Teszt

Ugyan az másként – MAZDA CX-5 2.2 AWD

2017.07.27.

Öt év telt el a CX-5 piacra lépése óta, ami egyben egy új korszak kezdetét is fémjelezte a japán gyártó életében. A mostani generáció kevésbé markáns változásokon ment keresztül, inkább biztosabban ül a siker farvizén

Mazda a CX-5 anno korszak váltómodell volt a márka életében. Ekkor jelent meg az úgynevezett Kodo dizájn és a Skyactiv technológia és persze párosult hozzá egy jó kommunikáció is. A megújult formanyelv a karosszériához felhasznált anyagok könnyebb és erősebb kasztnit eredményeztek. Persze az igazi nagy durranás a motortérben a teljes új koncepciót követő benzines erőforrás volt. Az említett elemek összességét vonzó és trendi vonalakkal kötötték össze és ez meghozta a Mazda számára a sikert. A remélt 160 ezres évi eladásokat alaposan túlszárnyalták, tavaly egész évben 370 ezer darab kelt el, pályafutása során pedig 1,5 millió, ami önmagáért beszél. Talán ezért, talán nem most mindenesetre óvatosan bántak a ceruzával a mérnökök. Első pillantásra legfeljebb egy erős ráncfelvarrásnak tűnik a változás.

A Soul Red piros már szinte a Mazda védjegyévé vált. A festékréteg felvitele speciális technológiával történik

Letisztultabb formavilág, az elődnél döntöttebb, sportosabb habitusra utaló a szélvédő, egy nyújtottabb gépháztető egy fényesebb, erősebb mosoly a fizimiskán, hátul pedig lapítottabb alakú fényforrások. Ezek mutatják a karosszéria módosulásait, miközben a méretek – a nyomtáv minimális szélesedése ellenére - gyakorlatilag megegyeznek a leköszönő modellel.

Szélesebb és fényesebb a mosoly az új homlokrészen

Az „ördög” persze a részletekben bújik meg, és ha nem is túl látványos a formai megújulás az biztos, hogy nagyon akkurátusan dolgoztak a részleteken. És ez nem csak a karosszériára igaz, ami a sok finomítás hatására kedvezőbb légellenállással bír, hanem a kocsi egészére is. Komfortosabb, csendesebb lett az új Mazda és persze igazodott a ma elvárt vezetéstechnikai asszisztenciák trendjéhez is.

A méretek maradtak, a szélvédő döntöttebb, a géptető vízszintesebb és kicsit hosszabb az elődjénél

Persze itt akármilyen erős górcsövet használhatunk és magyarázhatjuk az aktívan vezérelt hűtőnyílás szerepét, vagy a géptető alá immáron behúzódó ablaktörlőlapátokat, egy tény: az autó szép! Ennek legékesebb bizonyítéka, hogy „Juli néni, majd Pista a gyerekkel meg Öcsi” a gyalogátkelő kellős közepén megállva elégedetten bólogatva nézegetik az autót, fittyet hányva mögöttem duzzadó kocsisorra. Szájukról egyértelműen leolvasható, hogy nagyon szép autó, és a nyomatékosítás kedvéért csoportosan mutatják az autó felé a hüvelyujjukat.

Letisztult sportos forma

A jóminőségű anyagok, az esztétikus belső egyértelműen azt igazolják, hogy a Mazda a prémium szegmens felé vette az irányt. Az CX-5 új nemzedékében a fedélzeten új műszerelrendezéssel is találkozunk. A középkonzol monitorja méretében maradt de, felkerült a műszerfal tetejére, a funkciók továbbra is a váltókar melletti kapcsoló forgatásával érhetők el, és magányos farkasként itt található a rádió hangerőszabályzó gombja is, amely „hangosító mozdulat” egyébként a - szintén új kormányról - is abszolválható.

A kormány és a műszerelrendezés új, de számos dolgot megörökölt az előző generációtól

A vezető előtti műszerek megmaradtak az előd szériából. Analógmódon mutatják a fordulatszámot és a sebességet, a több grafikus megoldást kapott. Véleményem szerint kár, hogy itt nem alkalmaztak teljesen LCD alapú kijelző megoldást, ez még tovább dobott volna a belső egységen. Jó viszont, hogy a head-up display kijelzője nem egy plexilapra, hanem a szélvédőre van kivetítve. (Bár ez a megoldás sem tűnt el, alaphelyzetben ez jár) Ráadásul pont olyan magasságban, ami egyáltalán nem zavaró. Ezért nálam kapott a Mazda egy ötöst.

A belső komfort nem változott lényegesen, az ülések elöl-hátul újak

A korábbi változattal megegyező méretek miatt a tér kínálat relevánsan nem változott. Viszont újak az ülések. A pilótaállás kényelmes, de kicsit több oldaltartást véleményem szerint még elbírt volna. A hátsó traktusban az ülések támlái kétállásban állíthatóak lettek.

Jól pakolható a poggyásztér és a csomagtérajtó már motorosan nyílik

A kétszintes raktér alaphelyzetben 477 az alsó szinttel együtt 506 liter az ülések szintbehajtásával pedig egészen 1620 literig bővíthető.

Az új Mazda CX-5 motorpalettája nem változott. A benzines fronton egy 2.0 literes és egy 2.5 literes erőforrást találunk, 160 illetve 194 lóerős teljesítményszinttel. A gázolajos kínálat 2.2-es űrtartalom mellett szintén két féle teljesítményszinttel érhető el, 150 illetve 175 lóerővel. Az előbbi 380, míg erősebb 420 Nm nyomatékkal bír.

Úgy tűnik, hogy az egész mostani generáció fő csapásiránya a komfortérzet fokozása a zaj, hang és vibrációcsökkentést jelölték meg fő csapásirányként. A  dízelesek esetében új technológiák alkalmazásával csökkentették a korábban zavaróként fellépő frekvenciákat. De a csendesebb menethez a jobb futómű és rugózás is hozzátesz, csak úgy, mint a számos ponton elhelyezett szigetelés.

Számos ponton belnyúltak a motorba a "dízelzajok" csökknetésének érdekében

A tesztautónk a dízel verzió erősebbike volt automata kivitelben és összkerékhajtással. Szeretem ezt a konfigurációt, mert szinte soha nem okoz csalódást, most sem. Bár azt azért hozzá kell tenni, annak ellenére, hogy nincsen tartalékhiányunk, inkább a higgadtabb vezetési stílusnak kedvez a motorkarakterisztika, sem mint a vérmesebb habitusnak, ami talán az is jelez, hogy 9 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez.

A hathatós zajcsökkentésnek köszönhetően tényleg csendesebb. Erre tényleg rágyúrtam, hiszen minden zavaró körülményt kiiktattam menetközben. A teszthét alatt a fogyasztás vegyes használatban 7,7 liter volt.

Ahogy azt korábban is említettük a japán gyártó is igazodott a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek új nemzedékéhez. Ebben már a benne van a teljes megállásig működő radaros távolságtartó, az intelligens városi vészfékasszisztens 4-80 km/óra közötti sebességtartományban, a gyalogos és táblafelismerés és az adaptív LED-es fényszórók, amik nem vakítják el a szembejövőt a „hosszúfény” alkalmazásakor sem.

A LED-es fényszóró az alapfelszereltség része és mindeféle finomságot tud. Adpatív, 40 km/óráig terítés és kanyarasszisztencia is van a funkciói között

Az új generáció változásai rendhagyó módon inkább a részletekben nyilvánulnak meg, ahol még inkább modell kifinomultságát helyezték előtérbe. Kár, hogy ennyire aprólékos tervezés ellenére egy-egy motívum, mint például a műszerfal átörökítés vagy a változatlan méretben hagyott középső monitor és még néhány nüánsz megmaradt. Ennek ellenére kétséget kizáróan a CX-5 további viszi elődje sikerét.

A második generáció egészen biztosan továbbviszi elődje sikerét

Az új Mazda CX-5 belépő ára 160 lóerős benzines motorral, fronthajtással és kézi váltóval 7,35 millió forint. A csúcsot jelentő dízelért, összkerékhajtással 12 millió forintot kérnek.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..