Bemutató

Toyota Auris Touring Sports: Szemrevaló funkcionalitás

2013.07.25.

Stílusos dizájn, európai tervezés és gyártás, 1658 literig bővíthető csomagtér, egy mozdulattal dönthető hátsó ülések, két magasságban állítható csomagtérpadló és multifunkciós kalaptartó - ezek az új Toyota Auris Touring Sports fő erényei. A kompakt japán modellcsaládban jelent meg a szegmens legelső "full hybrid" kombija.


A házigazdák számára kiváló hírt ismertettek először a Toyota Auris Touring Sports, vagyis a Corolla után hat évvel később ismét létrehívott kompakt Toyota-kombi magyarországi bemutatóján. Az Auris ötajtós változata hazánkban és Európában egyaránt növelte piaci részarányát, és ez kedvező jövőt vetít a TS elé, amely hagyományos Toyota-minőségével és funkcionális kialakításával egyaránt számíthat a flottavásárlók érdeklődésére. Az első 150 darabos megrendelés már befutott. A sikerben része lehet a piaci áringadozások hatását kiköszöbölő garantált visszavásárlási árnak is.

A hibrid csomagtere ugyanakkora

Flottában különösen a minimális károsanyag-kibocsátású és karbantartási igényű hibridváltozat lehet érdekes, mivel az Auris Hybrid Touring Sports a szegmens leghatékonyabb hajtásláncával büszkélkedhet. A márka bőséges tapasztalatokkal rendelkezik, 2013. júliusáig 5,5 millió hibrid autót adtak át, és ebből csak tavaly 1,3 milliót gyártottak. Az akkumulátorcsomag a hátsó ülések alatt kapott helyet, így a Toyota Hybrid Synergy Drive technológiájának alkalmazásával nem csökkent az autó csomagterének akár 2047 mm hossza és maximálisan 1685 literes befogadó képessége. A jármű 456 centiméteres hosszúságához 1,76 méteres szélesség társul, vagyis városi forgalomban és parkoláskor is jól kezelhető méretű.

Az ötajtóshoz képest 285 mm-rel nyúlt meg a Touring Sports, a C-oszloptól új padlólemezzel, melynek következtében kényelmes, 624 mm-es rakodómagasságot és alaphelyzetben 530 literes csomagteret kínál. Az átgondolt praktikumot jelzi, hogy új Auris Touring Sports a "C"-szegmens egyetlen kombija egyetlen mozdulattal dönthető hátsó ülésekkel, két magasságban beállítható csomagtérpadlóval, kihúzható elválasztóhálóval és két állásban (a C és a D oszlopnál) használható kalaptartóval. Az opciós vonóhorogra 450 (Hybrid: 345) kilogrammot akaszthatunk, vagyis az újfajta kerékpártartót is könnyedén elviszi.

Az európai tervezésű Auris Touring Sports a Toyota Motor Manufacturing UK üzemében készül.

Az innovatív csomagtérrendszert az alábbi videó mutatja be:

Menetpróba Siófokra és vissza

A próbaútra egy 1,4 literes, 8 szelepes SOHC D4-D dízellel indultunk el, amely - mintegy jelezve a Toyota visszafogottan józan filozófiáját - 2002-es megszületése óta folyamatosan 90 lóerős, de három éve 205 Nm-re emelt nyomatéka és fogyasztása ma is megállja helyét a mezőnyben. Az eddiginél is takarékosabb működést és csökkentett károsanyag-kibocsátást a legújabb generációs piezoelektromos injektorokkal érte el a Toyota. Igaz, a 13 másodperces gyorsulási adat és a 175 km/órás végsebesség elárulja, hogy nem autópálya-bombázót hajtunk, de a tesztút végén vezetőtársammal egyetértettünk abban, hogy a józan közlekedéshez ennyi éppen elég, ami a teljes, különféle autózási szokásokhoz alkalmazkodó motorkínálatról ugyanígy elmondható.
A hatfokozatú váltóval kellően dinamikus, ugyanakkor takarékos volt a kis dízel a nagy karosszériában. A hegyes-völgyes etyeki borúton keresztül nyugodt tempóban, egy-két előzéssel átlag 4,5 literrel haladtunk át, majd Székesfehérvérnál sztrádára hajtva 4,7 literes értékkel gurultunk be Siófokra, és a hazautat végig az M7-esen megtéve 5,1 literes fogyasztásjelzővel adtuk vissza Budaörsön a tesztautót. Mindez három személlyel és csomagokkal a fedélzeten, végig tűző napon, 32-35 fokos kánikulában, a klímakompresszor intenzív terhelésével - nem rossz, sőt: nagyon jó érték.

Polgári stílusú autózáshoz

A méretes csomagtérnek azonban úgy tűnt, ára van: míg az első sorban fejedelmi kényelemben nyújtózkodhattunk (váltótársammal mindketten közel jártunk a 190 centiméterhez), a mögöttem ülő átlagos magasságú hölgy bizony fészkelődött: laptopján gépelve, egyenes lábbal már nem fért be igazán kényelmesen. Igaz, a legtöbb utas nála lazább pozícióban foglalja el a második sort, ráadásul aki középre ülne, azt a kardánalagút sem zavarja, mivel nincs. Ahogy a mai kompaktok többségét, az Auris kombiját is 1,8 méter átlagmagasságú utasokra tervezték: ahol sok az égimeszelő a családban, érdemes nagyobb kategóriát, vagy egyterűt választani.

A műanyagok az utastér felső részén átlagosnak mondhatók, a formavilág néhol meglepő, de ez utazás közben senkinek nem okozott nagyobb fejfájást, ahogyan a kellemes anyagú fekete szövetkárpit sem: a klimatizálás mintaszerűen működött.

A futómű az utóbbi évek Toyotáival összhangban rugalmasan, de határozottan tartotta a kanyarokban a karosszériát, és a magyarosan mély kátyúk sem hozták ki a sodrából, a feszesség ára csupán mérsékelt kényelmetlenség volt. Az első McPherson felfüggesztésekhez a két legkisebb motor, így dízelünk esetében is egyszerű csatolt lengőkarokat szerelnek hátra, a nagyobbak kapják a kettős keresztlengőkarokat, de polgári stílusú autózásnál ennek jelentősége elhanyagolható. A halk motor és a minimális szélzajú karosszéria könnyeddé tette a hosszú autópályázást. Azt, hogy az autót kisebb kereplésre hajlamos öngyulladós erőforrás hajtja, csupán lakott területen, az utastérben mindent és mindenkit lehalkítva lehetett hallani, alacsony tempóról felgyorsítva. A sebességváltó a régi "két ujjal pöccintős" japán kocsik kedvelőinek csalódást okozhat, már a német iskolát követi: határozottan kell tolni a rugalmas akadópontokon át, cserébe nagyon pontosan kattan be a fokozatok bármelyikébe.

Praktikumban erős alapfelszereltség

A kombi 290 ezer forinttal kerül többe az ötajtós kivitelnél. Az indul ár 4,19 millió forint (1.33 VVTi benzines, 99 LE, klíma nélkül), az 1,6 literes benzines (132 LE) 5,18 milliótól, az 1,4 literes  dízel 5,455 milliótól, a 2 literes D-4D (124 LE) 6,385 milliótól érhető el. A kézi váltók hatfokozatúak, automatikus CVT-váltó (Multidrive S) az 1.6-oshoz igényelhető. A Hybrid-változat Active-szinten 6,98 millió, Lounge-felszereltséggel 7,74 millió forint. Már az előbbi tartalmazza egyebek közt a teljes menetbiztonsági felszerelést, a tolatókamerát és a tempomatot, a magasabb felszereltségi szinten jelenik meg a bőrborítású műszerfal, az automata fényszóró és ablaktörlő, a navigáció és az intelligens parkolási rendszer. A panorámatető 220 ezer, a xenon-csomag intelligens távolsági fénnyel 180 ezer forint. Az Auris TS felszereltségi listáját böngészve a szériatartozékok között találjuk az állítható első ülésmagasságot mindkét oldalon, az Easy Flat rendszerű csomagtartót, a térelválasztó hálót és a kivehető kalaptartót, a kormányról vezérelt MP3/WMA-lejátszó CD-s audiorendszert AUX és USB csatlakozókkal, a hegymeneti elindulás-segítőt és a 7 légzsákot. Az alapkiviteltől eltekintve bluetooth-kihangosítós a rádió, a telefon- és hangvezérlés gombokat a kormányra helyezték.

Modellmix-tervek 2014-re

A "C"-szegmensben értékesített autóknak jelenleg 25 százaléka kombi, Magyarországon a mix 28%, és e modellek 75 százalékát a flottafelhasználók vásárolják meg. Az új Auris Touring Sports megjelenésével a tervek szerint 2014-ben – a modell első teljes értékesítési évében – az Auris piaci részesedése a szegmensben meghaladja az 5 százalékot. Magyarországon a tervezett piaci részesedés 7,3%. Bemutatásakor az új Toyota Auris Touring Sports össz-európai értékesítésében várhatóan mintegy 45 százalékot tesz majd ki a hibrid hajtású modellváltozat, Magyarországon ez a részarány 22% körül alakulhat 2014-ben.

Az első Magyarországon értékesített hibrid kivitelű Auris Hatchback Touring Sports vásárlója a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Az autót ünnepélyes keretek között a siófoki Víztoronyban lévő Szentkirályi Oxigénbár előtt vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Hiroshi Saitotól, a Toyota Motor Hungary Kft. elnökétől. Az eseményen köszöntőt mondott dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere és Tóth Réka, az MVM Partner ZRt. marketing vezetője, majd a három társaság tartott sajtótájékoztatót együttműködésükről.

Hiroshi Saito és Balogh Levente egyaránt elmondta: minőségi, innovatív prémiumtermékek gyártói találtak egymásra a Toyota és a Szentkirályi összefogásával. A Toyota-flotta amellett, hogy praktikus munkaeszköz, egyben a világszerte ismert ásványvízmárka környezetkímélő imidzsét erősíti. A cégek összefogásához az MVM Partner ZRt. Zöldáram programjával csatlakozott. Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. tulajdonában lévő MVM Partner ZRt. 2012-ben bevezetett, megújuló energiaforrásokból előállított "Zöldáram" termékének első vásárlója a Szentkirályi Ásványvíz Kft. volt. A rendezvény végén Siófok polgármestere a Toyota Motor Hungary elnökétől nyári használatra egy Prius Plug-In Hybrid autót vett át, amelyet a városban nemrég átadott elektromos kútoszlopnál is feltölthet.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....