ICDP

Új szereplők verik fel az autókereskedelem állóvizét

2019.11.14.

A használtautó-kereskedelem hagyományosan a kereskedések jövedelmező üzletágai közé tartoztak. Azon belül is leginkább a 3-4 éves autók adás-vétele jelentett jó jövedelemforrást az érintettek számára. Ez a 3-4 év jellemzően egy lízingszerződés kifutása, ezt pedig az utóbbi időben a lízing és flottakezelő vállalatok is észrevettek és – mások mellett – egyre intenzívebb versenyre kényszerítik a kereskedőket.

Használt autókat árulni egy kereskedés alapvető funkciói közé tartozik, ráadásul igen fontos funkció. Az Egyesült Királyságban például a kereskedések bevételeinek körülbelül 30%-a származik használtautó kereskedelemből, de a kontinentális Európában is hasonlóan nagy jelentősége van a területnek. A kereskedők kialakították a megfelelő csatornákat, amiken keresztül megfelelő mennyiségű és minőségű használt autó érkezett hozzájuk. Így például lízingcégeket alapítottak, így a náluk vásárolt autó vissza is került hozzájuk néhány év után.

Azonban az idők változnak és jelenleg több Egyesült Királyságbeli kereskedés csökkentette növekedési terveit, mert egyre komolyabb kompetitorokkal kell szembe nézniük a használt autók kereskedelem területén. De kik ezek a versenytársak?

Először is Európa legnagyobb lízingcégei. Az ALD Automotive és a LeasePlan sokak számára ismerős lehet, céges autó esetén jó eséllyel az ő logójuk virít a rendszámtábla tartókeretén. Mivel rengeteg autóval dolgoznak, logikus, hogy beszállnak a használtautó-kereskedelembe is. A LeasePlan évente 250.000 3-4 éves használt autót dob a piacra, 20%-át pedig közvetlenül a következő tulajdonos számára értékesíti. Terveik szerint ez a szám 2022-re már 40% lesz, ezt pedig többek között a CarNext nevű szolgáltatásán keresztül szeretnék elérni. A CarNext egy európai, mind vállalkozások mind magánszemélyek számára elérhető online piactér, ahol a LeasePlan használt autóit vásárolhatják meg az érdeklődők. Érdekesség, hogy a tranzakciók 70%-a teljesen online történik és még házhozszállítás is kérhető.

Szintén komoly kihívást jelentenek az utóbbi években egyre terjedő óriás-használtautó kereskedések. Ezek azok a vállalatok, amik telephelyeiken több száz autót tartanak, a méretgazdaságosságnak köszönhetően pedig igen jövedelmező üzletet visznek. Magyarországon ilyen például a kétes hírnevű AAA Autó, de tőlünk nyugatra, különösen Olaszországban nagy hagyományai vannak az effajta használtautó-kereskedelemnek.

Végül pedig az utóbbi egy évtizedben jelentek meg azok a szereplők, akik bár a digitális térben óriásiak, fizikai jelenlétük minimális. Ilyen például az Auto1, vagy az amerikai Carvana, melyek célja, hogy általánossá tegyék az online autóvásárlását, amiben aránylag jól állnak, ugyanis a fizikai jelenlét hiányában képesek olcsóbban adni az általuk forgalmazott modelleket, mint versenytársaik az ő hasonló autóikat.

Hogy végül lesz a versenynek nyertese, vagy ezek a csatornák egymással párhuzamosan működnek-e majd, egyelőre nem tudhatjuk, de számunkra mindenképpen előnyös, ha verseny van a használtautó-kereskedők között. Végül is, értünk, a vásárlókért versenyeznek, minket pedig minőséggel és jó árakkal lehet meggyőzni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....