar értesülései szerint már jövőre befuthat egy 10 millió forint alatti, terepes hangulatú,....
2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....