autóipar

Új Opel Combo

2018.06.28.

Az Opel bemutatja a kompakt, multifunkcionális könnyű haszonjármű ötödik nemzedékét: az új Opel Combót kereskedők és kisiparosok különösen hatékony szállítóeszközeként tervezték, a kategória legcsekélyebb üzemköltségével. Ezért lett teljesen új a felépítése, ügyes a helykihasználása és páratlan a technikája. Világpremierét a Hannoveri Haszonjárműves Kiállításon ünnepli, 2018. szeptember 19-én, és abban a hónapban már meg is lehet rendelni.

Az új Opel Combo sokféle változatban áll rendelkezésre: lesz köztük 4,40 méteres rövid, illetve 4,75 méteres hosszú kivitel – mindkettő két- vagy háromszemélyes fülkével –, és tágas, duplafülkés öt személynek. Kompakt méreteit meghazudtoló, akár 4,4 köbméteres raktere felülmúlja legtöbb vetélytársáét a szegmensben, teherbírása eléri az 1.000 kilogrammot, és akár 3440 milliméter hosszú tárgyakat lehet belepakolni.

Fuvarozó vállalkozásoknak döntő előny, hogy a raktérpadló a hátsó kerekek között is elég széles euro raklapok elhelyezéséhez: még a rövid karosszériájú verzióban is kettő fér el. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva lehet elvinni. Egyedülálló a kategóriában a szenzorvezérlésű túlterhelésjelző, amely gombnyomásra mutatja, hogy mennyit lehet még berakni.

Ezekhez járul a csúcstechnika, illetve a vezetést, a tolatást, az utas- és teherszállítást megkönnyítő, biztonságossá és komfortossá tevő akár 19-féle asszisztensrendszer. A kívánságra beépített állandó tolatókamera menet közben „digitális visszapillantóként” működik, nagymértékben javítva a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy a zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg, ami főképp városi forgalomban előnyös, például jobbra kanyarodáskor.

Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel is, hogy ne kelljen bosszantó és drága koccanásoktól, meghúzásoktól tartani. Kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala, mielőtt nekimennénk. Akiknek arra van szükségük, hogy munkajárművük sárban, homokon vagy hóban is jól boldoguljon, megrendelhetik a fronthajtásos Combóhoz az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlót, illetve a speciális „építkezési” csomagot, amelynek tartalma 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első-hátsó stabilizátor és nagyobb kerékméret. A célba vezető legrövidebb utat modern, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek mutatják meg: az opcionális Multimedia Navi Pro áttekinthető, nyolccolos színes érintőképernyőről kezelhető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....