Szeged

Új emissziómérési technológiát fejleszt az Energotest és az SZTE

2017.11.14.

- Új, fotoakusztikai elven működő gépjármű kipufogógáz emisszió mérési technológia fejlesztésébe kezdett uniós támogatással az Energotest Kft. és a Contireg Mérnökiroda Kft. a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatóival együttműködve - jelentette be Szabó Gábor, a felsőoktatási intézmény rektora kedden a csongrádi megyeszékhelyen.

Az akadémikus a 713 millió forintos uniós támogatással megvalósuló kutatás-fejlesztési projektet bemutató sajtótájékoztatón elmondta, egyre nagyobb az igény olyan technológiákra, melyek alkalmasak arra, hogy menet közben mérjék a gépjárművek károsanyag-kibocsátását. A professzor hangsúlyozta, a belsőégésű motorok fejlesztésében az elmúlt 25 évben hatalmas előrelépés történt, a továbbiakhoz nyújthat segítséget a kutatási program. A hároméves projekt célja az SZTE-n kidolgozott technikával olyan fedélzeti eszköz fejlesztése, amely energiafelvételével, méretével, kezelhetőségével sem változtatja meg a gépjármű tulajdonságait.



Zentai Tamás, az Energotest Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a kutatás-fejlesztési projektben az egyetem kutatói a lézertechnológiáért, a fotoakusztikus mérésekért, a két cég szakemberei a mérés-adatgyűjtésért felelősek. A projekt eredményeként megvalósulhat a megbízható, gyors, közel valós idejű, nagy tömegű emissziós adatgyűjtés és -feldolgozás. A fedélzeti műszer lézeres-fotoakusztikus analizátor egysége várhatóan szinte minden fontos paraméterében felül fogja múlni a jelenleg a részecskekibocsátás mérésére alkalmazott technológiákat. -Olyan újszerű, az emissziós bázisú motorfejlesztéshez elengedhetetlenül szükséges mennyiségi és minőségi információkhoz juttatva az autógyártókat, melyek révén hatékonyabb, az egyre szigorodó kibocsátási normáknak is eleget tevő dízel- vagy benzinüzemű motorok fejlesztése válik lehetővé - fejtette ki a szakember. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, a projekt magában hordozza a továbblépés lehetőségét is: a kidolgozott technológia kiindulása lehet olyan fejlesztéseknek, melyek célja a vezérléstechnika átalakítása úgy, hogy a járművek kibocsátása az adott üzemi körülmények között a lehető legkisebb legyen.



A honlapja szerint 1990-ben alapított Energotest Kft. magyar mérnöki tulajdonú vállalkozás. A száz főállású alkalmazottnak munkát adó cég fejlesztette a többi közt az Energoline komplett mérésadatgyűjtő és kiértékelő programot, mellyel a Közlekedési Hatóság szinte valamennyi és a Magyar Autóklub minden állomása dolgozik, számos további javító- és vizsgabázis mellett. A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a cég értékesítésből származó nettó bevétele tavaly 1,096 milliárd forint volt, melyből 158,4 millió forintot tett ki az export. A vállalkozás adózott eredménye 2016-ban 20,2 millió forint volt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....