Wolfsburg

Trendváltás: vegyészeket keres az autóipar

2022.09.17.

A salzgitteri Volkswagen akkumulátorgyárnak sürgősen vegyészekre van szüksége – írja az automobilwoche.de

A vegyipari munkák eddig alig képviseltették magukat az autógyártóknál. A VW „Salzgiga” akkumulátorgyárában ez a jövőben drasztikusan megváltozik.

VW akkumulátorcella gyár Salzgitterben Fotó: Volkswagen

Az e-mobilitás felfutása új szakmai csoportok számára kínál lehetőséget a VW-nél és más autógyártóknál. Saját akkumulátorcellák fejlesztése és építése növeli a vegyi szaktudással rendelkező munkatársak iránti igényt. A cég a cellagyártás és a csoport akkumulátorközpontjának felállításához, beleértve a kutatást, a beszerzést és az újrahasznosítást Salzgitterben, szakértőket toboroz ezen a területen – és olyan embereket, akik ilyen szakemberekké szeretnének válni.

"A Salzgitter a főmotortól a fő akkumulátorcelláig fejlődik" - mondta Andreas Salewsky, a Német Sajtóügynökségnek. – A műszaki követelmények teljesítése érdekében kémia oktatóközpontot építünk laboratóriumokkal. A VW a közelmúltban újabb minősítéseket jelentett be ezen a területen. A csoport a meglévő munkaerő "átalakítása" mellett vegyi laboránsokat is képez a jövőben.

"Várhatóan több tízezer alkalmazott"

Különböző autógyártók további akkumulátorcellák házon belüli gyártását tervezik elektromos modelljeikhez, hogy csökkentsék az ázsiai beszállítóktól való eddigi nagyfokú függőséget. A VW arra számít, hogy 2030-ra csak Európában "több tízezer alkalmazottra" lesz szükség a cellás technológiákhoz. Kezdetben hat saját sejtgyárat kívánnak felállítani szülőföldjükön. Az egyiket most Salzgitterben építik, a többit Észak-Svédországba és Spanyolországba állítják munkába, és a kelet-európai helyszínek is jó kilátásokkal rendelkeznek.

Thomas Schmall technológiai igazgató a hét elején bejelentette: "Az elkövetkező években Salzgittert a világ legnagyobb akkumulátortechnológiai edzőtáborává tesszük." A nagy beszállítóknál bizonyos ágazatokban már gyakoribbak a vegyi munkák – maguknál az autógyártóknál ez eddig kevésbé volt jellemző, mint a mérnököknél, technikusoknál vagy fizikusoknál. A járműhálózatok miatt is egyre több informatikust keresnek. Egyes hagyományos területeken azonban a VW-csoport csökkenti a munkahelyeket.

„A piacon éles a verseny” – mondja Christoph Lerche, a braunschweigi/salzgitteri VW Academy vezetője. "A kémiai laboránsok házon belüli képzése széleskörű szaktudás fejlesztését és korai megtartását teszi lehetővé." A salzgitteri telephely üzemi tanácsának vezetője, Dirk Windmüller elmondta: "Elkezdtük – most itt az ideje, hogy ezen az úton haladjunk tovább." Gunnar Kilian humánerőforrás-igazgató a Volkswagen "teljesen új állásprofiljairól" beszélt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....