Tóbiás és Balambér kalandjai - A biztonsági gyerekülés | Autoszektor

gyerekülés

Tóbiás és Balambér kalandjai - A biztonsági gyerekülés

2014.09.21.

A biztonság az első! A mai világban már sokkal jobb és biztonságosabb gyerekként utazni, mint 20-25 évvel ezelőtt. Köszönhetően a mérnökök fáradságos munkájának, ma sokkal több gyermeknek van esélye túlélni egy ütközést, mint régebben.

150cm-es magasság alatt kötelező!

A KRESZ szerint a 150 centinél alacsonyabb gyerekeket "gyermekbiztonsági rendszerben" kell rögzíteni. A szabályozás kétféle megoldást engedélyez: az integrált maga a gyerekülés, a nem integrált pedig a biztonsági öveket kiegészítő rögzítő rendszert jelenti, mint például az ülésmagasító.

Az ISOFIX

A régi időkben a gyereküléseket a biztonsági övvel lehetett belecsatolni az autóba, ami mondjuk ki, nem volt egy túlságosan masszív dolog, mert sok irányból való ütközés ellen nem tudott stabilan tartani, így a gyerek az üléssel együtt hagyta el a helyét.
A súlyos balesetek, és a növekvő gépjárműállomány miatt, kifejlesztettek egy szabványt, ami az autógyárak és a gyerekülés gyártók számára fogalmaz meg bizonyos normákat, és biztosítja az ülések kompatibilitását.

Az 1990 óta létező ISOFIX szabvány meghatározza az autóban lévő rögzítési pontok helyét. Így az ISOFIX rendszerrel gyártott gyerekülés olyan szinten rakható be a helyére, amivel az autó részévé válik, így nem mozdul el a helyéről egyik irányba sem, és az ütközés során hatékonyan védi gyermekünket. Ma már ott tartunk, hogy majdhogynem kihaltak az olyan gyerekülések a kisebbek számára, amik nem az ISOFIX rendszerrel kapcsolódnak a járműhöz. Azokba az autókba, amikbe gyárilag nem került ISOFIX rögzítés, de létezik belőle ISOFIX-es kivitel, azokba utólagosan is beszerelhető a rögzítési rendszer. A nagyobbaknak létezik olyan ülés, ami egy ülőlap magasító, és így az autó biztonsági övével tudjuk bekapcsolni őket. Az alábbi videóban láthatjuk, ahogy a neves ADAC szakemberei tesztelik a gyereküléseket. Érdemes figyelni a különbséget az ISOFIX-es és a nem ISOFIX-es ülések között!

A németek, mint tudjuk precízek, így évről-évre tesztelik a gyereküléseket, tehát érdemes őket nyomon követni, így biztos, hogy remek tájékoztatással szolgálnak nekünk és segíthetik a döntésünket.

Három éves kor alatt akár elöl is lehet gyermekünket szállítani (sok autóban van az első ülésen is ISOFIX rögzítés), de ilyen esetben a kicsi csak a menetiránynak háttal ülhet, emiatt fontos, hogy autónkban kikapcsolható legyen a légzsák!

Az fenti videó segíthet nekünk a beszerelésben, hiszen az ISOFIX rendszerű ülések az autóba illesztése egyáltalán nem bonyolult, de tapasztalatból mondom, hogy néhány modellben igen izzadságos lehet a beszerelés.

Érdemes a fentiek tudatában ellenőrizni a gyerekülést, hogy helyesen van-e beszerelve az autóba, és stabilan tart-e.

A jövő héten foglalkozni fogunk a nem ISOFIX-es ülésekkel, valamint a gyerekülések méretosztályaival. Addig is ha útra kelünk, tegyük azt mindig kellő óvatossággal, hiszen a gyerekek biztonságáért is mi felelünk!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.02.02
A HangZóna mai vendége Meggyesfalvi Tamás r. alezredes, a Heves Vármegyei Rendőr-főkapitányság....
2023.02.02
A mai napon megtartották a bértárgyalások első fordulóját az Audi Hungariánál, melynek keretében az....
2023.02.02
Az amerikai Rivian céget a Tesla lehetséges kihívójának tartották. De a fiatal gyártó már régóta....
2023.02.02
Baleset történt az M1-esen, Hegyeshalomnál - írja a Katasztrófavédelem. Egy sávon halad a forgalom....
2023.02.02
Interjú Bartal Tamással, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárával. ..
2023.02.02
A Honda a mai sajtótájékoztató keretein belül ismertette hidrogénüzletágával kapcsolatos....
2023.02.02
A brit Shell olaj- és gázipari cég rekordnyereséggel zárta a 2022-es évet - derült ki a társaság....
2023.02.02
A győri központú, de képzéseivel, kutatásaival Mosonmagyaróváron, Zalaegerszegen és Budapesten is....
2023.02.02
Ausztriát beborítja a hó. Az Osztrák Autóklub – ÖAMTC – felszólította az autósokat, hogy csak....
2023.02.02
Európa legnagyobb autókereskedői több autót adnak el évente, mint egész Magyarország teljes éves új....