BMW Group

Tovább nőtt a BMW legnagyobb európai gyára

2020.07.13.

A bajor gyártó dingolfingi gyárának szomszédságában működő új létesítmény évente több mint félmillió darab hálózatról tölthető gépkocsi hajtáslánc-technológiáját lesz képes házon belül előállítani. A több mint 500 millió euró befektetésével rendszerbe állított üzemben megkezdődött a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának sorozatgyártása.

A BMW Group Dingolfingban működő legnagyobb európai gyára szomszédságában megnyitotta hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központját. Jóllehet, Dingolfingban már 2013 óta készülnek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyes alkatrészei, a bajor prémiumgyártó a mostani átalakítással jelentős mértékben fokozza termelési kvalitásait. Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke és Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke közösen indította be jelképesen a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia tömegtermelését. A vadonatúj fejlesztésű, kompakt megoldás – amely egy házban egyesíti az elektromos motort, az automataváltót és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját – elsőként a nyár végétől Kínában készülő BMW iX3 modellben mutatkozik be.

Hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központjában a BMW Group a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák számos alkatrészét házon belül állítja elő, így többek között az energiatároló modulokat, a nagyfeszültségű akkumulátorokat és az elektromos motorokat is. A kezdeti nyolc gyártósort a következő években további négy egészíti majd ki, amellyel az elektromos mobilitás terén is tovább nő a BMW tömegtermelési kapacitása.

A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központ gyárterülete a következő néhány évben mintegy megtízszereződik: a 2015-ben útjára indított, eredetileg 8 000 négyzetméteres terület 80 000 négyzetméteresre bővül. Az üzemben dolgozó munkatársak száma ugyancsak ugrásszerű növekedésnek indul: csak 2020 első felében 600-ról 1 000-re nőtt a létesítmény munkatársainak száma. Középtávon a kutatás-fejlesztési központban több mint 2 000 ember dolgozik majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
A pontversenyben élen álló Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Forma-1-es Spanyol....
2020.08.15
Jiri Novák Csehországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.15
Először látható grafikákon a Nissan Magnite utastere, ami ugyan egy Indiának szánt modell, de....
2020.08.15
A frissen kiszivárgott iparági hírek szerint egy évvel korábban, már 2022-re elkészülhet a....
2020.08.15
Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzését szombaton Barcelonában. ..
2020.08.15
Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos autóút Dömper és a Subterra-Raab által épített....
2020.08.15
Júniusban kezdett magára találni a francia autópiac. Míg a tavaly júniusi autópiac 8,9 százalékos....
2020.08.15
Leállították a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, mivel a második....
2020.08.15
Az Egyesült Államokban társadalmi, történelmi és persze praktikus okokból mindmáig az egyik....
2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....