Tóbiás és Balambér kalandjai - A kerékpár karbantartása | Autoszektor
Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - A kerékpár karbantartása

2014.08.10.

Néhány pillanat az egész, de sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat

Könnyen előfordulhat, hogy valamilyen meghibásodás miatt válik rémálommá egy hétvégi túra, vagy éppen a reggeli munkába tekerés. Sokan tekintünk úgy a kerékpárra, mint közlekedési eszközre, amivel napi szinten szeretnénk eljutni A pontból B-be. Kevesen gondolnák, hogy akár egy autónak úgy, a bringánknak is szüksége van műszaki karbantartásra, amivel sokáig működhet problémamentesen. Sajnos, sokan figyelmen kívül hagyják ezt és emiatt szereznek maguknak kellemetlen perceket. A kerékpárokhoz általában a legalapvetőbb szerszámok is elegendőek a rendben tartáshoz.

Jelszavunk: A megelőzés!

Bringánkat érdemes minden elindulás előtt legalább futólag ellenőrizni. Ha nagyobb távra készülünk vele, akkor persze nyugodtan szánjunk rá több időt. Ezek a néhány pillanatot igénylő ellenőrzések sok kellemetlenségtől kímélhetnek meg minket a továbbiakban!

A lánc

A kerékpárunk lánca folyamatos törődést igényel! Érdemes legalább havonta (kéthavonta) olajozni/kenni a láncot, az erre a célra kifejlesztett kenőanyagokkal, hiszen ezek az anyagok olyan filmréteget hoznak létre a két súrlódó fémfelület között, amelynek köszönhetően nagy mértékben csökken mind a lánc, mind a lánckerekek kopása.

Fontos a lánc rendszeres olajzása

Nem érdemes megvárni, amíg a láncunk nyikorogni kezd a rozsdától! Esőben való tekerés után szintén célszerű elvégezni az olajozást. Ha ennél is többet szeretnél olvasni a biciklilánc karbantartásáról, akkor egy remek írást találsz itt.

A fékek

Mivel az egyik legfontosabb biztonsági berendezés a fék, fontos, hogy megfelelő működéséről minden tekerés előtt megbizonyosodjunk! Ellenőrizzük, hogy mind az első és hátsó fék pofái megfelelő állapotban vannak, illetve, hogy a fékkar működtetésére megfelelően reagálnak. Ugye emlékszünk még, hogy a KRESZ szerint is kötelező a két, egymástól független fékrendszer! A biciklire ülve próbáljuk ki mindkét féket, és ellenőrizzük a bowdenek feszességét és állapotát, hogy nincs-e valahol kirojtosodva.

A gumik

A gumi gyártója által előírt guminyomás betartása nemcsak azért fontos, hogy abroncsunk ne kopjon el idő előtt, hanem mi is erőt spórolhatunk meg vele, hiszen ott lesz a legjobb gördülése a keréknek. Minden gyártó az abroncs oldalfalán tűnteti fel az optimális guminyomást. Ezt benzinkutakon ellenőrizni tudjuk is. Ha csak pumpánk van otthon, akkor érdemes a nyomásmérővel ellátott kompresszorral való felfújás után "megtanulni", hogy milyen gumifeszesség párosul a megfelelő nyomáshoz, így később magunk is be tudjuk lőni hozzávetőlegesen.

Guminyomás ellenőrzés retró stílusban :)

Tehát ne feledjük, a kerékpárunknak is fontos a megfelelő karbantartás, így ne hagyjuk el ezeket az alapvető ellenőrzéseket. Pár perc alatt bárki megteheti elindulás előtt. És ha már elindultatok, ne feledjétek el, hogy csak ÓVATOSAN!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
- A Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztetett a győri Széchenyi István Egyetem, a kínai....
2024.05.08
- Több mint 27 millió forintos kárt okozott egy rongáló a MÁV-START jegykiadó automatáiban -....
2024.05.08
..
2024.05.08
A BMW M GmbH a legendás BMW M3 és BMW M4 portfóliójának újabb különkiadásával kínálja fel....
2024.05.08
- Fokozott ellenőrzést és forgalomkorlátozást rendeltek el a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.08
Kukásautó és kisbusz ütközött frontálisan Pátyodon, a kisbuszba többen beszorultak. ..
2024.05.08
Hamarosan még nagyobb terhelés alá kerülhetnek a dél-pesti régió csomópontjai, amik már így is....
2024.05.08
- Stagnált az új autók piaca Romániában az év első négy hónapjában - közölte a romániai autógyártók....
2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....