De Tomaso

Utcai Can-Am versenyautó a De Tomasotól

2023.08.15.

Azért jó követni az autós árveréseket, mert néha olyan ritkaságok bukkannak fel, mint az a Guara Barchetta, amiről még valószínűleg sosem hallottál.

Nyilván, ha De Tomaso, akkor mindenkinek a Pantera fog először eszébe jutni, és ez rendben is van így. Azonban kevesen tudják, hogy volt jó néhány mellékprojektje is a De Tomasonak, amiknek a végeredménye gyakran még többet ér, mint egy karbantartott Pantera. Például nem gyakran bukkan fel a köztudatban, pláne nem árveréseken egy 1996-os De Tomaso Guara Barchetta, amiből mindössze tíz darabot gyártottak, és úgy néz ki, mint egy igazi Can-Am versenyautó a maga nyitott, lapos kasznijával, és az abból kiálló bukócsővel. Még a visszapillantótükör is úgy áll ki a kocsi közepén, ahogy annak idején a versenyautókon.

De mégis mi vette rá a De Tomasot, hogy ilyesmit alkosson? A 90-es évek elején létezett Olaszországban egy versenysorozat, ahol egyen Maserati Barchetta versenyautók versengtek egymással – és kísértetiesen hasonlítottak a Guarara. Ekkoriban Alejandro de Tomaso birtokolta a Maseratit, ezeket a versenyautókat is a saját modenai gyárában szerelték össze. Aztán a projekt félbeszakadt, amikor a Fiat felvásárolta a Maseratit, úgyhogy a De Tomaso fogta a Barchettákat, meghosszabbította őket, hogy a V6-os helyett beférjen egy BMW V8, és 1993-tól kezdve kb. 53 db Guarát épített, aminek a túlnyomó többsége kupé volt, de volt Spider, azaz kabrió is. Barchetta viszont mindössze 10 db épült.

A most aukción kínált darab egy 1996-os példány, ami maga a Pantera Parts főnöke vásárolt akkoriban, motor nélkül, hogy exportálhassa Amerikába. Később már az Államokban kapta meg a 4,6 literes Ford V8-ast, ami 305 lóerőt küldött a hátsó tengelyre egy hatfokozatú kéziváltón keresztül. Nyilván sportvörös fényezésben, az eredeti felnikkel, és hamisíthatatlan olasz formavilággal: kompomisszummentesen hasáb, még a hátsó lámpán is egyenesekkel megtörve. Eredetileg nem kaptak szélvédőt sem a Guara Barchetták, de erre felszereltek egyet, hogy még kényelmesebb legyen használni az közutakon. Anélkül viszont aero elemként dolgozna még maga a műszerfal is, egy hatalmas légbeömlővel a közepén. Remek célgép, és most bárki számára megvásárolható a Bring-a-Trailer árverésén.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....
2025.12.23
Rosta Gergely, az Opel magyarországi igazgatója ünnepélyes keretek között adta át az ötszázadik....
2025.12.23
A leállósávban állt meg a rendőr és a tűzoltó, amikor letarolta őket a kisbusz. ..